Goodram C40 120GB SSD is het wat qua kwaliteit

Pagina: 1
Acties:

• piethoogland
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:51
Beste Tweakers,

Bij complies is de volgende SSD te verkrijgen soms al vanaf 48 incl. de snelheid zal in de praktijk weinig verschillen dus dat vind ik van minder belang maar heeft iemand enig idee of het een degelijk product is. Mijn favoriet nu zijn de Crucial SSD vanwege de powersafe functie en dat zal ook de favoriet blijven.

Maar de goodram SSD'S zijn mogelijk ook interessant als het goedkoper moet. Goodram is tevens ram geheugen producent en komt uit polen verder kan ik weinig vinden.

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-01 09:13
Ik heb Gisteren toevallig een C40 van hun gekocht.
ik zal proberen een paar Benchmarks te draaien.
Eerste indruk is goed:
in de verpakking zit alleen maar een SSD is een plastic bescherming.
het lijkt er dus op dat de kostenbesparing op de accesoires is gedaan.
er zitten geen kabels, schroefjes, brackets, documentatie bij.
Alleen een kunsstof plakrand om hem iets op te hogen.

Verwijderd

Voor zover ik heb kunnen zien een Sandforce SSD. Natuurlijk niets bijzonders en als je je een beetje hebt ingelezen over SSDs weet je dat je net een paar euro's extra moet uitgeven voor een écht goede SSD. Het verschil in prijs is klein maar verschil in kwaliteit een stuk groter.

Een Crucial MX100 128GB heb je al vanaf 61 euro zonder korting: pricewatch: Crucial MX100 128GB.

Kleine merkjes die 3rd party controllers gebruiken zijn veelal niet de beste koop; nog steeds duur en je krijgt minder goed spul voor je geld, terwijl je toch 90%+ betaalt voor de prijs van een goede SSD.