Hallo,
Ik sta op het punt een nieuwe 4K tv aan te schaffen maar ik kan geen gewoon geen keuze maken tussen de volgende 2 modellen:
Wat ik met name zou willen weten is het volgende:
Ik sta op het punt een nieuwe 4K tv aan te schaffen maar ik kan geen gewoon geen keuze maken tussen de volgende 2 modellen:
- Sony KD-55X8505B
- Samsung UE55HU7500
Wat ik met name zou willen weten is het volgende:
- In hoeverre zijn de kleurinstellingen in een winkel goed met elkaar te vergelijken? Ik heb zelf nu ook een een Sony tv en ik ben altijd erg te spreken over de kleuren. Bij de Samsung vond ik de in vergelijking met de Sony kleuren vrij flets. Zou je dit zelf nog via de instellingen (of via een professionele kalibratie) naar de Sony 'kunnen trekken' of is dit gewoon een eigenschap van de Samsung tv?
- De Samsung zou een refresh rate hebben van 100 hz en van de sony kan ik de refresh rate niet achterhalen. De geoptimaliseerde refresh rate van de samsung is 1000hz en die van de Sony 200hz. Ik heb wel gelezen dat je met name naar de gewone refresh rate moet kijken maar dit is op deze manier erg moeilijk vergelijken. En ga ik verschil merken tussen de geoptimaliseerde refresh rate van 1000hz en die van 200hz?
- Uiteraard speelt de prijs ook wel een beetje mee, de Samsung is beduidend duurder alhoewel ik bij de Samsung nog wel kan meedoen aan een cashback aktie.
Chrises