Ik verblijf momenteel doordeweeks in een hotel. Dit hotel heeft een open wifi netwerk, waar je na het verbinden nog via een browser akkoord moet geven voor de terms of service voordat je daadwerkelijk internet hebt.
Apparaten zoals de chromecast en sonos kunnen hier niet mee omgaan. Daarom heb ik een travelrouter gekocht, de pricewatch: Netgear Trek PR2000. De bedoeling was om de router verbinding te laten maken met het open wifi, en vervolgens een secure wifi op te zetten om bijvoorbeeld de chromecast mee te laten verbinden.
Alleen krijg ik het niet voor elkaar om met deze router. Na een chat met een netgear support medewerker vertelde deze mij het volgende:
Nou ben ik op zoek naar een travelrouter die dit WEL kan. Ik kwam de volgende twee tegen:
pricewatch: D-Link DIR-505
pricewatch: D-Link WiFi AC750 Portable Router and Charger DIR-510L
pricewatch: TP-Link TL-WR710N
Heeft iemand hier ervaring mee? Prijstechnisch (en gezien de reviews) lijkt me de DIR-505 wel wat. Maar kan deze wat ik vraag?
Apparaten zoals de chromecast en sonos kunnen hier niet mee omgaan. Daarom heb ik een travelrouter gekocht, de pricewatch: Netgear Trek PR2000. De bedoeling was om de router verbinding te laten maken met het open wifi, en vervolgens een secure wifi op te zetten om bijvoorbeeld de chromecast mee te laten verbinden.
Alleen krijg ik het niet voor elkaar om met deze router. Na een chat met een netgear support medewerker vertelde deze mij het volgende:
Helaas, dit werkt dus niet met deze travelrouter, omdat deze niet kan omgaan met open wifi waar nog een inlog of akkoord moet worden gegeven via een browser.As I have verified, the NETGEAR PR2000 would only work with a regular WAN connection. It would not connect to any Free WiFi hotspot that would require a login page to connect. It needs to have a stable connection from a certain WAN device.
Nou ben ik op zoek naar een travelrouter die dit WEL kan. Ik kwam de volgende twee tegen:
pricewatch: D-Link DIR-505
pricewatch: D-Link WiFi AC750 Portable Router and Charger DIR-510L
pricewatch: TP-Link TL-WR710N
Heeft iemand hier ervaring mee? Prijstechnisch (en gezien de reviews) lijkt me de DIR-505 wel wat. Maar kan deze wat ik vraag?