Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustinoFTW
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-07 20:42
Hallo allemaal,

Even wat info, wij draaien op een Exchange 2010 omgeving, met 2 DB's, 2 HUB/CAS Servers en 2 PDC's.

Ik ben momenteel aan het kijken of ik de Autodiscover volledig aan de praat krijg.
Momenteel is het zo, dat er handmatig "Outlook Anywhere" aangevinkt moet worden en vervolgens moeten wij het een en ander invullen.

Na het een en ander op google opgezocht te hebben, kom ik aan bij het volgende.
http://clintboessen.blogs...ok-anywhere-settings.html
Deze komt neer op de bovenste 2 opties die ingevuld moeten worden.

Ik wil alleen ook graag de onderste 3, dus de "connect using HTTP" en "proxy authentication (basic)" instellen, maar kom er niet helemaal uit.

Daarnaast vroeg ik mij ook af, hoe ik het best de autodiscover voor een extern domein kan regelen.
Het is nu namelijk zo, dat autodisover.mailomgeving.nl bij ons goed werkt. Zodra iemand van pietje.nl zijn mail insteld, komt er autodiscover.pietje.nl en een certificaat fout.
Ik had een idee van een CNAME, (autodiscover -> autodiscover.mailomgeving.nl) maar ik dacht, laat ik het voor de zekerheid toch maar even navragen.

Ik hoor het graag.

Met vriendelijke groeten,
Justin

5120Wp Oost/West - PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:33
Ten eerste (ik zag het in je vorige post ook al) : het is DC, geen PDC.

Over autodiscover : hoe zit je met je certificaten? De beste manier voor autodiscover is dat ieder accepted domain opgenomen wordt in je certificaat.

Omdat dit niet altijd mogelijk is kun je bv een srv record aanmaken voor het betreffende domein welke weer naar de autodiscover wijst van een domein waar je wel een certificaat van hebt.
Ook kun je een web server de autodiscovers laten forwarden naar je Exchange server (beide methodes heb ik werkend gekregen voor klanten - beide methodes doen er overigens wel een stuk langer over om de client de gegevens op te laten halen).

Zie http://www.msexchange.org...cepted-domains-part1.html voor een uitleg mbt deze methodes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-07 16:46

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Okay, je wilt dus twee zaken:
  1. Autodiscover juist geconfigureerd hebben
  2. Je outlook clients (welke versie) laten verbinden met je Exchange omgeving via Outlook Anywhere
Om dit te bereiken zal eerst stap één helemaal goed moeten zijn.

Nu wat vragen van mijn kant:
  • Heb je je ingelezen in autodiscover en weet je hoe dit mechanisme werkt?
  • Welke zaken heb je nu al ingesteld en welke missen nog?
  • Wat lukt er niet bij het instellen van de nog ontbrekende stappen?
Ik mis eigenlijk een aardig stuk eigen inzet bij dit topic, let daar wel op...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B