Aankoop (standaard) game desktop voor ~900 euro

Pagina: 1
Acties:

• dontmind
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09-2024
Beste mede-tweakers,

Het is al even geleden dat ik een desktop heb mogen samenstellen en hierbij reken ik nog even op jullie hulp, als controle, zodat ik niets over het hoofd zie.

Om het even samen te vatten:

Mijn broertje zou graag een nieuwe computer willen omdat de pc dat hij nu gebruikt te oud (9 jaar!) is om recentere games te spelen zoals bijvoorbeeld mafia 2, gta 4 en eventueel 5, farming simulator etc.
Hij zal niet overklokken en heeft geen nood aan specifieke hardware (voor bvb rendering, ps, enzoverder) en zou met de aankoop graag zoet zijn voor een aanvaardbare tijd (voor de tweakers: best bang for buck voor zijn budget).

Het budget is 900 euro (mag er gerust ietsje boven zijn natuurlijk, als de nood zich stelt) maar uit mijn gegenereerd rml lijstje is 800 euro blijkbaar genoeg voor zijn eisen. De rest zal hij dan kunnen sparen om een nieuw scherm te kopen.
HDD heeft hij niet nodig daar een SSD van 250GB ruimschoots zal volstaan.

Hij zou eventueel zijn bestaande case en voeding kunnen gebruiken als dit allemaal wel past (graag jullie mening over deze oudere onderdelen):

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Centurion 5€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master B500€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

Ik heb alvast onderstaande lijst gemaakt met de hw die mij het best gepast lijkt voor zijn eisen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 173,-€ 173,-
1MSI B85-G43 Gaming€ 89,98€ 89,98
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 357,-€ 357,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 70,-€ 70,-
1Samsung 840 EVO 250GB€ 111,80€ 111,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 801,78

Alvast bedankt voor jullie meningen.

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Beste bang for buck:
- Goeie processor (die je nu hebt, dus de i5)
- Goed mobo (b5 sniper)
- Een r9 290, verschil is nihil
- Goed ram (die je nu hebt, dus de crucial)
- Goede ssd, crucial mx100 256gb

Voeding zou ik niet hergebruiken, de voeding is matig...
Met alles wat je nu hebt zou ik een voeding en misschien een andere kast kopen (om het gevoel te hebben dat je echt een nieuwe pc hebt).

Goede kwaliteitsvoeding:
pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W

Sniper mobo:
pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B5

Gpu (r9 290):
pricewatch: Club3D Radeon R9 290 royalAce

Eventueel een kast: (cable managment is niet veel beter, maar wel een goeie kast voor zijn geld).
pricewatch: Cooler Master N300 (KKN1, closed)

-EDIT- lijstje:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 169,95€ 169,95
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 71,95€ 71,95
1Club3D Radeon R9 290 royalAce€ 274,50€ 274,50
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 31,95€ 31,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 64,95€ 64,95
1Seasonic M12II Evo 520W€ 59,90€ 59,90
1Crucial MX100 256GB€ 93,95€ 93,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 767,15

Er is nog genoeg ruimte voor een betere kast die jongens (hoe oud is je broertje) leuk vinden en een goede koeler voor de stilte:
pricewatch: BitFenix Shadow
pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2

Heb je trouwens een hdd?? zo nee:
pricewatch: Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB

Als je die al wel hebt, kijk even welke aansluiting het is...
En een Windows licentie, dat hakt al gauw 100 euro erin.

[ Voor 62% gewijzigd door pwillemske op 12-01-2015 21:46 ]

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• dontmind
Thanks voor je feedback pwillemske.

- De R9 290 van amd wordt heel wat warmer en verbruikt wat meer dacht ik (dus op een termijn van 5 jaar misschien nog af te wikkelen).

- HDD heeft hij niet nodig, 250gb ssd is voldoende. Een externe hdd zal de job wel doen als het nodig is.

- De crucial was wat trager in snelheid dacht ik.

- Goed, dan zal ik die voeding vervangen.

- Waarom de B5 sniper tov diegene die ik in de lijst had gepropt?

- Case kan idd vervangen worden, maar die plaatst hij toch naast zijn bureau waar hij nauwelijks naar kijkt.

- Windows kan ik gratis via school verkrijgen, maar toch bedankt voor de reminder.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:56
Voor de videokaart; V&A aangeboden: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X -- REFURBISHED DUS ALS NIEUW

Stuk goedkoper maar nog wel met garantie. Ik denk dat de stroomkosten dat niet zo makkelijk gelijktrekken met de kosten van de GTX 970.

SSD; dat de Crucial iets langzamer is dan de Samsung merk je (vrijwel) niet in het dagelijkse gebruik.

Het Gigabyte moederbord is goedkoper en heeft een goede stroomvoorziening. Maar misschien is voor je broertje zelfs een bord met H81 chipset al voldoende? (SATA/USB poorten en overige features)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• dontmind
Voor die R9 290: ik bestel vanuit België dus zou ik graag een complete bestelling thuiskrijgen. Zijn die 290'tjes ook niet gpu's die voor coinmining werden gebruikt?

Gigabyte is in het algemeen een goed merk met goede support/software dus daar kan gerust wat meer geld naar uit als het voor 5 jaar zou moeten trekken.

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
dontmind schreef op maandag 12 januari 2015 @ 22:20:
Voor die R9 290: ik bestel vanuit België dus zou ik graag een complete bestelling thuiskrijgen. Zijn die 290'tjes ook niet gpu's die voor coinmining werden gebruikt?

Gigabyte is in het algemeen een goed merk met goede support/software dus daar kan gerust wat meer geld naar uit als het voor 5 jaar zou moeten trekken.
5 jaar doen met een gpu?? succes!

Maar die r9 290's zijn inderdaad voor mining gebruikt, kan niet veel kwaad hoor.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• NitroX infinity
Vijf jaar met een GPU kan best, ligt er maar net aan wat je er mee doet. Ik heb van 2008 t/m 2013 genoten van een Radeon HD 4760. Dus als je het niet erg vindt om de instellingen elk jaar bij de nieuwste spellen wat lager te zetten wil 5 jaar best met een high-end kaart.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• dontmind
Ik gebruik nog steeds mijn HD 5770. Hangt er idd vanaf wat je speelt als games. Ja wel, compleet bestellen is altijd toffer (+ verzendkosten/zorgen minder als er iets aan is).

• NitroX infinity
Compleet bestellen is inderdaad leuk, maar in dit geval levert het een aardig grote besparing op om die tweedehands R9 290 te kopen. Dat geld kun je in een spaarpotje stoppen voor een toekomstige upgrade of een compleet nieuw systeem.

• dontmind
pwillemske, ik heb deze topic en de feedback nog even overlezen en het opgemerkt dat je volgende, specifieke cpu cooler aankaartte: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2.
Is de koelpasta die hierbij meegeleverd wordt goed genoeg of raadt jij aan om nog eens aparte erbij te kopen (bvb arctic).
Pagina: 1