Met een oude, stickerloze, diesel naar Duitsland

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 22:59

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Komende maart mogen we in Duitsland gaan optreden, om precies te zijn mogen we een heel weekend in Leipzig verblijven om daar ergens in het centrum een totaal van 4 shows te geven. Allemaal leuk dus.

Maarrr.., ons vervoersmiddel naar Duitsland is een uit 1996 VW Transporter T4 2.5TDi. Dubbele cabine en verlengd en helemaal goed om de band in te vervoeren. Deze bus is mijn eigendom (op mijn eenmanszaak) en wordt altijd gebruikt voor het vervoeren van de band (zowel naar Engeland, Duitsland als gewoon binnen Nederland).

Alleen, Leipzig is een zogenaamde "umweltzone" waar ik alleen in zou mogen met een diesel als deze een groene milieusticker heeft. Een T4 zou sowieso een rode sticker krijgen ivm uitstoot en dergelijke en deze worden niet meer uitgegeven. In theorie zou ik met een uitgave van +/- €500-€1000 een katalysator in kunnen bouwen (+keuren en administratief) waarmee ik wel voldoe aan de eisen om een sticker te krijgen. Buiten dat dit een redelijk belachelijke uitgave is voor een 20 jaar oude bestelbus is het puur een administratief ding. Op o.a. weetjewel.com (T4&T5 forum) kan men een lagere uitstoot bereiken zonder katalysator dan met. Sterker nog, mensen halen de katalysators vaak weer weg omdat het (logischerwijs) PK's inlevert en de winst voor het milieu is nihil.

Goed, even van uitgaand dus dat ik geen sticker heb of krijg en ook niet even een katalysator laat inbouwen en wij toch echt met deze bestelbus naar Duitsland zullen moeten (huren van een bestelbus uit NL is ±€1500 en daar komt nog diesel bij 8)7 ).

Wat zijn nog de opties? Wij komen zelf met de volgende 2 opties:
- Doen alsof 'Wir haben es nicht gewusst.' en de boete (€40 per dag?) accepteren.
- Zover mogelijk tegen de grens van de umweltzone een andere grote bestelbus huren en de boel 'even' overladen (liever niet, we moeten al ruim 7 uur rijden)

Kortom, zie ik nog iets over het hoofd of zijn er manieren dat wij als muzikanten toch de stad in mogen? Zijn er risico's aan de eerste optie behalve een boete?

Persoonlijke noot: Ik vind het een belachelijke regel in Duitsland. Vooral omdat o.a. de polizei zelf nog wel vrolijk rond rijdt in oude T4's. Ik hoop ook vurig dat Utrecht deze regel ook niet door zet, mede omdat je juist ondernemers die goedkoop een wat oudere diesel rijden hier heel hard mee pakt.

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Als je met die boete de auto wel mag laten staan dan zou ik gewoon die boete incasseren voor een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Risico nemen en ergens hotel zoeken met overdekte garage. Lijkt me dat de kans dan klein is dat je een boete krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tja, ben bang dat Herr Polizist weinig boodschap heeft aan wat jij "belachelijk" vindt. Men vindt dit in Duitsland wel een zinnig regel en daar heb je je aan te houden of de gevolgen te accepteren.

Dat gezegd, het is een verkeersregel met ditto handhaving. Ben ook met een 1.9SDI zonder sticker wel eens in DE steden met Umweltzone geweest. Geen boete gehad. Maar goed, risico is aanwezig. Tip van MrBubbles is een goede. Lijkt me zaak om een inschatting te doen van de risico op boete en dat simpelweg te budgetteren (zodra risico nonzero is gaat het bij veel optredens vroeg of laat raak zijn).

Stap twee is de afweging of het loont om ander vervoer (tijdelijk of permanent) te regelen als je veel in DE bent. Want wederom, wat dan ook jij ervan vindt gaat deze regel in DE niet verdwijnen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
40 euro boete? Lijkt me simpel dan toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:43
Wie/wat controleert eigenlijk die sticker? De Polizei als ze je passeren op de snelweg, of als je staat geparkeerd, of de parkeerwachters?

Maar lijkt mij gewoon even rekenen en kijken wat het voordeligst is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

De kans op een boete is vrij klein. Een ex-collega heeft een paar jaren geleden wel een bekeuring gehad in Duisburg (was iets van 20 euro). Op de weg zal geen controle zijn, want doorgaande grote wegen zijn vrijgesteld. Handhaving zal waarschijnlijk door parkeerwachters gebeuren (of als je toch aan de kant wordt gezet voor wat anders in de stad). Dus een kleine kans, als je niet aan de straat parkeert.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
ThinkPadd schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 10:05:
Wie/wat controleert eigenlijk die sticker? De Polizei als ze je passeren op de snelweg, of als je staat geparkeerd, of de parkeerwachters?

Maar lijkt mij gewoon even rekenen en kijken wat het voordeligst is :P
Daar is het internet vaag over. Het is volgens mij de politie die dit controleert, maar men heeft het ook over camera's die controleren of je een sticker hebt.

Inmiddels ook gevonden dat als ik bewijs heb dat ik een roetkat heb ingebouwd (dus alleen een factuur) + kentekenbewijs dat ik bij de ANWB gewoon een groene sticker kan halen. Misschien eens lief vragen aan mijn lokale garage of men dat kan regelen O-).

Een beetje zoeken op Internet laat ook zien dat die stickers relatief makkelijk te maken zijn, maar ik begeef mij liever niet in die handel zeg maar.

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
WHiZZi schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 10:14:
Een beetje zoeken op Internet laat ook zien dat die stickers relatief makkelijk te maken zijn, maar ik begeef mij liever niet in die handel zeg maar.
Je bent wel bereid om te frauderen met een factuur maar dit wil je dan niet? :? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Mijn zus woont in Bremen en die hebben ook zo'n zone. Mijn Kia zal vast wel een groene sticker krijgen (al is het wel LPG, dus weet je het nooit), maar die heb ik dus niet. Ik ben daar al een aantal keer de stad in geweest, maar nog geen boete gezien/gehad. Heb niet het idee dat het heel erg gehandhaafd worden.

Persoonlijk zou ik het er gewoon op gokken al weten ze van een T4 dat'ie in principe een rode sticker zou kunnen hebben.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Friespeuk schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 10:15:
[...]

Je bent wel bereid om te frauderen met een factuur maar dit wil je dan niet? :? :X
Ook niet met een factuur, misschien had ik het handiger moeten omschrijven. Alhoewel, ik ben officieel wel piraat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 14:46
Volgens mij krijg je alleen een boete als een parkeerwacht controleert en het constateert.

De eigenaar van ons AirBNB appartment in Berlijn had nog nooit van die plakkette gehoord, zegt ook wel wat. Kon toen in zijn garage parkeren dus had er geen last mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Wat ik heb begrepen is dat de boete maar een habbekrats is, maar dat het probleem is dat je moet worden afgesleept tot buiten de zone. Slepen in Nederland kost al snel een paar honderd euro per uur, dat zou in Duitsland ook het geval kunnen zijn.

Overigens wel vreemd dat je geen groene sticker krijgt. Mijn oldtimer heeft gewoon een groene sticker gekregen. Advies is om wel zo snel mogelijk de sticker aan te vragen, omdat de regels binnenkort strenger worden, naar het schijnt. Als je dan al je kleurtje hebt, dan behoud je die.

Als je perse geen sticker wilt en het niet erg vindt om een beetje de grenzen der wet op te zoeken: Accepteer de boete maar rijd direct weg voordat de sleepwagen komt. Ze mogen je niet tweemaal beboeten voor hetzelfde feit.

[ Voor 17% gewijzigd door Trommelrem op 13-01-2015 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:55
Zijn die 4 optredens op dezelfde locatie?
In dat geval zou ik de boete 2 keer accepteren: 1 keer met brengen en 1 keer met ophalen van de spullen. Als dat je 80 euro kost...tsja..
tussendoor de bus lekker buiten de zone parkeren en met ov/taxi/liftje terug naar centrum

Hoe ze in DE controleren weet ik niet... je haalt zelf echter Utrecht aan.
In Utrecht wordt gecontroleerd met camera's...kans van 100 dat je gepakt wordt dus..
Maar.... In Utrecht kun je ook een dagontheffing krijgen voor een zakelijk gereden bestelauto.
Zoek eens uit hoe dat in Leipzig geregeld is...

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:37

Standeman

Prutser 1e klasse

Dit topic past beter in VV.. Schopje vanuit SG

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Trommelrem schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 10:40:
Als je perse geen sticker wilt en het niet erg vindt om een beetje de grenzen der wet op te zoeken: Accepteer de boete maar rijd direct weg voordat de sleepwagen komt. Ze mogen je niet tweemaal beboeten voor hetzelfde feit.
Benzines zijn de regels veel soepeler. Diesels pas vanaf 2004 of met EURO 4 norm, onze Alfa 147 1.9JTDm van 2003 was EURO 3 en daarom dus niet in aanmerking voor groene sticker. Wij hebben overigens wel andere verhalen gehoord over pakkans in grote steden als Berlijn, met name omdat op steeds meer plekken automatische controles zijn met camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:44
Het centrum ingaan, uitpakken en dan de bus buiten de Umweltzone zetten en mbv OV terug. Dat laatste is goed te doen in Leipzig, rijden erg regelmatig trams en bussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ligone
  • Laatst online: 25-08 22:40

Ligone

Moeha!

Boetes worden enkel gegeven door parkeerwachters. Politie trekt er zich niks van aan, ze kunnen u echter wel een boete hiervoor geven als hun oog er op valt bij een controle voor iets anders.

Een sleepwagen komt er niet aan te pas, de parkeerwachter steekt gewoon elke dag hij je wagen ziet een boete erbij. (ja dat mogen ze).

Je krijgt ook nog een "punt" bij iets dat in duitsland met het puntenrijbewijs te maken heeft.

Zie gewoon dat je ergens staat waar geen betaalautomaten of iets dergelijks staan waar parkeerwachters dus helemaal niet komen. De kans is dan zeer klein dat je een boete krijgt.

Heb het zelf ook zo gedaan onlangs met onze focus van 2003. Wat me wel opviel is dat er veel auto's waren met een groene sticker die deze helemaal niet konden hebben! 8)7

Ook kan je een namaaksticker bestellen op ebay, heb zo ééntje liggen maar heb het niet geriskeerd van deze te gebruiken. (valsheid in geschrifte is misschien nog veel duurder dan een boete)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el frikandel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-04 12:37
Ben totaal geen milieu freak, maar vind het uitbannen van oude diesels echt niet belachelijk, deze zijn namelijk echt vervuilend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
sanderb schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 10:41:
Zijn die 4 optredens op dezelfde locatie?
In dat geval zou ik de boete 2 keer accepteren: 1 keer met brengen en 1 keer met ophalen van de spullen. Als dat je 80 euro kost...tsja..
tussendoor de bus lekker buiten de zone parkeren en met ov/taxi/liftje terug naar centrum
De optredens zijn inderdaad op dezelfde locatie. Ik weet alleen niet of het afgesloten is en om nou even een kleine €20k aan spullen onbeheerd op een onbekende locatie te laten staan, dat vind ik ook behoorlijk link.
Hoe ze in DE controleren weet ik niet... je haalt zelf echter Utrecht aan.
In Utrecht wordt gecontroleerd met camera's...kans van 100 dat je gepakt wordt dus..
Maar.... In Utrecht kun je ook een dagontheffing krijgen voor een zakelijk gereden bestelauto.
Zoek eens uit hoe dat in Leipzig geregeld is...
Goeie tip, ik ga er achter aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het goedkoopste is natuurlijk uitzoeken of je op de optreedlocatie je bus kan laten staan op eigen terrein.
2e optie is bij het hotel als die een parkeergarage heeft (waar je bus inpast qua hoogte).
3e optie zoals ook al genoemd zet je bus na uitladen buiten de zone.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat idd.
En verder: gewoon groene sticker bij het GWK halen en die er op zetten. Ze hoeven alleen het kentekenbewijs te zien. Is nog eens goedkoper dan de ANWB ook, en direct geregeld aan de balie.

En verder is het risico max 80 euro aan boetes. Alles wat je anders bedenkt is duurder. Dus waar maak je je druk om? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
The Eagle schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 11:21:
Dat idd.
En verder: gewoon groene sticker bij het GWK halen en die er op zetten. Ze hoeven alleen het kentekenbewijs te zien. Is nog eens goedkoper dan de ANWB ook, en direct geregeld aan de balie.
Mijn bus is uit 1996, alles voor 1997 en Diesel krijgt een rode sticker (euro 1). Dat staat op het kentekenbewijs. Zover ik weet ook bij het GWK.
En verder is het risico max 80 euro aan boetes. Alles wat je anders bedenkt is duurder. Dus waar maak je je druk om? :)
Om verdere gevolgen vooral. Zaken als dat de bus wordt afgesleept bijvoorbeeld, dat zou ik toch niet echt waarderen zeg maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:21

OgWok

U.N.C.L.E.

Bel de Duitse ambassade. Zullen wel weten hoe het officieel zit; dan wel weten wie je moet bellen die het wel weet. En Duitsers willen je meestal wel helpen imho.

Telefoon: 070 342 0600

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
Als het opvalt kun je een boete krijgen, zorg er bij het parkeren dus voor dat je in de garage van het hotel staat. Een maatje van me rijdt al 2 jaar zonder sticker in Berlijn rond, nog nooit een boete gehad.

Waar speel je trouwens in Leipzig? Das m'n thuis tijdens het weekend :).

Do what you love, do it often

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
macciez schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 11:57:
Als het opvalt kun je een boete krijgen, zorg er bij het parkeren dus voor dat je in de garage van het hotel staat. Een maatje van me rijdt al 2 jaar zonder sticker in Berlijn rond, nog nooit een boete gehad.

En, TS, daar heb je je adresje voor het parkeren van je bus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter

http://www.pyrates.co.uk/gigs/details/id:218

7 & 8 Maart 2015
In Kohlrabizirkus Leipzig tijdens de Medieval Fair

We spelen 1x 45 min en 1x 90 minuten per dag.
Jolke schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 11:59:
[...]
En, TS, daar heb je je adresje voor het parkeren van je bus. :)
:D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
Ha, je kan hem rustig bij m'n woning neerzetten. Sta je wel nog steeds op de openbare weg :)

Do what you love, do it often

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
zn antivriesscherm voor je ruit hangen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
WHiZZi schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 12:10:
[...]

7 & 8 Maart 2015

[...]
Kohlrabizirkus, leuke naam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

WHiZZi schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 12:10:
[...]

7 & 8 Maart 2015

[...]

:D :D
Duitse piraten...ik zou als ik jou was een petje van een U-boot kapitein opsnorren :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

De bon is inmiddels €60 geloof ik, maar inderdaad, er worden af en toe verkeerscontroles gehouden waar ze (buiten alcohol en andere zaken) ook naar de sticker kijken, en parkeerwachten kijken naar de sticker. De pakkans is behoorlijk laag in ieder geval, het is niet NL waar ze automatisch kentekennaaipalen neerzetten en gelijk €260 euro boete uitschrijven. (fucking Utrecht)

Je opties:
- Habe es nicht gewusst en gewoon budgetteren dat je per keer betrapt worden €60 kwijt bent (en verder geen probleem.)
- Zoveel mogelijk afgesloten/overdekt parkeren, dan word je niet door parkeerwachten betrapt.
- Papieren van een benzine-bus inscannen, je eigen kenteken dr op knippen/plakken in paint, en via een internet-bestelpunt (waar ze een scan van je papieren willen) een sticker bestellen. Frauduleus, maar wel een werkende oplossing. (Gaat je mogelijk niet helpen als je bij een verkeerscontrole je papieren moet laten zien, wel tegen parkeerwachters.)
- Andere bus. (En daar zit je ook niet op te wachten..)
- [edit:] Ontheffing aanvragen inderdaad.

[ Voor 21% gewijzigd door AlexanderB op 13-01-2015 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

418O2 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 10:38:
De eigenaar van ons AirBNB appartment in Berlijn had nog nooit van die plakkette gehoord, zegt ook wel wat.
Misschien omdat het alweer een tijdje een Feinstaubplakette heet ipv Umweltplakette?

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
AlexanderB schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 14:25:
...- Papieren van een benzine-bus inscannen, je eigen kenteken dr op knippen/plakken in paint, en via een internet-bestelpunt (waar ze een scan van je papieren willen) een sticker bestellen. Frauduleus, maar wel een werkende oplossing. (Gaat je mogelijk niet helpen als je bij een verkeerscontrole je papieren moet laten zien, wel tegen parkeerwachters.)
...
Ik weet niet of een groene sticker in plaats van een rode op die bus geloofwaardig is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Roenie schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 15:12:
[...]
Ik weet niet of een groene sticker in plaats van een rode op die bus geloofwaardig is :)
Yup. En reken maar dat de gevolgen van fraude met stickers aanzienlijk zwaarder gaan zijn dan de EUR 60 voor geen sticker.

Pakkans nog lager, maar itt die EUR 60 kan dit je tour ruineren en je mogelijk een strafblad opleveren.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Hoe willen ze dat controleren eigenlijk? In Nederland kan ik een groene sticker krijgen op het moment dat ik een factuur laat zien dat er een roetkat onder hangt. Er wordt dus hier niet gecontroleerd of deze er ook echt onder hangt want het staat ook nergens beschreven (niet in kenteken in ieder geval)

Even los of de Duitse politie bij de RDW gegevens zou kunnen, voor het gemak zullen we aannemen dat dit zo is, dan staat daar nog niks bij van een roetkat en ik ga niet overal een factuur meesjouwen dat ik een roetkat zou hebben.

Dus de enige controle mogelijk is om de bus naar een TÜV-punt te laten gaan waar een daadwerkelijke meting moet worden uitgevoerd. Lijkt mij niet dat ze dit zomaar even laten doen.

Ik zeg niet dat ik dat ga proberen overigens, ik ga het gewoon op een nette legale manier of gewoon de gok nemen. Het is het niet waard om een roetkat echt in te laten bouwen op dit moment. Sowieso heeft dat geen enkele waarde in Nederland om bijvoorbeeld Utrecht in te kunnen (als dat plan nog door gaat, wat ik meen dat hier uitstel voor zou zijn), want in NL controleert men domweg op jaartal en wordt alles < 2005 geweigerd (zelfs hele schone motoren uit een VW T5 bijvoorbeeld).

Dank voor de tips in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
OMFG, zie deze link. Is dit een prank of is dit echt waar?

Laten we alle diesels slopen, zodat er nieuwe auto's worden geproduceerd, zodat het milieu nog zwaarder wordt belast door de productie daarvan. Ik wist niet dat Utrecht een autofabriek had die economisch moet worden gestimuleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:43
WHiZZi schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 17:07:
[..]

Dus de enige controle mogelijk is om de bus naar een TÜV-punt te laten gaan waar een daadwerkelijke meting moet worden uitgevoerd. Lijkt mij niet dat ze dit zomaar even laten doen.
[..]
Waarom niet denk je? Zie je bij Wegmisbruikers ook wel eens toch? Dat ze een grote controle houden in samenwerking met RDW. Aantal auto's gaan dan mooi op de brug en RDW keurmeester erbij om dingen te checken hoor.

En de gegevens kunnen ze vast ook bij, met dat soort dingen werken landen vaak erg goed samen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:21

OgWok

U.N.C.L.E.

@WHiZZi: gewoon gaan en indien nodig de boete betalen (zal wel meevallen). Verder proberen bus op privé terrein te parkeren en plezier hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door OgWok op 13-01-2015 18:58 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:51
De pakkans is nihil. Zelf heb ik maanden lang rondgereden in het ruhr-gebied met een grote bestelbus zonder sticker en ik ben geen enkel keer gepakt, ook niet door parkeerwachters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik zou gaan voor de kans op 40 euro boeten en inderdaad op de priveparking van een hotel parkeren. Waarschijnlijk heb je als band ook te veel spullen om de bus ergens te parkeren en dan ander (openbaar?) vervoer te regelen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Trommelrem schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 18:13:
OMFG, zie deze link. Is dit een prank of is dit echt waar?

Laten we alle diesels slopen, zodat er nieuwe auto's worden geproduceerd, zodat het milieu nog zwaarder wordt belast door de productie daarvan. Ik wist niet dat Utrecht een autofabriek had die economisch moet worden gestimuleerd?
Dit is serieus ja. Ook Rotterdam is er naar aan het kijken. Het is gewoon weer een manier om geld te verdienen voor de overheid, want het zal wel weer uitlopen op dat als je maar geld betaald, je gewoon naar binnen mag. Net als London trouwens ;)
Marzman schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 19:07:
Ik zou gaan voor de kans op 40 euro boeten en inderdaad op de priveparking van een hotel parkeren. Waarschijnlijk heb je als band ook te veel spullen om de bus ergens te parkeren en dan ander (openbaar?) vervoer te regelen.
Overladen is op z'n minst zeer onprettig. Drumstel+6 gitaren+2 violen en dan nog versterkers en merchandise. Daarnaast ook bandkleding+overnachting-spul :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
WHiZZi schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 21:18:
[...]

Dit is serieus ja. Ook Rotterdam is er naar aan het kijken. Het is gewoon weer een manier om geld te verdienen voor de overheid, want het zal wel weer uitlopen op dat als je maar geld betaald, je gewoon naar binnen mag. Net als London trouwens ;)
Maar dan worden dus "oude" auto's gesloopt die nog prima zuinig kunnen rijden, zodat we het milieu extra kunnen vervuilen door de productie van nieuwe auto's, alleen zodat de auto industrie meer auto's kan verkopen? Wat een verkapte vorm van overheidssteun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09-2021

Romke

Dieselhead

Trommelrem schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 18:13:
[...]

Ik wist niet dat Utrecht een autofabriek had die economisch moet worden gestimuleerd?
Nee. Wel autodealers ;)
En blijkbaar is het voorkomen van lokale uitstoot belangrijker dan het grotere geheel.

Ik ben in de herfstvakantie ook in verschillende steden in Duitsland geweest met mijn C5 2.0 HDi uit 2003, in zones waar je een groene sticker moet hebben. Pino heeft een gele sticker. Ik heb geen boete gehad. Ik ben ook al eens zonder sticker een umweltzone in geweest (wel met een nieuwe wagen). Niks van gemerkt.

Zoek een tiefgarage en niemand ziet iets.

[ Voor 6% gewijzigd door Romke op 14-01-2015 20:58 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tango_S
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:40
Een maatje van me rijdt al 2 jaar zonder sticker in Berlijn rond, nog nooit een boete gehad.
Ik denk inderdaad dat de polizei niet extreem controleert op die umwelt-sticker. Ikzelf heb in 2012 3 maanden zonder sticker rondgereden en geparkeerd in Keulen centrum...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

WHiZZi schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 21:18:
[...]

Dat laatste is bull.

In London is het gewoon een manier om auto's te weren omdat er geen doorkomen meer aan was. Het is ondertussen nog steeds geen pretje om te rijden, maar dag en nacht verschil met ervoor. Je zult weinig mensen in London vinden die negatief is over de Congestion Charge om precies die reden. Het geldt trouwens maar op een erg klein deel van de stad, je kunt bijna tot aan Tower Bridge komen zonder de zone te betreden.

Ook in NL heeft het te maken met fijnstof-, stikstof- en CO-normen. Of die zinnig zijn of zinnige waardes hebben is een tweede, maar gemeentes hebben de verplichting om niveau's ervan onder een bepaald niveau te krijgen. Zo niet kun je als bewoner de gemeente dwingen tot actie. Omdat het zaken zijn die verder dan een enkele straat reiken heeft het geen zin om een drempeltje meer of minder te plaatsen. Hoe dan ook kosten ze gemeentes veel meer dan dat ze opleveren, dus ook hier onzniing om populistisch te roepen dat het bedoeld is om geld op te leveren.

Oslik blyat! Oslik!

• johan1989
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-09 19:48
Ondertussen zijn we een paar jaar verder.
Ik moet binnenkort 5 weken lang door Duitsland cruisen en zal dan ook vast ergens umweltzones in moeten.
Ik moet een wat grotere auto hebben om al mijn gereedschap mee te nemen, dus ik pak de auto van mijn vader: XC70 D5 2005. Dat betekend dat ik nog net een gele sticker zal krijgen. Geen sticker kopen dus.

Mijn vraag, is het nog steeds zo dat er niet word gecontroleerd met flitspalen?
Want als het bij parkeerwachters blijft neem ik gewoon het risico.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

johan1989 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 08:55:
Ondertussen zijn we een paar jaar verder.
Ik moet binnenkort 5 weken lang door Duitsland cruisen en zal dan ook vast ergens umweltzones in moeten.
Ik moet een wat grotere auto hebben om al mijn gereedschap mee te nemen, dus ik pak de auto van mijn vader: XC70 D5 2005. Dat betekend dat ik nog net een gele sticker zal krijgen. Geen sticker kopen dus.

Mijn vraag, is het nog steeds zo dat er niet word gecontroleerd met flitspalen?
Want als het bij parkeerwachters blijft neem ik gewoon het risico.
Ik heb de laatste keer in Duitsland geen boete gehad, maar ik heb wel zo snel mogelijk de auto ergens geparkeerd (was al wel binnen de zone). Het lijkt me heel sterk als ze geen camera's hebben om dat te controleren eigenlijk. LIjkt me dat er gewoon slimme camera's langs wegen hangen en ook in auto's van mensen die er op controleren zitten, als het een registratie op kenteken is dan hoeven ze alleen maar kentekens te scannen en niet eens naar de sticker te zoeken).

Ik snap niet waarom ze niet een Europees systeem maken in plaats van een sticker per land (of zelfs per stad, in Belgie heb je verschillende stickers nodig voor oa Antwerpen, Brussel, Gent)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:46
Überhaupt het gedoe met stickers is natuurlijk geldklopperij. Op basis van kenteken kunnen ze in heel europa aankloppen bij de RDW om de datum en specs (euronorm) digitaal uit te lezen.

Boete is inmiddels wel 80 euro, dus een stickertje van 12 euro is toch snel voordeliger. Zeker omdat ze onbeperkt geldig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk "Wir haben es nicht gewusst" maar helaas heeft de Polizei daar geen boodschap aan, die zijn al vergeten dat ze ons land onrechtmatig binnen gevallen zijn destijds. Want daar komt die uitspraak van :(

Dus als ze je staande houden, dan krijg je een bekeuring. Maar zover ik weet word er niet met camera's mee gecontroleerd, echter in grote Duitse steden rijdt relatief veel politie rond. Grote kans dat ze je dus staande zullen houden.

Parkeren in een milieuzone mag trouwens ook niet, dan kun je theoretische ook een bon krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2018 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
PROnline schreef op maandag 24 september 2018 @ 09:51:
Überhaupt het gedoe met stickers is natuurlijk geldklopperij. ... dus een stickertje van 12 euro is toch snel voordeliger. ...
Geldklopperij kan ik het niet noemen, zo'n Umweltplakette kost ~5€, inclusief verzendkosten. Ik kan me niet voorstellen dat men daarop enorme winsten zou draaien.

[ Voor 28% gewijzigd door begintmeta op 24-09-2018 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:08
Is dat stickertje altijd verplicht? Ik rij wel eens door Duitsland maar heb daar nooit bij stilgestaan dat die zoiets hebben.

Hier in België heb je overigens geen sticker nodig voor nieuwe auto's, heb toch nog geen boete gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Engineer Stewie schreef op maandag 24 september 2018 @ 10:08:
Is dat stickertje altijd verplicht? Ik rij wel eens door Duitsland maar heb daar nooit bij stilgestaan dat die zoiets hebben....
Is alleen in aangewezen gebieden verplicht (zie ook Wikipedia: Umweltzone – Wikipedia)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08:31
Engineer Stewie schreef op maandag 24 september 2018 @ 10:08:
Is dat stickertje altijd verplicht? Ik rij wel eens door Duitsland maar heb daar nooit bij stilgestaan dat die zoiets hebben.
Enkel als je naar Umweltzones gaat (de Belgische equivalent is LEZ). Die geldt enkel in bepaalde binnensteden. Ook nieuwe auto's moeten een sticker hebben (de groene). In 2019 komt een blauwe sticker (blaue Plakette) om nog properdere auto's aan te duiden. Steden zoals Stuttgart willen hiermee een dieselban instellen (of toch alle diesels bannen <Euro6).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:08
Ik heb een euro 6b, vermoed dat dit toch mijn laatste diesel gaat zijn. Hoop ik toch.
Gebruik Duitsland als transit land naar Nederland. Al is het met al die wegenwerken bijlange niet meer zo snel als vroeger... :)
Pagina: 1