Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ga ik erg achteruit, of valt het mee..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!

Hopelijk kan iemand mij helpen met het volgende.

Momenteel heb ik zelf een HP laptop uit begin 2012. Deze heeft een i5 2410m processor met een HD 6400M 1GB videokaart en een intel HD graphics 3000. Ook zit er 4GB geheugen in en een hardeschijf van 500GB. Met deze laptop ben ik nog steeds erg tevreden, alleen het probleem is dat deze enorm zwaar en dik en lelijk is. Je hebt echt het gevoel dat je iets mee moet slepen.

Nu wil ik graag de overstap maken naar een kleinere laptop die ook iets dunner en lichter is. Ook wil ik er graag touchscreen op hebben. Een collega van mij heeft een Lenovo ultrabook met touchscreen en ik was gelijk onder de indruk daarvan. Sinds 2 jaar heb ik RSI klachten en het leek me een goed idee om ook te kunnen switchen. Als ik bijvoorbeeld nieuws ga kijken, dat ik niet alleen maar mijn muis of touchpad hoef te gebruiken, maar dat ik ook kan afwisselen met touchscreen. Geen idee of dit gaat helpen, maar je zit dan toch even in een andere positie.

Na online te hebben rond gekeken viel mijn oog op de Lenovo Flex 2 met de volgende specs:

Intel Core i3-4030U
6GB, 500GB
Intel HD Graphics 4400
Touchscreen.

Nu is eigenlijk de grote vraag. Ga ik extreem achteruit qua hardware? Het is voor mij belangrijk dat ik gewoon de kleine dingen kan blijven doen die ik al deed. Ik kan hieronder wel een lijstje maken met programma's die ik gebruik, maar ik denk dat dit niet zoveel zin heeft. Je kunt dan meer denken aan hangouts, filezilla, pokerstars etc. Dit zal gewoon draaien, maar waar ik me meer zorgen over maak is Photoshop. Ik draai niet de laatste versie en ik voer ook geen extreem zware taken uit. Ben dus niet bezig met hoge resolutie foto's en 3D. Meer wat fotobewerking en dingen vrijstaand maken. Het zou alleen heel erg vervelend zijn als het ernorm gaat schokken en er gewoon niet mee te werken is. Moet ik bij het openen nou iets langer wachten, tjah dat is geen probleem. Mijn huidige laptop heb ik nog nooit kunnen laten blazen door Photoshop/ Illustrator of Indesign. Volgens mij is het zelfs nog CS3 of 4 waar ik mee werk.

Hopelijk kan ik met de bovenstaande spec een beetje photoshoppen, want ik heb echt geen trek om meer dan 600 euro uit te geven voor die aantal uur per week dat ik achter de laptop zit. De Lenovo kan ik van iemand overnemen voor 300 euro. De laptop is 2 weken oud. Die kon hij uitzoeken bij paradigit vanwege contractverlenging bij Oxxio (je zal er maar intrappen) 8)7

Wat denken jullie hiervan? In ieder geval heel erg bedankt alvast voor de reacties! (mochten die komen) :P

*Edit* Dit kwam ik na wat zoekwerk nog tegen, maar het zegt mij bijzonder weinig. Misschien jullie iets meer: Intel-Core-i3-4010U vs Intel-Core-i5-2410M

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2015 01:12 ]

Verwijderd

Neej je gaat hier niet extreem mee achteruit , sterker nog ik denk dat je nagenoeg gelijk blijft. De HD4400 is absoluut geen verkeerde chip en voor wat standaard werk zal dit prima zijn. Echt gamen op deze chip zal niet gaan. En als je nu echt het gevoel wilt hebben dat je toch een nieuwe snellere laptop aanschaft , monteer dan een ssd.

Kortom , als je een mooiere lichtere laptop wilt waar je het zelfde mee kan doen als je huidige denk ik dat je een redelijke keus maakt.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie! Zat er inderdaad al aan te denken om er een ssd in te doen.

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 17:32:
Bedankt voor je reactie! Zat er inderdaad al aan te denken om er een ssd in te doen.
Je kan altijd nog een SSD installeren :) Enig nadeel, dan zal je ook je programma's opnieuw moeten installeren - het beste is om deze meteen in te bouwen. Hierbij kan je denken aan de populaire pricewatch: Crucial MX100 256GB - EUR 99 of als je meer ruimte nodig hebt aan de pricewatch: Crucial MX100 512GB EUR 189 8)

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Verwijderd

Vidra schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 17:37:
[...]

Je kan altijd nog een SSD installeren :) Enig nadeel, dan zal je ook je programma's opnieuw moeten installeren - het beste is om deze meteen in te bouwen. Hierbij kan je denken aan de populaire pricewatch: Crucial MX100 256GB - EUR 99 of als je meer ruimte nodig hebt aan de pricewatch: Crucial MX100 512GB EUR 189 8)
Kwestie van een kloontje draaien naar de nieuwe ssd.

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-10 18:50
Bij een nieuwe laptop zou ik eerlijk gezegd geneigd zijn clean te installeren; ben je gelijk van alle ongewenste troep af ook.

• Vidra

Vidra

Vragen?

Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 23:22:
[...]

Kwestie van een kloontje draaien naar de nieuwe ssd.
Dat zou ik nooit zomaar doen! Als windows denkt dat de installatie nog op een normale hdd staat (vorige installatie) dan komt het voor dat windows de schijf nog (automatisch) gaat defragmenteren, dat is niet zo goed voor de levensduur van de ssd >:)

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan dus het beste een nieuwe installatie doen van Windows op mijn SSD? Heb net mijn nieuwe SSD schijf binnen gekregen. Morgen komt de nieuwe laptop en dan hopen dat de SSD erin past. Kan namelijk nergens een tutorial vinden voor het model :P

Bedankt voor de reacties nog!

• Vidra

Vidra

Vragen?

Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 15:35:
Ik kan dus het beste een nieuwe installatie doen van Windows op mijn SSD? Heb net mijn nieuwe SSD schijf binnen gekregen. Morgen komt de nieuwe laptop en dan hopen dat de SSD erin past. Kan namelijk nergens een tutorial vinden voor het model :P

Bedankt voor de reacties nog!
Inderdaad een nieuwe installatie van Windows doen op de SSD - dan heb je ook meteen een schone installatie zonder enige adware of bloatware. 8)

Pagina: 1