Monitor voor bij Basissysteem januari 2015

Pagina: 1
Acties:

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:09
Ik zoek een?
23" - 24" Monitor voor bij het Basissysteem van januari 2015. De monitor zal gebruikt gaan worden voor fotobewerking en wat basis videobewerking.

Wat is je budget?
~ 220,- euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Neen, maar volgens mij staat de Dell Ultrasharp serie bekend om z'n goede kwaliteit.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Thuis, geen direct licht van buiten op het scherm.

Overige
Idealiter zou ik graag een 1920x1200px monitor kopen, maar dan kom ik al gauw uit bij de oudere pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M Zwart of de wat nieuwere pricewatch: Samsung S24C650BW Zwart.

Mocht er een scherm zijn die een Full HD resolutie heeft, maar stukken beter is dan 1 van bovenstaande 2 dan is dat ook prima.

Het is erg lastig om tegenwoordig in een winkel wat monitoren te vergelijken, vandaar dat ik graag van jullie ervaringen gebruik wil maken :)

Zelf gevonden
- pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M Zwart
- pricewatch: Samsung S24C650BW Zwart
- pricewatch: Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart
- pricewatch: Samsung S24D590PL Zwart
- pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart
- pricewatch: Dell P2414H

• nodig
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-12-2024

• Gusev
Interessant, die had ik nog niet zo gauw gevonden. Is deze nieuwe Dell monitor (stukken) beter dan de U2412M?

edit: Ja dus. Het is een 16:10 variant van de U2414H.

Dat gaat hem worden, helaas duurder dan mijn budget, maar dat geeft niet. Thanks!

[ Voor 39% gewijzigd door Gusev op 13-01-2015 14:31 ]

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-02 21:17
Ik denk dat je met een Ultrasharp over het algemeen heel goed zit. Die Iiyama met AMVA paneel heeft mogelijk wel een betere prijs/kwaliteit-verhouding. Ik heb hem zelf ook en ben er erg tevreden over.

• Gusev
Ik heb voor mezelf toch de keus gemaakt dat het een 16:10 scherm gaat worden. Het zijn dure extra 120px in de hoogte, maar voor fotobewerking denk ik dat het op de lange termijn een betere keus is.

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 10:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Misschien gek, maar wat dacht je hiervan: pricewatch: LG 25UM65-P Zwart
Een resolutie van 2560x1080.

Hier een review over de kleurweergave: http://www.prad.de/new/mo...teil6.html#Farbwiedergabe

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• BastiaanNL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-09-2023
Frozen schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 16:00:
Misschien gek, maar wat dacht je hiervan: pricewatch: LG 25UM65-P Zwart
Een resolutie van 2560x1080.

Hier een review over de kleurweergave: http://www.prad.de/new/mo...teil6.html#Farbwiedergabe
Ik wilde die suggestie ook geven. Lijkt me voor de videobewerking ook wel chill 21:9

• Gusev
Niet eens een heel gekke optie, alleen jammer van de 1080p hoge pixels.

Ik doe voornamelijk fotobewerking, videobewerking staat wel in de OP, maar ik hoef daar niet per se een scherm met juiste aspect ratio voor te kopen.

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 10:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ik heb even een kijkje voor je gedaan op TFT Central, (die heren hebben daar echt verstand van monitoren _/-\o_ ). Hun TFT selector tool raadt een pricewatch: Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart of een pricewatch: Dell P2414H aan. In jouw geval lijkt het me zeer, maar dan ook zeer verstandig om voor een monitor te gaan waarvan je de hoogte kan aanpassen. Dit omdat het me lijkt dat je uren lang bezig gaat zijn met fotobewerking en je natuurlijk wel goed op je monitor wilt kijken.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Verwijderd

JoepD schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 15:10:
Ik denk dat je met een Ultrasharp over het algemeen heel goed zit. Die Iiyama met AMVA paneel heeft mogelijk wel een betere prijs/kwaliteit-verhouding. Ik heb hem zelf ook en ben er erg tevreden over.
Ik heb zelf de AMVA van Iiyama. Geweldige kleuren, dikke aanrader. Ik heb de Dell niet gehad, dus kan het niet vergelijken.

• Gusev
@Frozen, nice thanks! Die website kende ik nog niet. Wat ik wel vreemd vind is dat ze voor photo editing geen 16:10 aanbevelen. Daarnaast, is het enige verschil tussen de twee Dells de dikte van de bezel?

@mac-rolec: ik zal eens een winkel opzoeken die de Iiyama uitgestald heeft. Je bent al de tweede die deze aanraadt.
Pagina: 1