Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-11 14:41
Ik zoek een?
Nieuwe tv lcd / uhd

Wat is je budget?
€ 600 - 800

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Zal het voornamelijk gebruiken voor normaal tv gebruiken dmv ci 1.3+ module (provider ziggo)
Netflix, youtube etc.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik weet zo niet wat het beste is om te kiezen.
Wij hebben in de woonkamer nu de Samsung UE40F6670 deze bevalt uitstekend maar gaat naar de slaapkamer. Persoonlijk zou ik weer gaan voor een samsung met het zelfde uiterlijk (luxe uitstraling met smalle bezel).
Wij hebben na mijn weten nu 1 tuner in het toestel zitten, maar zou graag 2 willen zodat ik 1 ding kan opnemen en iets anders gaan kijken. Dit is niet perse een must maar zou wel handig zijn.

Zit alleen te twijfelen of ik wil gaan voor UHD of gewoon een goed lcd toestel. Keuze gaat denk ik voor LCD aangezien dit het beste past in mijn prijs klasse.

Ook twijfel ik over de grootte, wij hebben nu een 40inch (kijkafstand ongeveer 3 a 4 meter). Tevens staat het toestel op een tv meubel. Zat eerst te denken aan 46inch, maar samsung schijnt dit niet meer maken.

Had de volgend opties al gevonden:
Samsung UE48HU7500 (echter nog te duur)
Samsung UE48H6400

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
De 6400 heeft maar één tuner, vanaf de 6500 hebben ze er twee ...

• G.Scholtens
apis29 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 13:57:
De 6400 heeft maar één tuner, vanaf de 6500 hebben ze er twee ...
Bedankt zal dan waarschijnlijk de UE48H6500 worden, helaas is dit type niet bij de mediamarkt te krijgen.
Was leuk geweest met de aankomende btw dagen

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:51
Het grootste probleem van heel veel televisies die zijn uitgerust met een dubbele tuner is dat ze maar ruimte bieden voor het plaatsen van slechts één cammodule/smartcard. De tv is dan wel geschikt voor "dual view/split screen" (bijvoorbeeld tv en webbrowser, of tv en HDMI, en andere combinaties van [meestal] verschillende bronnen) maar de PVR-functie (als de tv hierover beschikt) hierdoor in de praktijk nagenoeg waardeloos is.
Het is mogelijk om een ander kanaal op te nemen terwijl men naar een andere kijkt, mits minimaal één van deze kanalen ongecodeerd wordt doorgegeven. Zodra beide kanalen gecodeerd worden doorgegeven is tegelijkertijd opnemen en kijken onmogelijk omdat voor de decodering twee smartcards benodigd zijn.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• G.Scholtens
ariekanari schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 16:39:
Het grootste probleem van heel veel televisies die zijn uitgerust met een dubbele tuner is dat ze maar ruimte bieden voor het plaatsen van slechts één cammodule/smartcard. De tv is dan wel geschikt voor "dual view/split screen" (bijvoorbeeld tv en webbrowser, of tv en HDMI, en andere combinaties van [meestal] verschillende bronnen) maar de PVR-functie (als de tv hierover beschikt) hierdoor in de praktijk nagenoeg waardeloos is.
Het is mogelijk om een ander kanaal op te nemen terwijl men naar een andere kijkt, mits minimaal één van deze kanalen ongecodeerd wordt doorgegeven. Zodra beide kanalen gecodeerd worden doorgegeven is tegelijkertijd opnemen en kijken onmogelijk omdat voor de decodering twee smartcards benodigd zijn.
Bedankt voor de info, aangezien ik ziggo heb als provider kan ik hier dus nooit gebruik van maken.
Ziggo heeft alles gecodeerd qua digitale zenders.
Het was ook geen must, maar leek me wel handig dat het kon.

• ariekanari
Klopt, zelf woon ik ook in het Ziggo-gebied en werd alleen NPO1 ongecodeerd doorgegeven. Voor andere zenders was een smartcard vereist.
Maar je hebt geluk. Dat gaat verbeteren omdat Ziggo bezig is te migreren naar de backbone van UPC en heeft als voordeel dat veel zenders in het basispakket ongecodeerd worden door gegeven en dus in principe zonder decoder/cammodule+smartcard te bekijken zijn. Maar je loopt mogelijk nog steeds tegen de beschreven beperking(en) aan.
Zie de zenderlijst (link) in het nieuwsbericht van vandaag Ziggo migreert tv-platform naar dat van UPC in twee grotere regio's.

• G.Scholtens
ariekanari schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 16:55:
Klopt, zelf woon ik ook in het Ziggo-gebied en werd alleen NPO1 ongecodeerd doorgegeven. Voor andere zenders was een smartcard vereist.
Maar je hebt geluk. Dat gaat verbeteren omdat Ziggo bezig is te migreren naar de backbone van UPC en heeft als voordeel dat veel zenders in het basispakket ongecodeerd worden door gegeven en dus in principe zonder decoder/cammodule+smartcard te bekijken zijn. Maar je loopt mogelijk nog steeds tegen de beschreven beperking(en) aan.
Zie de zenderlijst (link) in het nieuwsbericht van vandaag Ziggo migreert tv-platform naar dat van UPC in twee grotere regio's.
Maar dan zal het opnemen waarschijnlijk in SD zijn en niet in HD?

• ariekanari
Nee, HD of SD maakt niet uit zolang maar één kanaal zonder smartcard te bekijken is. Voor de meeste zenders in het basispakket is het (binnenkort) geen probleem meer dat een tv maar over één CI+-sleuf beschikt.

• apis29
  • Niet online
De Panasonic AS750 heeft wel twee ci+ slots (moest even nadenken op welke ik het onlangs gezien had maar dat moet die dan zijn geweest).

• G.Scholtens
Kwam dit toestel ook nog tegen Philips 42PUS7809. Mooi formaat tv en heeft alles wat ik zoek.
4K, 3D, smart functie en een mooi design.

Heb alleen geen ervaring met het merkt qua televisies. Op internet geen negatieve reacties tegen gekomen. Misschien binnenkort even in de winkel langs om het toestel eens te bekijken

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Probeer dan ook het "smart" platform en de algehele gebruikservaring van de menustructuur. De software van Philips heeft niet zo'n beste reputatie. Het is in ieder geval geen merk dat op mijn shortlist zou staan.

• G.Scholtens
S1NN3D schreef op maandag 19 januari 2015 @ 11:35:
Probeer dan ook het "smart" platform en de algehele gebruikservaring van de menustructuur. De software van Philips heeft niet zo'n beste reputatie. Het is in ieder geval geen merk dat op mijn shortlist zou staan.
Dat wil ik ook zeker bekijken. Gebruik voornamelijk netflix en youtube alleen. Maar ga het zeker even testen.
Normaliter alleen samsung fan. Maar deze hebben nog geen betaalbaar 4k toestel in mijn maat. Alleen die 50inch H6900, maar die is het net niet en te groot. de 48H7500 is super maar veel te duur en ook aan de grote kant.

Wat de line up voor 2015 gaat doen weet ik niet van samsung, maar daar zullen vast geen betaalbare 42 of 46 inch modellen tussen zitten.

[ Voor 29% gewijzigd door G.Scholtens op 19-01-2015 12:00 ]

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
G.Scholtens schreef op maandag 19 januari 2015 @ 11:28:
Kwam dit toestel ook nog tegen Philips 42PUS7809. Mooi formaat tv en heeft alles wat ik zoek.
4K, 3D, smart functie en een mooi design.

Heb alleen geen ervaring met het merkt qua televisies. Op internet geen negatieve reacties tegen gekomen. Misschien binnenkort even in de winkel langs om het toestel eens te bekijken
Deze televisie heeft geen ingebouwde H265-decoder waardoor je dus eigenlijk helemaal niets aan die UHD-resoutie hebt. Daarbij is de afstand tot de televisie met dit formaat te groot om de individuele pixels van FHD te kunnen onderscheiden, laat staan van UHD.

• G.Scholtens
Dimens schreef op maandag 19 januari 2015 @ 12:54:
[...]

Deze televisie heeft geen ingebouwde H265-decoder waardoor je dus eigenlijk helemaal niets aan die UHD-resoutie hebt. Daarbij is de afstand tot de televisie met dit formaat te groot om de individuele pixels van FHD te kunnen onderscheiden, laat staan van UHD.
Maar toch zou hij 4k van bijvoorbeeld netflix en youtube moeten kunnen afspelen lijkt mij, anders verkoop je het toch niet onder de naam 4k/UHD tv?
Ik weet dat het pas echt zichtbaar is op grotere toestellen, maar op een kleine afstand zou je toch ook een goed beeld moeten hebben?

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
G.Scholtens schreef op maandag 19 januari 2015 @ 13:49:
[...]

Maar toch zou hij 4k van bijvoorbeeld netflix en youtube moeten kunnen afspelen lijkt mij, anders verkoop je het toch niet onder de naam 4k/UHD tv?
Dat kan dus niet. Netflix gebruikt de H256-codec voor UHD-video en als de televisie dus niet over een H265-decoder beschikt, kan je dus geen Netflix in UHD kijken. Youtube is voor zover ik weet ook niet mogelijk, maar daar ben ik niet heel zeker over.

UHD valt dan dus alleen te kijken middels externe bronnen.
Ik weet dat het pas echt zichtbaar is op grotere toestellen, maar op een kleine afstand zou je toch ook een goed beeld moeten hebben?
Voor de pixels moet je het niet doen want daar heb je geen profijt van. Als de algehele beeldkwaliteit dan niet goed is, dan kun je beter een FHD-televisie kopen die over het algemeen wel een goede beeldkwaliteit heeft.

Zelf zou ik overigens ook geen Philips televisie kopen. Philips is al nooit een uitblinker geweest qua LCD maar sinds het TP Vision is geworden, is het eigenlijk helemaal mis gelopen. Qua software laat Philips / TP Vision behoorlijk wat steken vallen. Zelf zou ik eerder naar een goede FHD0-televisie van Sony of Panasonic kijken zoals de Sony W8-serie of de Panasonic AS640E-serie. Ook Samsung zou eerder mijn keus zijn dan Philips, maar dan wel een ander model dan de HU6900 welke zo ongeveer onderaan de lijst van televisies staat.
Pagina: 1