Toon posts:

Misschien nuttig: K7T-Turbo + GF 2MX.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik als tweaker ben altijd erg blij als ik de ervaringen met hardware van ze lees, daarom post ik mijn ervaringen met mijn computer.
Ik vond mijn systeem niet snel genoeg, en vond dat het weer eens tijd was om alles te tweaken, dus:
- Biosversie van 2.4 naar 2.7.
- Detonatordriver 7.97 i.p.v. 11.01.
- Via 4-in-1 4.32beta i.p.v. 4.25
- Klooien met mijn mobo-settings voor het geheugen.

Ik was niet tevreden met de kwaliteit van de 11.01 drivers voor mijn Geforce 2MX. Toen ben ik dus teruggegaan naar de 7.97, volgens de testen die ik las de snelste driver op het moment. Resultaat: Inderdaad meer fps, maar veel belangrijker, een veel betere 3d en 2d kwaliteit (ik draai DirectX8.0a). Het verschil was duidelijk zichtbaar, dus ik zeer tevreden.
Toen begon ik te klooien met de 4-in-1 drivers. Ik was voorbereid op een crash na het installeren van de nieuwste 4.32 beta drivers, maar alles verliep wonderwel vlekkeloos. Alles getest, AGP sneller, Harde schijven sneller. Ik nog meer tevreden !
Toen begon ik te klooien met progjes als Memtach, SisoftSandra en WPCredit. Dit om mijn memory-scores te checken, en te kijken of 4-way interleaving aanstond. Ik had in mijn Bios SPD off, en cas 2 aan op 100 mhz.
Volgens WpCredit stonden de laatste 2 hexen op 00, dus geen 4-way interleaving. Benchmarks gedaan.
Daarna ik in de bios SPD on, dus het moederbord en het geheugen het zelf uit laten zoeken. Tot mijn verbazing vertelde WpCredit me toen in hexen 10 dat ik 4-way interleaving aan had staan. In Memtach en SisoftSandra alles getest, en inderdaad, mijn geheugenscores aanzienlijk verbeterd !!
In Sisoft kon je met een gelijk systeem vergelijken, en mijn geheugenscores waren zelfs iets beter. Ik op mijn allertevredenst.

In het kort: voor mijn systeem geldt:
- De 2.7 bios "voelt" beter dan de 2.4.
- Via 4-in-1 4.32beta doen het zeer goed.
- Detonator 7.97 geeft de mooiste beeldkwaliteit en het hoogste aantal fps.
- SPD On in je bios zorgt voor 4-way interleaving en betere geheugenscores.

Ik hoop dat ik mensen die hier mee bezig zijn een dienst en meer duidelijkheid bewijs.

Verwijderd

2.7 is idd een heel relaxt bios. Allemaal nieuwe opties zitten er ook in. Via 4.32 heb ik nog niet geprobeerd. 4.31 loopt nu goed.

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 20:05
Is de 2.7 ook een tweakers-bios?

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik draai nu 11.01 onder win2k en het is in ieder geval een driver die nooit de pc laat crashen.

Verwijderd

Op donderdag 14 juni 2001 19:47 schreef RAILGUNNER het volgende:
Is de 2.7 ook een tweakers-bios?
Nee, dat is nog steeds die ene met 16 erin, die is vet gaar.