Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[PHP] Lightweight framework, "plug&play"

Pagina: 1
Acties:

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-11 10:35
Ik ben op zoek naar een lightweight framework. Eigenlijk is mijn enige "eis" MVC en een datamodel wat werkt op MySQL (geen Postgre, Oracle, of welke ondersteuning dan ook nodig). Ook geen gebruik van composer. Gewoon de zip uitpakken en werken na de database configuratie ingevuld te hebben.

Geen widgets, geen poespas, geen (voor mij) onnodig groot framework zoals Yii, Laravel, Phalcon, Symfony, etc.

Een grote userbase met plugins etc. is voor mij dus volledig overbodig.

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
En wat heb je zelf al gevonden?

Fixing things to the breaking point...

• Montaner
RGAT schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 11:11:
En wat heb je zelf al gevonden?
Alle voorbeelden die ik geef, en aanverwanten. Allemaal te groot en overbodig voor me.

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:53
Kohana

• Montaner
Ziet er goed uit! Ga ik eens mee spelen.. soortgelijke zijn nog altijd welkom natuurlijk. :9

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik ben zelf momenteel ook aan het rondkijken naar een PHP framework om een webservice (REST) mee te schrijven.
Kwam o.a SLIM tegen dat er interessant uit ziet, maar heb er nog niet mee gespeeld.

http://www.slimframework.com/

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:51

Saven

Administrator

Dat d:)b

Zit tevens een goed ORM systeem in, moet je wel even aan wennen hoe dat werkt dus dat heeft wel een leercurve. De rest is goed te begrijpen :)

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:55
Farmerwood schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 11:25:
Ik ben zelf momenteel ook aan het rondkijken naar een PHP framework om een webservice (REST) mee te schrijven.
Kwam o.a SLIM tegen dat er interessant uit ziet, maar heb er nog niet mee gespeeld.

http://www.slimframework.com/
Slim is heel licht en makkelijk te begrijpen. Het is niets meer dan een framework, maar er zijn talloze plugins voor te vinden om het naar jouw wensen te configureren. Slim + Paris + Idiorm en je bent klaar om te ontwikkelen :)

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:05
http://silex.sensiolabs.org/

Vond ik nog wel een leuke. Ik weet niet wat je met 't framework wil doen, maar het is wel handig om dat doel voor ogen te houden voordat je er een uitzoekt :P

|>

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:12
Waarom zou je nu nog een framework zoeken zonder Composer?

Ik zou toch Laravel proberen. Er zit wel veel in, maar dat wil niet zeggen dat je het allemaal moet gebruiken..
En als je dan later bedenkt dat je toch graag database migraties, caching, validation, authenticatie etc etc nodig hebt, zit het er al standaard in ;)

Vraag is inderdaad meer wat je precies wil bereiken, als je een heel specifiek doel hebt (bijv. een simpele api) dan kan je prima Silex gebruiken. Maar als je het als 'standaard' ontwikkelframework wil gebruiken heeft het natuurlijk andere eisen.

[ Voor 27% gewijzigd door Barryvdh op 13-01-2015 12:52 ]

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-11 20:04
Kohana werkt inderdaad wel lekker, maar ik zou er niet meer mee beginnen op de dag van vandaag aangezien hier niet erg actief meer aan gewerkt wordt. Plus het is ook niet echt een lichtgewicht.

RTFM!

• w00d
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:01
Zelf ben ik simplemvcframework gaan gebruiken, vond die persoonlijk er duidelijk, klein en licht. Zit geen onnodige ballast in en de documentatie daarvan is ok.

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:53
_Moe_ schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 15:09:
[...]

Kohana werkt inderdaad wel lekker, maar ik zou er niet meer mee beginnen op de dag van vandaag aangezien hier niet erg actief meer aan gewerkt wordt. Plus het is ook niet echt een lichtgewicht.
Haha dat ik met PHP heb gewerkt is ook alweer 4 jaar geleden, toen had het een goede community.
Pagina: 1