Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annedijkstra
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-01 20:55
Dag Tweakers!

Ik heb een Zyxell Zywall 5 gekocht om een VPN op te zetten.

Het instellen ging vrij eenvoudig (zoals het leek..), maar ik blijf maar steeds met 1 probleem zitten en dat is het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://forum.kpn.com/t5/image/serverpage/image-id/11051i8F384474D4B67086/image-size/original?v=mpbl-1&px=-1

Ik krijg steeds deze foutmeldingen :( Ik heb alles al geprobeerd, op Google gezocht en op dit forum rondgeneusd maar ik kom er maar niet uit.

Kan iemand me hierbij helpen? :)

Groeten

Anne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-07 11:44

ShadowAS1

IT Security Nerd

Beste Anne,
Ik mis het e.e.a aan informatie in je topic.
Als ik het zo doorlees vraaag ik me af:

-Hoe ziet je netwerk eruit
-Wat voor VPN type is het, hoe is deze geconfigureerd, e.d.
-Wat heb je geprobeerd om het op te lossen?

Er is 1 ding dat mij opvalt, van zover ik het op kan maken uit het screenshot: Het lijkt alsof twee uiteindes, met hetzelfde IP proberen te verbinden, klinkt als een IP Adres conflict imo.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annedijkstra
Dat is waar, mijn excuses.

Ik heb een KPN Experiabox die ook als router dient. Daar tussen heb ik de Zywall in bridge-modus waarbij de WAN naar de Experiabox gaat en de LAN naar de rest van het huis.

Mijn broer heeft ook een Zywall 5 waarbij ik dus dan een site-to-site verbinding wil opzetten. De beide Zywalls staan nu hier, vandaar de ingestelde locale ip's

De Zywall is als volgt geconfigureerd, de andere idem dito maar dan de 'my zywall' en de 'remote gateway' omgedraaid.

De config 1
De config 2
De config 3
De config 4

Ik hoop dat je hier wat mee kan!

Groeten

Anne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de echte flush
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 09:41
Heya,

Als ik het goed zie, dan mag je remote network niet leeg zijn.
(volgende keer kan je de preshared key misschien verbergen of xytest ofzo neerzetten :) )

Denk dat een plaatje het veel duidelijker maakt:

http://tweakers.net/ext/f/iv1zzxJ3Y8IeTW7rCKwpln0k/full.png
(je kan eventuele fouten met paint,... bijwerken).

let wel op:
Nu kunnen jullie beide aan het volledige netwerk van elkaar (indien een policy dit toelaat). + Het interne netwerk van jou en van je broer zijn best van elkaar verschillend: dus 192.168.1.0/24 en 192.168.2.0/24 of iets dergelijks. Niet beide: 192.168.2.0/24 <-> 192.168.2.0/24, dit kan ook maar dan moet je NAT toepassen?

[ Voor 5% gewijzigd door de echte flush op 14-01-2015 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annedijkstra
Helemaal top!, het werkt! :)

Wel even weer een ander wachtwoord ingesteld :P

Dank iedereen!