Wat voor Pentium kan er maximaal op mijn Asus P2B rev 1.04 (slot 1)? Op de Asus site krijg ik daar ook niet veel duidelijkheid over. ik heb al de nieuwste BIOS. Ik geloof dat de 1.04 al een oudere versie is. Nu heb ik er een PII 450 (slot 1) op, die ik wil verplaatsen naar een computer waar nu nog een PII 350 in zit.
Verwijderd
Ik zie dat je naar een Pentium vraagt, maar een upgrade naar een CeleronII is ook goed mogelijk (zie mijn sig) en goedkoper dan upgrade naar PIII. Zet er een Abit SlotketIII op en kies een Celeron600/633 die je dan (waarschijnlijk...) kunt overclocken naar 900/950Mhz. Daarmee doe je echt een enorme stap voorwaarts t.o.v. je PII.
Zorg ervoor dat je je BIOS flashed naar versie 1013. Ik heb zelf 1013 beta7 en alles is OK!
Zorg ervoor dat je je BIOS flashed naar versie 1013. Ik heb zelf 1013 beta7 en alles is OK!
Officieel (http://www.asus.com.tw/products/techref/Cpu/p3cpu.html) heb je revision 1.12 of hoger nodig om met de P2B zomaar PIII's enzo erop te kunnen prikken.
Maar bij de P2B ligt het aan de voltage regulator die op je mobo zit of het kan of niet. Er zijn oudere P2B's die het juiste voltage kunnen leveren. Ik had ooit een R1.05 waar het wel kon, terwijl een vriend van mij een R1.10 had die het niet kon.
Er zijn meer topics hierover geweest, inclusief links naar de asus site met uitleg over waar je kan vinden of die van jou goed is.
Maar bij de P2B ligt het aan de voltage regulator die op je mobo zit of het kan of niet. Er zijn oudere P2B's die het juiste voltage kunnen leveren. Ik had ooit een R1.05 waar het wel kon, terwijl een vriend van mij een R1.10 had die het niet kon.
Er zijn meer topics hierover geweest, inclusief links naar de asus site met uitleg over waar je kan vinden of die van jou goed is.
Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP
En als de VRM niet lager dan 1.8V kan, gewoon een slotkey adaptor met voltage jumpers nemen en die op 1.8V zetten.
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Probleem is alleen dat ik niet meer weet of het 1.8 of 1.9 Volt was. Als het idd 1.8 is, kan het makkelijk. Gewoon gelijk overclockenOp donderdag 14 juni 2001 13:39 schreef EXX het volgende:
En als de VRM niet lager dan 1.8V kan, gewoon een slotkey adaptor met voltage jumpers nemen en die op 1.8V zetten.
Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP
1.8V is de minimale waarde voor oudere P2B's.Op donderdag 14 juni 2001 13:41 schreef Burat het volgende:
[..]
Probleem is alleen dat ik niet meer weet of het 1.8 of 1.9 Volt was. Als het idd 1.8 is, kan het makkelijk. Gewoon gelijk overclocken.
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Tsja, ik heb een Celly 600 draaien op mijn P2B 1.04, idd wel wat voltage teveel, maar ja, het is nou eenmaal een goedkope proc dus dat boeit niet, wel jammer dat ie NET niet op 900 wil draaien.
Qua multiplier boeit het niet want dat regelt de CPU zelf.
Ik zit alleen nog te twijfelen of ik er wel een snelle (1 GHz) P3 in ga zetten, het is toch niet zo goed voor je proc volgens mij, en volgens mij heeft de 1GHz P3 default een NOG lager voltage heeft.
Qua multiplier boeit het niet want dat regelt de CPU zelf.
Ik zit alleen nog te twijfelen of ik er wel een snelle (1 GHz) P3 in ga zetten, het is toch niet zo goed voor je proc volgens mij, en volgens mij heeft de 1GHz P3 default een NOG lager voltage heeft.
iOS developer
ik heb er p3-850e op met een slotket ...
draait wel op 1.7v volgens de bios...
draait wel op 1.7v volgens de bios...
nee man, dan krijgt de cpu te veel spanning. probleem is dat die vrm geen lagere spanning KAN leveren dan 1,8 of 1,9 volt.Op donderdag 14 juni 2001 13:39 schreef EXX het volgende:
Als je er een p3 coppermine of celly 2 opzet dan krijgt die teveel spanning en bij normaal gebruik is dat niet goed.
ga je nu overclocken dan zou het nog kunnen als je er een flinke koeler opzet. maar het blijft een feit dat je cpu dan buiten de specs draait.
Verwijderd
Ik heb ook een asus P2B AGP mobo met een pII 350 mhz. Ik wil hier divx'jes opkijken zonder schokken. Er zit 96 mb geheugen in en een diamond 3dfx 12 mb. Wat kan ik doen om dit te verbeteren, ik kan wel deze post lezen maar weet niet welk versie enzo ik heb. Ik zie r1.05 enzo staan maar kan dat nergens vinden. iemand??
ps. ik zie wel
Product name: asus P2B
Manual Revision: 1.02.
Release datum: MAY 1998
ps. ik zie wel
Product name: asus P2B
Manual Revision: 1.02.
Release datum: MAY 1998
Pagina: 1