Ervaring/Mening Geforce GTX 780

Pagina: 1
Acties:
  • 260 views

• TristanRG
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik wil graag een nieuwe videokaart aanschaffen en heb mijn oog laten vallen op de Geforce GTX 780 (3GB).

- Hoe denken jullie over deze kaart en nog belangrijker, hoe zijn de ervaringen met deze kaart?
- Van welk merk (Asus/MSI/etc.) zou ik deze kaart dan dus moeten aanschaffen?

Ik heb liever eerst antwoord op de bovenstaande vragen, maar het onderstaande ben ik ook wel benieuwd naar:

- Hoe staat deze kaart (gtx 780) in verhouding tot de 'Ti' versie/upgrade, en is dit het prijsverschil waard?
- Zijn er daarnaast nog goede alternatieven op deze kaart?

Alvast bedankt!

(Ik wil het liefst een Nvidia GeForce videokaart, vanwege persoonlijke voorkeur, ervaring en voor werk.)

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Wat ga je doen met de videokaart? Wat voor werk? Wordt er gegamed en op welke resolutie? Hoe ziet de rest van je pc eruit? Wat is het budget?

Zonder deze informatie kan ik moeilijk advies geven. Overigens zijn al je vragen benchmark gerelateerd welke zeeeer makkelijk zelf te achterhalen zijn. Die kaarten zijn helemaal grijs gebenchmarkt :)

Overigens is momenteel de Nvidia 970 GTX dé videokaart van het moment.

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-01 18:09
De 780 nieuw is geloof ik duurder dan een 970, ik denk dat je beter daarna kan kijken.

Tenzij je 2ehands gaat kijken uiteraard

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02:33
Ja precies, de 780 is een stuk duurder dan een 970 en een 970 presteert in het beste geval 20% beter.

http://gpuboss.com/gpus/GeForce-GTX-970-vs-GeForce-GTX-780

Wat het merk betreft, er zijn eigenlijk geen merken die het slecht doen, maar de een is soms wel beter dan de ander, en ze hebben allemaal zo hun voor- en nadelen.

Dit zijn goede 970's:

pricewatch: Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 Heeft een fan die niet aan gaat tot 60 graden of iets in die richting, waardoor hij lekker stil is.

pricewatch: Gigabyte GV-N970WF3OC-4GD Ik ben zelf een grote fan van de Gigabyte Windforce koeler, hij is lekker stil, heeft 3 fans en ziet er mooi uit vind ik zelf, maar kwa snelheid is hij precies hetzelfde.

pricewatch: EVGA GeForce GTX 970 4GB ACX 2.0 EVGA maakt ook goede kaarten met goede koelers, deze heeft wel standaard een iets lagere kloksnelheid, maar dit is zo te overklokken en je merkt niet eens dat 'ie langzamer is,

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-01 18:46
Ik heb de kaart inmiddels al een paar jaar in mijn pc zitten en ben er zeer tevreden over. Hij is heel stil (heb zelf alles op waterkoeling behalve de videokaart)en het betreft het referentiemodel lees:zeer effectieve koeling ,en is zwaar overklokt door mij en zodoende kan hij voorlopig nog wel een tijdje mee.
Mocht je hem goedkoop kunnen krijgen dan gewoon doen ! Dijk van een kaart.

Hier staat er 1
V&A aangeboden: Inno3D iChill GeForce GTX 780 3GB HerculeZ X3 Ultra

[ Voor 20% gewijzigd door MaXeRs op 13-01-2015 12:17 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Mijn ervaring, ervaring moet je zoeken. Je krijgt nu een aantal quotes van mensen die toevallig langskomen. Lees reviews, daarmee kom je het verst.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.