Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ultrabook/alleskunner in smal formaat

Pagina: 1
Acties:

• Kees Klaassen
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-11 10:27
Beste Tweakers. Met de BTW-actie om de hoek zou ik graag wat advies willen winnen omtrent de aankoop van een ultrabook.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik surf voornamelijk en af en toe speel ik een browser game of Smite/Warframe. Daarnaast wil ik ook nog wel is naar wat vrienden gaan om L4D o.i.d. te spelen. Ik bewerk dus geen video's maar hoe krachtiger het ding des te beter natuurlijk.

Wat is je budget?
Max 1500. Maar het gaat mij voornamelijk om de beste prijs/kwaliteit verhouding. Waarom 500 extra uitgeven voor wat features als een laptop van 999,- het kwa performance net zo goed doet?

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja. Ik ben een (reizende) student en heb mijn laptop bijna overal bij me. Dit omdat ik veel research moet doen, projecten moet aftikken en opdrachten moet inleveren. Compact is een must. Max. 13-14"

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Stiekem heb ik mijn ogen al een tijdje gehad op de Lenovo Yoga 2 Pro. Omdat ik had gehoord dat de Yoga 3 Pro zou uitkomen heb ik daarop gewacht echter bleek deze een dikke teleurstelling door de CPU die ze erin hebben gestoken. Wellicht dat ze hier nog een revision van uitbrengen maar of dat het wachten waard is. Ik zoek dus eigenlijk een laptop dat nog beter presteert dan de Yoga 2 Pro.

In het kort:
- Max. 1500.
- Max. 13-14" scherm.
- Hoe krachtiger, hoe beter.
- Compact, mobiel. Zo licht mogelijk.
- Nauwelijks warmte/hitte.
- Batterij minimaal 5-6 uur bij licht gebruik.

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-11 20:24
En hoe belangrijk is batterij ?-..

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• Kees Klaassen
Dank je. Heb het er in gegooid.
Bij licht gebruik (enkel tekst bewerken/tekst-based sites surfen) zou het toch wel zo'n 4 tot 6 uur moeten volhouden.
Bij zwaar gebruik (zoals gamen/HD videos kijken) verwacht ik van de batterij geen wonderen. Ik zal mijn oplader altijd bij me hebben.

• WWIE92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-08 17:52
Ik ben zelf een asus fanaat (zenbook), zeker ivm prestaties tegenover accuduur, maar deze komt m.i. overeen met jouw eisen en prijscategorie.
Vriend van mij heeft ook een bto, weliswaar een 15" variant, maar typisch hollands, veel voor weinig ;)
pricewatch: BTO X-Book 13CL58 QUAD IPS

Het voordeel is een krachtige i7 haswell, goed voor de accuduur. Een aparte videochip voor als je gaat gamen. en full hd op 13,3", vind ik niet onbelangrijk!!

[ Voor 22% gewijzigd door WWIE92 op 12-01-2015 21:49 ]

• Kees Klaassen
WWIE92 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 21:46:
Ik ben zelf een asus fanaat (zenbook), zeker ivm prestaties tegenover accuduur, maar deze komt m.i. overeen met jouw eisen en prijscategorie.
Vriend van mij heeft ook een bto, weliswaar een 15" variant, maar typisch hollands, veel voor weinig ;)
pricewatch: BTO X-Book 13CL58 QUAD IPS

Het voordeel is een krachtige i7 haswell, goed voor de accuduur. Een aparte videochip voor als je gaat gamen. en full hd op 13,3", vind ik niet onbelangrijk!!
Thanks. Over welke Zenbook hebben we het? Asus brengt er een hoop van uit op de markt :P
De BTO lijkt inderdaad alles te hebben maar het ding is redelijk dik en produceert lawaai en hitte door de nvidia chip die erin zit. Ik denk dat ik liever een Intel HD chip het werk laat doen maar dan valt zeker een hoop af?

• WWIE92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-08 17:52
Er valt dan qua prestaties wel een hoop af.
Momenteel ben ik al 2,5 jaar in het bezit van de pricewatch: Asus Zenbook UX31A-R4003V
En daar gaat de accu (bij browsen en documenten tikken) nog steeds tussen de 7 en 8u mee (in het begin kon het oplopen tot 10u)
Gamen doe ik af en toe, maar van de HD4000 hoef je niet teveel te verwachten. maaarrr, de haswell komt natuurlijk ook met nieuwe hd chips. en wie weet ;) (nog geen uitgebreide ervaring mee)
Ik zoek even een leuke zenbook op, en voeg ik aan deze reactie toe

edit
Hoewel dit de notebook is: pricewatch: Asus Zenbook UX303LA-C4089H
En dit de ultrabook: pricewatch: Asus Zenbook UX301LA-C4080H
(volgens tweakers)
Vallen ze volgens mij beiden in dezelfde categorie.
Slim/slank/snel/sexy
persoonlijk vind ik 128gb voldoende voor mn docu's en enkele spelletjes, maar dat is maar wat je zelf prettig vindt.

[ Voor 30% gewijzigd door WWIE92 op 12-01-2015 22:10 ]

• Kees Klaassen
Het is de Yoga 2 Pro geworden! Kon hem niet laten liggen icm. de BTW-actie volgende week.
Moet er wel bij zeggen dat ze bij MM hem bijna niet hebben liggen, ze komen ook niet meer binnen.
Wees er snel bij dus mocht je er zelf ook eentje halen :)
Pagina: 1