Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor zoon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen, ik ben het spoor bijster.

Ik ben op zoek naar een laptop voor mijn zoon. Hij gaat naar het voortgezet onderwijs en heeft hem daarvoor "nodig".

Ik loop een beetje vast in het gigantische aanbod.

- De laptop zal worden gebruikt voor Office, internetten en games via Steam;

- 15.6" is voldoende;

- Het budget is rond de € 550,00;

- Ik dacht zelf aan een HP-P032ND, maar ik lees daarover toch wel wat negatieve dingen. Hij zou bijvoorbeeld nogal traag zijn en dat is nou weer niet de bedoeling, want dan lopen de spellen vast, zoals nu bij de oude laptop.

Als iemand mij advies kan geven, zou ik heel dankbaar zijn.

Alvast bedankt allen!!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:57
Dus je hebt er eentje gevonden, die was niet naar wens en dan stop je gewoon met zoeken? Heb je niets anders gevonden?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
games via Steam;
Welke spellen precies is wel belangrijk om te weten. Als dit 3d shooters zijn bijvoorbeeld dan is een sterke videokaart fijn om te hebben. Een goede game laptop heb je niet voor 550 euro, maar het is wel handig om te weten wat je nou precies nodig hebt.

Verwijderd

Als je je zoon wil laten gamen op de laptop dan is toch minimaal een gt840m videokaart vereist. Een zeer fijne upgrade is van hdd naar ssd maar dit is geen vereiste voor de games. Wel komt dit de algehele snelheid ontzettend ten goede.... maar ook ik vraag nu eerst....welke games moeten er gedraaid gaan worden? Moet ik bv denken aan call of duty en dat soort games? Of simcity 2000? Dat zijn namelijk beide games die je via steam kunt spelen maar hebben zeer verschillende systeemeisen.

Verwijderd

Topicstarter
De spellen die gespeeld worden zijn vooral Counter Strike en Rust. De laptop die ik op het oog heb (de HP hierboven genoemd) heeft een AMD Radeon R7 M260 videokaart. Vandaag heb ik mij laten vertellen dat dit voldoende zou moeten zijn... of niet?

• j0ren
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-09 11:40
pricewatch: Acer Aspire E5 572G-59XT
Leuke laptop dit, wel nog even 4gb extra geheugen bijprikken. Hier zit ook een i5 M processor in ipv de tragere U variant.
Persoonlijk zou ik het budget iets optrekken en kiezen voor een laptop met hogere resolutie, liefst full hd.

Of ga eens naar wat fysieke winkels voor demo/overjarige modellen. Ik heb gisteren deze laptop voor 600 euro bij norrod gehaald, dat heeft mijn ogen echt geopend.
pricewatch: Lenovo IdeaPad Z710-00183

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 19:39:
De spellen die gespeeld worden zijn vooral Counter Strike en Rust.
Counter Strike is niet zo heftig, Source games zijn heel vriendelijk ook voor oudere hardware. Rust is nog een beetje onbekend, althans het spel is in early access dus het ontwikkeld zich nog. Volgens Steam zijn dit de minimum eisen:

Minimum:
Processor: 2 ghz
Memory: 4 GB RAM
DirectX: Version 9.0
Hard Drive: 1 GB available space

Recommended:
Processor: 3 ghz
Memory: 8 GB RAM
DirectX: Version 11
Network: Broadband Internet connection
Hard Drive: 2 GB available space

Helaas weinig echt info dus over een videokaart. Kan zijn dat het misschien nog een redelijk licht spel is.

Binnen je budget zal je dus of een laptop moeten vinden met een low-end videokaart. Kan lastig zijn, in de budget modellen gebruikt men vooral Intel HD of je moet een laptop met een AMD CPU vinden voor de APU.

Alternatief kan je ook een gebruikte laptop uit de V&A halen, scheelt je wat geld en je kan misschien een iets luxer exemplaar dan kopen:
V&A aangeboden: Dell Inspiron 15R SE (n0015s05nlnl)
Pagina: 1