Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wachtwoord voor internetverbinding

Pagina: 1
Acties:

• erikjannemann
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-02-2024
Beste,

Ik probeer de internettoegang op een laptop te beveiligen met een wachtwoord. Ik bedoel dan niet de WiFi beveiligen (daar zit al een wachtwoord op). Maar dus op de laptop zelf een mogelijkheid om internet 'uit' te zetten en dat het alleen maar weer aan gaat als er een wachtwoord ingevoerd word.

Ik heb geprobeerd een optie in windows te vinden, of een peogrammatje via google. Maar ik kom alleen maar uit bij informatie over het beveiligen van je wifi verbinding.

Heeft iemand een tip voor een goed programma hiervoor? Of zit de functie ergens in windows?

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Een windows versie zou handig zijn, maar heel simpel; gewoon adapter uitschakelen, hier heb je administrator rechten voor nodig, dus als je op een niet-admin account zit zal je een wachtwoord moeten invoeren.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• erikjannemann
Het gaat om windows 8.1. Ik heb nu geprobeerd via ouderlijk toezicht het een en ander te blokkeren. Maar dat werkt gewoon niet. Heb een kind account aangemaakt en bij de instellingen het zo gemaakt, dat er geen gebruik van internet gemaakt kan worden (zo staat het er lettelijk). Maar wanneer ik het uitprobeer werkt internet explorer gewoon.

Verwijderd

Dit een optie? Hebben ze het over een proxy?!

http://community.spicewor...r-a-specific-user-account

• erikjannemann
Ik heb geen GPMC op die laptop.

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Ja leuk dat IE, maar heb je mijn optie geprobeerd? Als je de netwerkadapter (LAN of WLAN) onklaar maakt heb je geen drager meer, dus kan je onmogelijk internetten. Anders kan je altijd weer aan de gang met een andere browser.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• erikjannemann
Herby schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 12:58:
Ja leuk dat IE, maar heb je mijn optie geprobeerd? Als je de netwerkadapter (LAN of WLAN) onklaar maakt heb je geen drager meer, dus kan je onmogelijk internetten. Anders kan je altijd weer aan de gang met een andere browser.
Ik heb jou optie gelijk geprobeerd ja, (sorry vergeten te vermelden). Werkt in principe goed, echter dan wordt de netwerkadapter ook uitgeschakeld voor de andere profielen. De andere gebruikers van dat profiel zijn niet handig met computers. Ik kan dat wel uitleggen, maar weet nu al dat dit mis gaat.

Het is overigens wel de manier die ik nu even gebruik. Maar zou het perfect vinden als het ook mogelijk is om internet voor een profiel gewoon helemaal uit te schakelen. Maar specifiek alleen dat profiel.

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-11 16:58
Anders een optie om dit via de router te doen? Daar zit meestal een dergelijke optie standaard in. Of via een script met een wachtwoord en `route delete 0.0.0.0 mask 0.0.0.0 10.0.2.1` en inschakelen via `route add 0.0.0.0 mask 0.0.0.0 10.0.2.1`

Uiteraard even je juiste mask en gateway inzetten

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:47

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb voor de kids van vrienden paar jaar geleden programma gekocht om toegang tot internet te blokkeren, waarmee je zo'n beetje elke vorm van internettoegang kon blokkeren. Dit was wel op Windows Vista, maar neem aan dat zulke zaken ook inmiddels op Win8 kunnen draaien.

Ik zal m'n mailbox even doorspitten of ik nog wat kan vinden.

Edit
http://www.toplang.com/internetlock.htm

[ Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 13-01-2015 18:14 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als de gebruiker niet handig is met computers: gewoon bij je internetopties de proxy instellen op localhost en port 80. Dan ga je echt geen internet meer hebben ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1