• eSCe
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-01 10:24
Dag tweakertjes,

Mijn trouwe samsung televisie begint strepen te vertonen dus was ik eens aan het zoeken naar een eventuele vervanger. Nee dit is niet een typisch 'welke televisie moet ik kopen'-thread. Het is meer een 'is het wijs om nu te kopen'-thread :)

Ik had graag een 50" televisie gekocht maar zag dat binnen het lager budget +-800EUR maar bar weinig UHD's te vinden zijn. Nu weet ik dat jullie geen glazen bol hebben maar zou het aan te raden zijn om te wachten met een aankoop van een nieuwe televisie? Zijn er fabrikanten die nieuwe -betaalbare -reeksen aangekondigd hebben?

Ik ben een beetje bang om binnen x-tal maanden te beseffen dat mijn full hd display toch wel niet aan mijn eisen voldoet. Maar aan de andere kant is content voor 4K ook meer uitzondering dan regel..

Mij lijkt het dat ik beter een 'goeie' Full HD haal ipv een UHD in dezelfde prijsklasse?

Graag jullie meningen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door eSCe op 13-01-2015 00:37 ]

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:32
Ik heb vanmiddag deze besteld (en opgehaald).

pricewatch: Sony Bravia KDL-50W805B Zwart

En ben er zo enthousiast over dat ik het toch even in je topic spam. :) Ik heb dezelfde afweging moeten maken en heb totaal geen spijt van het feit dat ik geen 4k genomen heb daar het beeld haarscherp is.

(Tijdelijk in de aanbieding, zie: Apollo89 in "\[3D/LED/UHD TV] Sony 2014 line-up" )

Inventaris - Koop mijn meuk!

• eSCe
chaoscontrol schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 00:41:
Ik heb vanmiddag deze besteld (en opgehaald).

pricewatch: Sony Bravia KDL-50W805B Zwart

En ben er zo enthousiast over dat ik het toch even in je topic spam. :) Ik heb dezelfde afweging moeten maken en heb totaal geen spijt van het feit dat ik geen 4k genomen heb daar het beeld haarscherp is.

(Tijdelijk in de aanbieding, zie: Apollo89 in "\[3D/LED/UHD TV] Sony 2014 line-up" )
Dit is inderdaad het model die mij sterk aanspreekt, ik vroeg me gewoon af of ik iets zou missen door geen 4K te nemen.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ligt grotendeels aan op welke afstand je gaat kijken. Je moet behoorlijk dicht op een 50" zitten wil je verschil kunnen zien.

Ook heb je nog het probleem van bronmateriaal. Veel TV uitzendingen zijn nog nieteens 1080p, het is 720p of 1080i, eer alles eens UHD is, zijn we waarschijnlijk jaren verder.

Daarom zou ik zelf liever een goede fullHD hebben, dan een "instap" 4K TV.

People as things, that’s where it starts.

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:32
Wat VasZaitsev zegt inderdaad. Ik heb in de winkels staan kijken naar 4k maar je ziet het verschil alleen als je heel dicht op het scherm zit (ik in ieder geval). Wil je kwaliteit fullhd content kunnen bekijken? Of wil je matig 4k af kunnen spelen, die enkele keer dat je dat (in ieder geval voorlopig) zal doen?

Inventaris - Koop mijn meuk!

• eSCe
Bedankt voor jullie (snelle) advies!

En is het slim om momenteel een televisie te kopen nu het 'solden' zijn of blijven deze prijzen na de solden ook wel?

[ Voor 14% gewijzigd door eSCe op 13-01-2015 00:55 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Prijzen zullen altijd fluctueren dus het perfecte moment om te kopen bestaat niet. Er is altijd wel een winkel die een aanbieding heeft. Prijzen dalen geleidelijk na een introductie van een nieuw model maar kunnen naar gelang ze schaarser worden ook weer stijgen. Er is niets van te zeggen.

Je moet in mijn ogen de tv kopen die het beste bij je past en die binnen je vastgestelde budget valt. Als je naar de prijsschommelingen blijft kijken, zul je nooit tot aankoop over kunnen gaan.

Verder ben ik het eens met VasZaitsev. Ik zie voor de komende jaren helemaal niets in 4K en zou ook een goede full-hd kopen dan een 4K waar je voorlopig weining aan hebt. Als 4K echt ooit gemeengoed is, zijn de toestellen die je nu koopt op alle fronten achterhaald.
Pagina: 1