Raar probleem met MSI, TB en Orb

Pagina: 1
Acties:

• GibMaster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-08 12:19
Hallo,

Ik heb laatst mijn comp dus een beetje vernieuwd, maar het wil nog niet echt werken. Wat is nu het geval? Ik heb dus een nieuwe MSI k7tpro raid(266), TB 1333 en een mini super orb gekocht. Nadat ik het mobo had geinstaleerd wou ik dus de processor erin pluggen, dit ging echter niet vanzelf moet ik zeggen. Dus heb ik een beetje koel pasta op de core gesmeerd en heel klein beetje nog op de orb en daarna dus in socket geplaatst. Dit ging nog wel goed totdat ik er achter kwam dat ik het hendeltje van mijn socket niet meer naar beneden kon doen vanwege mijn "iets te grote" orb. Dus ik die processor er weer uitgehaald (dit ging ook weer met grote moeite) Toen hij er dus uit was kwam ik erachter dat er een heel klein stukje van mijn core was afgebrokkeld, echter ik wist niet of dit heel veel uitmaakte dus ik ging gewoon door. Nadat ik hem er dus weer in heb ingezet kon ik eindeijk mijn systeem opstarten, athans dat dacht ik. Als ik nu mijn systeem aanzet krijg ik om de 3sec 3 piepjes te horen, ik krijg helemaal geen beeld en de DLedjes staan op: rood-Groen-rood-rood dit betekent dat er iets met mijn geheugen is staat in het mobo boekje, maar ik weet zeker dat het niet hieraan ligt, want ik heb het al met verschillende merken geprobeerd.

Dus ligt dit nouw aan die afgebrokkelde core? of heeft iemand anders hier al ervaring mee gehad? Ik zit hier namelijk best wel mee, omdat die dingen tegenwoordig niet niks kosten.

Alvast bedankt iedereen.

Verwijderd

Voor zover ik kan zeggen is je proc defect. Haal die t-bird er eens uit en schakel dan eens je pc in. Gaan dezelfde ledjes branden? Dan is je proc 99% zeker defect. :(

• GibMaster
Op donderdag 14 juni 2001 12:10 schreef www.hadecom.nl het volgende:
Voor zover ik kan zeggen is je proc defect. Haal die t-bird er eens uit en schakel dan eens je pc in. Gaan dezelfde ledjes branden? Dan is je proc 99% zeker defect. :(
Ja daar zit wel wat in ja, maar boot je pc wel zonder processor ??

• TheRedGuy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 20:18
yup, hij loopt wel spaak uiteindelijk, maar hij boot wel....

Verwijderd

Op donderdag 14 juni 2001 12:06 schreef GibMaster het volgende:
... Dit ging nog wel goed totdat ik er achter kwam dat ik het hendeltje van mijn socket niet meer naar beneden kon doen vanwege mijn "iets te grote" orb ...
hmm, lees ik dit nou goed of ben ik gewoon weer gek? Je wou 't socket hendeltje dicht doen NADAT je de koeler had gemonteerd op de socket??

Als dat zo is dan heeft je proc. te hoog gezeten in de socket en heb je 'm gekraakt tijdens 't plaatsen van de koeler...

Als de beschadiging aan de core niet te groot is dan wil 'ie 't vaak nog wel doen maar misschien dat er pinnetjes verbogen zijn omdat hij niet goed in de socket zat en daarna met een hoop kracht de koeler erop geplaatst is...

• Bubbles
  • Laatst online: 22:12

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

raar verhaaltje...
normaal gesproken hoort zo'n processor zo in het slot te vallen, tenzij je de processor draait. dan kloppen de pinnetjes niet met de gaatjes in het socket...
en zoals pierce21 al zei:
heb je geprobeerd het hendeltje naar beneden te doen nadat je de koeler erop had zitten? :?

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #8

Verwijderd

Op donderdag 14 juni 2001 12:15 schreef GibMaster het volgende:

[..]

Ja daar zit wel wat in ja, maar boot je pc wel zonder processor ??
Nee, of course niet, maar als je uP-tje defect is zal je pc nu hetzelfde gedrag vertonen.

• GibMaster
Op donderdag 14 juni 2001 12:37 schreef Pierce21 het volgende:

[..]

hmm, lees ik dit nou goed of ben ik gewoon weer gek? Je wou 't socket hendeltje dicht doen NADAT je de koeler had gemonteerd op de socket??

Als dat zo is dan heeft je proc. te hoog gezeten in de socket en heb je 'm gekraakt tijdens 't plaatsen van de koeler...

Als de beschadiging aan de core niet te groot is dan wil 'ie 't vaak nog wel doen maar misschien dat er pinnetjes verbogen zijn omdat hij niet goed in de socket zat en daarna met een hoop kracht de koeler erop geplaatst is...
ja dat klopt ik met me zotte hoofd was dat vergeten, maar dit is trouwens ook niet zo vreemd hoor want je orb staat gewoon vast op je proc en dan wordt inprincipe alleen je proc een stuk hoger, maar heeft geen enkele invloed op je socket. Hij ging met andere cooler ook heel normaal dicht wanneer ik eerst cooler plaatste en daarna dichtdeed.

weet ook zeker dat die daardoor niet kapot is gegaan. Het probleem lag daar wanneer ik hem eruit wou halen... toen ging het mis, simpelweg omdat die orbs zo verschrikkelijk stevig vast zitten.

Ik heb nu net me pc geboot zonder proc maar dan geeftie gewoon standaars 4 rode ledjes aan, dat er dus power is maar geen proc kan vinden. :(

Dan moet ik het misschien toch maar weer bij het geheugen gaan zoeken...

Verwijderd

Als je het hendeltje van de socket dicht doet dan zul je zien dat je processor ietsjes verschuift en in z'n plaats klikt...

Die processor heeft dus niet goed gezeten waardoor 't mogelijk is dat dat ronde geleidingsplaatje onder de orb je core hoekjes heeft verpletterd...

• GibMaster
K dan, thanx voor replys. Dan ga ik maar een nieuwe proc halen.

is er niet iets waarmee je je proc kan beschermen? Misschien voor de volgende keer handig.

;( wel een dure grap geweest dan...

R.B

• Bubbles
  • Laatst online: 22:12

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

het is helaas ;( R.I.P.
maar de orb-koelers hebben zowiezo de neiging om de core te crunchen...

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #8

Verwijderd

Op donderdag 14 juni 2001 16:40 schreef GibMaster het volgende:
is er niet iets waarmee je je proc kan beschermen? Misschien voor de volgende keer handig.

;( wel een dure grap geweest dan...
Ja, je hebt van die spacers die je kan gebruiken om dit soort ongein te voorkomen, kijk even op http://www.oc-shop.nl

Heb je niet nog ergens een oude AMD liggen die je even kan proberen om zeker te weten of 't wel aan je processor ligt voordat je een nieuwe koopt?

Verwijderd

Op donderdag 14 juni 2001 16:43 schreef Bubbles het volgende:
maar de orb-koelers hebben zowiezo de neiging om de core te crunchen...
Sluit ik me helemaal bij aan...

Kijk eens naar een Coolermaster 6I11... Dit zijn erg goede koelers en hebben een goed installatie systeem, en ze zijn ook niet zo heel erg duur...

• GibMaster
Op donderdag 14 juni 2001 16:50 schreef Pierce21 het volgende:

[..]

Ja, je hebt van die spacers die je kan gebruiken om dit soort ongein te voorkomen, kijk even op http://www.oc-shop.nl

Heb je niet nog ergens een oude AMD liggen die je even kan proberen om zeker te weten of 't wel aan je processor ligt voordat je een nieuwe koopt?
ja daar ben ik zelf ook een beetje bang voor, me moederbord geeft tenslotte nog steeds een memory fout aan. Dan zou het dus ook nog aan mijn mobo of ddr geheugen kunnen liggen. Maar ddr is net een paar dagen oud en zie er niks vreemds aan.

Maar het lullig is dat mijn vorige proc een slot1 was en dus niet kan testen, en heb verder alleen maar p3's en celly's liggen.

Goeie site trouwens !

Verwijderd

Ik zie dat je 512 Mb DDR hebt.. Ik neem aan dat dat 2x 256 Mb is... Heb je al eens geprobeerd om de reepjes om te wisselen of er eentje uit te halen?
Pagina: 1