Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-09 08:50
Goedeavond mede-Tweakers,

Bekijk deze twee screenshots even.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/olqa4SHGg6yVdXF6ac80NFPy/full.png Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AF9NoEjRdxNdOcaNPG1OwZ8f/full.png

Is dit een heel goed uitgevoerde grap of is er iets aan de hand bij Whatsapp. Zomaar uit het niets kreeg ik het bovenstaande bericht. Het rare is dat het niet vanaf een telefoon verstuurd is, of in iedergeval geen telefoonnummer heeft. Ook is het in het Nederlands, dus of gepersonaliseerd of niet internationaal. Ik heb lopen Googlen maar ik kon niks vinden over soort gelijken gevallen. Zou het iets te maken kunnen hebben met de hacks van de Jihadbewegingen of Anonymous, of is er gewoon een manier om berichten naar iemand te sturen zonder dat je daarbij je telefoonnummer laat zien?

Goed, ik ben in ieder geval benieuwd waarmee ik me vanavond weer vermaak :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

Het lijk het begin van een Nederlands 06-nummer te zijn.
+31 (0) 6 237 xxx xx

Wel vreemd zeg.. geen idee waar zoiets vandaan komt.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
AzzKickah schreef op maandag 12 januari 2015 @ 20:24:
Het lijk het begin van een Nederlands 06-nummer te zijn.
+31 (0) 6 237 xxx xx

Wel vreemd zeg.. geen idee waar zoiets vandaan komt.. :?
Inderdaad, die 31 landcode (NL) en 6 voor mobiele nummers viel mij ook al op. Maar normaal komen onbekende nummers altijd volledig in beeld als ze tegen je gaan praten, in '+31 6 xxxxxxxx' format, en niet een of ander half begin van een nummer (en ze hebben het meestal niet over dreigementen :P).

Het rare is ook dat ik de enige lijk te zijn: Ik heb nog niemand gesproken die dit ook heeft en nergens kan ik wat vinden op Google. Het ziet eruit als een slechte grap, maar ik zou niet weten hoe je op deze manier je telefoonnummer kan verbergen en er voor een naam laten zien. Er staat ook niemand in mijn contacten met 237 in zijn naam of telefoonnummer. Iemand heeft in ieder geval flink zijn best gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Vraag gewoon eens netjes wie het is, en dat als het een grapje is hij het beter nu kan vermelden? :P

Zou het anders ook niet weten, google vind ook niks.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:23

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

https://www.youtube.com/watch?v=C2h60ij7E_s
Het faken van een account kan wel lukken zonder eigen nummer, maar het faken van een nummer, daar ben ik nog niet over uit.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
AW_Bos schreef op maandag 12 januari 2015 @ 20:50:
Het faken van een account kan wel lukken zonder eigen nummer, maar het faken van een nummer, daar ben ik nog niet over uit.
Bellen heb ik geprobeerd, maar ik krijg gewoon het 6 cijferige nummer, met een bericht van de provider dat het niet bestaat. Het rare is dat hij zowel zijn naam als telefoonnummer heeft gefaked, wat best een prestatie is. Ik denk inderdaad ook dat iemand me gewoon in de maling neemt, maar de timing blijft goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KofjeKoppie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:10

KofjeKoppie

Professioneel prutser

Ik zou er maar niet op reageren, soms wordt zo een techniek gebruikt om te checken of ze een Nederlands nummer te pakken hebben. Hoe en wat precies, geen idee, maar als ik jou was zou ik t blokkeren.

Verstuurd vanaf mijn magnetron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Wat zeiden ze erover toen je whatsapp mailde?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Balance schreef op maandag 12 januari 2015 @ 20:54:
[...]

Bellen heb ik geprobeerd, maar ik krijg gewoon het 6 cijferige nummer, met een bericht van de provider dat het niet bestaat. Het rare is dat hij zowel zijn naam als telefoonnummer heeft gefaked, wat best een prestatie is. Ik denk inderdaad ook dat iemand me gewoon in de maling neemt, maar de timing blijft goed.
Welke timing? En uberhaupt, welk dreigement? Ik lees geen dreigement in het bericht, ja behalve letterlijk 'dreigement'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Sissors schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 08:45:
[...]

Welke timing? En uberhaupt, welk dreigement? Ik lees geen dreigement in het bericht, ja behalve letterlijk 'dreigement'.
De timing van de hack's op Twitteraccounts van de USA. Verder is het behoorlijk onrustig in conflictgebieden. En het dreigement is dat ze dus zo anoniem dreigementen kunnen verspreiden, en eventueel weten wie je bent, wat je nummer is, etc.
AW_Bos schreef op maandag 12 januari 2015 @ 20:50:
Interessant, maar het blijft raar hoe het nummer verborgen is gehouden.
kuusj98 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 20:46:
Vraag gewoon eens netjes wie het is, en dat als het een grapje is hij het beter nu kan vermelden? :P

Zou het anders ook niet weten, google vind ook niks.
Google vind niks en niemand anders lijkt er ook last van te hebben. Het zou aan de ene kant best kunnen dat iemand een slechte grap heeft uitgehaald, maar hoe ze dan het nummer en de naam verborgen hebben gehouden, geen idee.
KofjeKoppie schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 05:38:
Ik zou er maar niet op reageren, soms wordt zo een techniek gebruikt om te checken of ze een Nederlands nummer te pakken hebben. Hoe en wat precies, geen idee, maar als ik jou was zou ik t blokkeren.
Precies de reden dat ik nog niet reageer, ik wil eerst even afwachten of iemand anders dit nog krijgt en wat Whatsapp erover te zeggen heeft.
EWK schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 07:03:
Wat zeiden ze erover toen je whatsapp mailde?
Ze hebben nog niet gereageerd, maar ik heb pas vanmorgen gemaild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:00
Ik zie hier weinig "dreigement" in, en ook weinig "bijzondere timing".' Onrustig in conflictgebieden, tja. Maar alles daar dan nu aan te linken?

Ik heb geen idee wat het wel is, maar zou me er weinig zorgen over maken. Als ik moet gokken dan indd zo'n soort fishing theorie. Ze hopen dat je terug appt, en gebruiken dan je actieve telefoonnummer voor iets anders (uitnodiging voor spam, bekende belletjes van Microsoft, etc.).
Gewoon blokkeren dus, en aan Whatsapp overdragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:06
WWAS schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 09:04:[..knip..] Als ik moet gokken dan indd zo'n soort fishing theorie. Ze hopen dat je terug appt, en gebruiken dan je actieve telefoonnummer voor iets anders (uitnodiging voor spam, bekende belletjes van Microsoft, etc.).
[..]
Stel dat dit het geval zou zijn.. zouden ze het dan niet al kunnen zien aan de blauwe vinkjes tegenwoordig?
Dan hoef je dus helemaal niet terug te appen om hen te laten weten dat het nummer bestaat. Sterker nog, nu ik er over nadenk. Zelfs zonder de blauwe vinkjes kunnen ze dan zien (middels de twee grijze vinkjes) dat het bericht bezorgd is.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Zou dit het kunnen zijn?
http://www.spoofwhatsapp.com/

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:46
Als ik daar de reviews van lees, klinkt het als behoorlijk fake :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

mat.hi.as schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 09:16:
[...]

Als ik daar de reviews van lees, klinkt het als behoorlijk fake :)
Ah, vroege Google search om 9:00 s'ochtends, dat had grote kans om inderdaad mis te gaan :D

Wel gelijk TVP want ben benieuwd hoe dit kan.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
#2 Use WhatsApp Without Your Mobile Number

Do you have a mobile number but for some reason do not want to use it on WhatsApp? Do you often indulge in group chats with several unknown people to whom you don’t wanna reveal your phone number? Do not worry. You can do that. Here’s how:

If you are already using WhatsApp, uninstall it from your device completely. You can keep the SD card files i.e. the images if you want. Download and install it again.
Now when you open WhatsApp it’ll ask you to verify your phone number. It automatically sends a verification message to its server. But if this happens your number gets registered with them. So block your message service. You can simply put your phone on flight mode so that all network connections are disabled. You can alternatively change the message center number. Remember the old one of course.
It’ll ask you to choose an alternate method to verify. Choose ‘Verify through SMS’ and give your email address. Click on ‘Send’ and without waiting even for a second click on ‘Cancel’. This terminates the authorization process.
Now you have to spoof that message. You can try this for Android and Fake-a-Message for iOS.
Go to your Outbox -> Copy the message details to spoofer app -> Send it to spoofed verification.
Use the following details.
To: +447900347295
From: +(Country code)(mobile number)
A message will be sent through that spoofed number. You can use this number to connect with your friends.

I don’t know if you should be trying this or not. I don’t find it useful anyway. It’s always a good idea to use your real phone number.
bron: http://www.ahemahem.com/whatsapp-tricks/1567/

Niet getest maar ziet er wel plausibel uit en lees de truuk op meerdere paginas.

[ Voor 3% gewijzigd door laurens0619 op 13-01-2015 09:23 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Colossalman-
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-08 20:29
De nummerreeks is in ieder geval van KPN:

06-23 700 000 - 06-23 799 999 KPN Telecom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
WWAS schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 09:04:
...
Als ik moet gokken dan indd zo'n soort fishing theorie. Ze hopen dat je terug appt, en gebruiken dan je actieve telefoonnummer voor iets anders (uitnodiging voor spam, bekende belletjes van Microsoft, etc.).
...
Zou prima kunnen idd, maar het blijft raar dat ze hun telefoonnummer kunnen verbergen.
laurens0619 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 09:21:
[...]

bron: http://www.ahemahem.com/whatsapp-tricks/1567/

Niet getest maar ziet er wel plausibel uit en lees de truuk op meerdere paginas.
Als dit werkt moet Whatsapp serieus iets gaan doen aan hun security :P.
-Colossalman- schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 09:45:

Kijk daar hebben we wat aan :). Mocht het uit maken, ik zit bij T-Mobile.
DonJunior schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 09:10:
[...]

Stel dat dit het geval zou zijn.. zouden ze het dan niet al kunnen zien aan de blauwe vinkjes tegenwoordig?
Dan hoef je dus helemaal niet terug te appen om hen te laten weten dat het nummer bestaat. Sterker nog, nu ik er over nadenk. Zelfs zonder de blauwe vinkjes kunnen ze dan zien (middels de twee grijze vinkjes) dat het bericht bezorgd is.
Ze weten ondertussen vast wel dat ik het ontvangen en gelezen heb. Mijn nummer zullen ze waarschijnlijk al ergens vandaan gehaald hebben om me überhaupt te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Balance schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 09:56:

Als dit werkt moet Whatsapp serieus iets gaan doen aan hun security :P.
De nieuwsberichten die deze truuk uitleggen zijn van eind december (ook op andere paginas) 2014. Ik geloof dat ik gelezen heb dat ze sinds kort (week oid) ze het voor het registreren een nummer validatie check doen. Waarschijnlijk heeft die verzender dat nummer 2 weken terug aangemaakt oid.

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:54

Ooit ja. Na 10+ jaar nummerportaties kan het overal zitten.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:46

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Ziet er uit als een bekende die de spoof gebruikt zoals hierboven beschreven.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Dat is in deze tijd niet meer aan de orde, mensen kunnen immers onbeperkt hun nummer meenemen naar een andere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco011
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Misschien spoofing maar volgens mij geldt dit alleen voor bellen.

Anders misschien Blur van Abine en dan "masked phone". Wel raar dat Whatsapp een niet geldig nummer pakt aangezien er te weinig cijfers zijn. Zelf nog nooit last van gehad maar Whatsapp blijft wel handig om te kijken of een 06 nummer bestaat. Als die gene zijn profiel niet afgeschermd heeft voor mensen die niet in je contactenlijst staan, dan heb je gelijk ook een afbeelding en soms een naam in de message.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-09 19:50

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Ik weet dat het met SMS goed mogelijk is. Maak hierzelf af en toe gebruik van om een goede grap uit te halen. Als dit voor SMS mogelijk is dan lijkt het me goed mogelijk dat ook whatsap wel op een manier beinvloedbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:22
Temujin schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 13:21:
Ik weet dat het met SMS goed mogelijk is. Maak hierzelf af en toe gebruik van om een goede grap uit te halen. Als dit voor SMS mogelijk is dan lijkt het me goed mogelijk dat ook whatsap wel op een manier beinvloedbaar is.
Dat herken ik. Had vroeger een vriend die bij een bedrijf werkte die dicht bij KPN stond. Die kon ook met "vage" nummers SMSjes versturen. Dat waren dan speciale servicenummers die KPN had en daar krijg je dan dat nummer van binnen.

Heeft TS een vriend, familielid of kennis die bij een telecombedrijf zit die dit zou kunnen doen? Denk dat dit dus gewoon een geintje van zo'n persoon is.

[ Voor 4% gewijzigd door Robkazoe op 13-01-2015 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gis.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 20:02
Via sms-bom applicaties was dit voor SMS al erg lang mogelijk. Je kan dan zelf kiezen welke afzendnaam in beeld kwam bij de ontvanger(zo werken die reclamesmsjes die met afzendnaam in je inbox komen, zoals bijvoorbeeld 'Hi!'). Zo kan je relaties flink naar klote helpen, door bijvoorbeeld Voornaam+achternaam in te voeren en iets te sturen aan zijn/haar partner.
Een helpdesk waar ik werkte, gebruikte zo'n tool altijd om klanten op de hoogte te houden van de status van een storing/probleem. Beangstigend is dat er slechts useraccount was voor de hele afdeling(50+ mensen kenden de gegevens waarschijnlijk), de tool had geen activity history en was bovendien extern te benaderen. het zou mij niks verbazen als het nu, 5 jaar later, nogsteeds werkt.

Ik kan mij een scenario voorstellen waarin zo'n tool ook Whatsapp kan activeren, hoewel ik niet precies begrijp hoe de verificatie van whatsapp exact verloopt. Wanneer je de verificatiesms richting Whatsappservers spooft via zo'n sms-bom tool, is whatsapp dan geactiveerd? Dan zou het mogelijk moeten zijn met zo'n tool elk nummer te activeren.

Dit is echter niet mogelijk wanneer Whatsapp ook nog een sms terugstuurt vanaf zijn servers naar het te activeren telefoonnummer..

edit: Als ik die tool nog tot mijn beschikking had, had ik het sowieso geprobeerd als proof-of-concept. Maar waarom iemand dat dan naar een onbekend nummer doet, is wel erg gek. Misschien hebben ze een typefout in het nummer? Het door jou ontvangen berichtje lijkt ook een deel te zijn van een gesprek..

[ Voor 10% gewijzigd door gis. op 13-01-2015 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 14:25
Ik weet niet hoe het kan maar ik weet mijn vriendin heeft laatst (1maand geleden) ook een whatsapp gekregen maar daar stond bij de afzender alleen een wazige naam. Nog eens geen nummers.

Ik heb ook geen idee of dit kan: http://gadgea.com/how-to-...-single-whatsapp-account/

[ Voor 25% gewijzigd door Killertjuh op 13-01-2015 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icter-tje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-09 14:29
Maar meestal begint het bij whatsapp ook met een + misschien heeft iemand de controle over je telefoon gehad en dit toegevoegd als contact?

Je moet connected zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Kan het misschien een nummer zonder 4-cijferig netnummer zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:54
Aan het screenshot te zien lijkt het de Android versie. Move naar AND.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:18
Probeer het nummer eens te bellen. Misschien dat er dan wel een volledig nummer wordt weergeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:48

The Executer

Lekker belangrijk!

Ryan_ schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 10:45:
Probeer het nummer eens te bellen. Misschien dat er dan wel een volledig nummer wordt weergeven?
Balance schreef op maandag 12 januari 2015 @ 20:54:
[...]

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:42
Ik zie eigenlijk helemaal geen dreiging hier. Je kunt deze persoon toch gewoon blokken, ben je er vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Robkazoe schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 13:54:
[...]

Dat herken ik. Had vroeger een vriend die bij een bedrijf werkte die dicht bij KPN stond. Die kon ook met "vage" nummers SMSjes versturen. Dat waren dan speciale servicenummers die KPN had en daar krijg je dan dat nummer van binnen.

Heeft TS een vriend, familielid of kennis die bij een telecombedrijf zit die dit zou kunnen doen? Denk dat dit dus gewoon een geintje van zo'n persoon is.
Klopt, via SMS gateway api's kun je bijvoorbeeld ook service ping sms versturen. Die zie je niet binnenkomen op het toestel maar daarmee kan je wel kijken of die aan staat.
Ook berichten die getoond worden maar niet opgeslagen op het toestel zelf.
Allemaal leuke dingen >:)

Het feit dat de TS zich 'zorgen' maakt geeft mij de indruk dat hij zich aangesproken voelt. Als ik zo'n berichtje zou krijgen zou ik hem verwijderen en er geen seconde minder van wakker liggen.

[ Voor 10% gewijzigd door Viper® op 14-01-2015 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:44
Het is geen dreigement, het lijkt meer als 'advertentieslogan' voor een dergelijke tool, anoniem whatsappjes versturen..
Pagina: 1