Apple cinema display koppelen aan retina MacBook Pro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
Voor werk heb ik sinds kort een rmbp 15 inch medio 2014.

Nou heb ik hier nog een paar 24 inch cinema displays (van die aluminium schermen) staan die ik graag zou willen koppelen.

De schermen hebben nog een oude monitor aansluiting van apple, dus ik heb daarvoor een verloopstuk naar thunderbolt.

Het scherm lijkt wel te herkennen dat er een computer aangesloten is, en begint te knipperen. Maar verder niets.

De stagaircomputer (mac mini) is aangesloten via een verloopstuk naar hdmi en dat werkt wel prima.

Ik heb dat scherm even aangesloten op mijn laptop en dan werkt het wel. Nadeel van hdmi is dat de aansluiting aan de rechterkant van de computer zit, en de usb aansluiting aan de linkerkant en dat deze twee kabels te kort zijn (kabel van monitor bestaat uit 3 gebundelde kabels) om makkelijk te monteren.

Is het uberhaupt mogelijk via thunderbolt het scherm aan te sluiten? En hoe zit dat met twee schermen?

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

thunderbolt -> VGA

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsess
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-10 12:49
Wat bedoel je met een 'oude monitor aansluiting'?

Als je een 24" ACD hebt (en ik ga daar van uit gezien je zegt dat het de 'aluminium' modellen zijn en je spreekt over '3 gebundelde kabels'), dan hebben deze schermen een mDP poort aan het scherm zitten. Deze kun je direct op je TB poort aansluiten op je rMBP. Daar heb je geen verloop voor nodig.

Vragen:
1. Wat bedoel je dus met 'oude monitor aansluiting'?
2. Welke 'verloopjes' bedoel je precies in je verhaal?

::: Macbook Air (M2) ::: Mac Mini (2018) ::: iPhone 15 Pro (256 GB) ::: Apple TV 4K :::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 15:47
Ik heb zelf een 20" Apple Cinema Display, en die heeft een DVI aansluiting. Ik heb een thunderbolt naar HDMI en dan HDMI -> DVI adapter gebruikt, Als je een klein stekkertje hebt en het gaat om een echt heel oud scherm, kan het zijn dat het mini dvi is. Zoek het even op google waar hij op lijkt. Lijkt hij op Mini DVI moet je een speciale adapter bestellen, Lijkt hij op Mini Display Port kan je hem direct in de Thunderbolt Poort steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
Het is inderdaad een DVI aansluiting.

Probleem leek het verloopstekkertje (dvi - thunderbolt) te zijn. Net meerdere stekkers geprobeerd en nu werkt het wel :)

Bedankt voor het meedenken!

Leica MM + Sony A9