Op deze, nog jonge, maandagavond besloot ik de algemene voorwaarden door te nemen. Tot mijn grote schrik las ik het volgende:
Hoe zit het met de tweakblogs (ik weet dat er al eindeloze discussies hierover zijn gevoerd)?
A blog: Wie koopt dit?
Surviving China: "Ben je niet te oud voor dat soort onzin?" (reclame voor zijn werkgever: Tinydeal)
Voor de duidelijkheid, in artikel 4.6 sub viii staat:4.8 Indien het Lid naar het oordeel van Tweakers.net geheel of gedeeltelijk tekort schiet in de nakoming van het bepaalde in artikel 4.6 sub viii, is het Lid aan Tweakers.net zonder dat een aanmaning of een andere voorafgaande verklaring vereist is telkens voor elke niet-nakoming een onmiddellijk opeisbare boete verschuldigd van EUR 1.500,- (vijftienhonderd Euro). Deze boete komt Tweakers.net toe onverminderd alle andere rechten of vorderingen van Tweakers.net, daaronder mede begrepen het recht op nakoming en het recht op schadevergoeding naast de boete.
Wat mag nou wel en wat mag nou niet? Mag ik een mail sturen naar Asus, ze vragen om de nieuwste gtx 980 en hier een review over schrijven, onder vermelding dat ik deze kaart van Asus heb gehad? In feite is elke positieve review een vorm van reclame. Een boete van 1500 euro, tja... nee bedankt.Het Lid mag (ter uitsluitende beoordeling van Tweakers.net) geen Content op de Website plaatsen: voor reclame- of marketingdoeleinden.
Hoe zit het met de tweakblogs (ik weet dat er al eindeloze discussies hierover zijn gevoerd)?
A blog: Wie koopt dit?
Surviving China: "Ben je niet te oud voor dat soort onzin?" (reclame voor zijn werkgever: Tinydeal)
- Wat is reclame, en wat niet? Met zo'n bedrag van 1500 euro boven het hoofd, denk ik wel 3x na voordat ik een berichtje naar een bedrijf stuur met de vraag om iets te reviewen.
- Is die boete er ooit al een keer uitgevlogen?
[ Voor 11% gewijzigd door Frozen op 12-01-2015 23:27 ]