Spoed: een uitleg bij mijn situatie

Pagina: 1
Acties:
  • 698 views

• StreetDenizer
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-12-2023
Beste Tweakers,

Hierbij een spoedvraag voor uitleg.

Ik heb een iiyama scherm (http://www.iiyama.com/nl_nl/products/prolite-e2482hs-1/)
Dat scherm heeft ingebouwde speakers (2 x 2 W Stereo) die ik te weinig geluid vind geven.
Ik heb daarom vorige week mooie speakers van Logitech gekocht om die vervolgens aan te sluiten
op het scherm. (Scherm krijgt audio van PlayStation 3 via HDMI)
Speakersetje link: http://www.logitech.com/n...ker-system-z323?crid=1589)

Bij het aansluiten krijg ik problemen. Ik krijg het geluid vanuit de audio ingang van het scherm niet in mijn speakers.
Hier is een foto te zien van de audio ingang van het scherm:
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2aka7ev.jpg

Op de speaker set zit zo'n groen 3.5 mm plugje die je op je telefoon/laptop kan aansluiten. Volgens de verkoper in de winkel kun je die in dezelfde audio ingang drukken van het scherm. Dit heb ik dus geprobeerd maar ik krijg er geen geluid uit.
Foto van het plugje:
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/11rpusn.jpg

Ik heb de handleiding van de speaker set (Link: http://www.logitech.com/n...ker-system-z323?crid=1589) nog even na zitten lezen en daarin stond dat de PS3 te koppelen is via de auxilairy input. Maar zo'n kabeltje is er niet bij geleverd.
Foto:
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/70yqsl.jpg

Maar, je hoort toch gewoon dat groene 3.5 mm plugje in de audio ingang van het scherm kunnen drukken? Of ben ik nou gek? :/

Verder kwam ik nog op dit; op de rechter speaker zit een hoofdtelefoon aansluiting en een ander soort aansluiting. Ik weet niet welke dat is. Heb er overigens wel een foto van gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2enugwj.jpg

Als de auxilairy input alleen de oplossing is, moet ik dan dit kabeltje hebben? :
http://www.kabeldirect.nl...-5mm-audiokabel-1-8m.html
(Als het waar is, ik moet die dan voor 21:00 bestellen vandaag)

Voor diegenen die mij willen helpen met dit probleem, ontzettend bedankt alvast!

S.D.

• StreetDenizer
Excuses dat ik geen kleine foto's heb geplaatst. Ik had er niet de tijd voor. (Spoedtopic)

Wanneer dit probleem is opgelost, verwijder ik de topic & plaatjes.

S.D.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

stekker gewoon in de koptelefoon uitgang van de playstation of van het scherm duwen :)

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

De audio ingang van je monitor is precies dat: een ingang. De monitor stuurt het geluid wat via de HDMI binnenkomt door naar z'n speakers, niet naar die ingang. Je zult dus je speakers op de PS aan moeten sluiten, via zo een tulp naar 3.5mm kabeltje als de PS geen koptelefoon uitgang heeft.

Let daarbij even op dat het kabeltje waar je naar linkt een 3.5mm male stekkertje heeft. Ik weet niet of je die op je speaker aan kan sluiten, of dat uit je speaker alleen een male stekkertje komt, dan zou dus een tulp naar female moeten kopen. Zoiets: http://www.kabeldirect.nl...le-verloopkabel-20cm.html

[ Voor 44% gewijzigd door fsfikke op 12-01-2015 18:05 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-12-2025
Wat is er spoed aan dit topic? Waarom heb je het topic niet een passende naam gegeven?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

zo'n kabeltje, 3,5mm jack naar 2x RCA/tulp/whatever haal je bij de action voor een grijpstuiver, prima oplossing, op die manier [maar dan andersom] is mijn versterker aan mijn PC geknoopt.

People as things, that’s where it starts.

• StreetDenizer
fsfikke schreef op maandag 12 januari 2015 @ 18:00:
De audio ingang van je monitor is precies dat: een ingang. De monitor stuurt het geluid wat via de HDMI binnenkomt door naar z'n speakers, niet naar die ingang. Je zult dus je speakers op de PS aan moeten sluiten, via zo een tulp naar 3.5mm kabeltje als de PS geen koptelefoon uitgang heeft.

Let daarbij even op dat het kabeltje waar je naar linkt een 3.5mm male stekkertje heeft. Ik weet niet of je die op je speaker aan kan sluiten, of dat uit je speaker alleen een male stekkertje komt, dan zou dus een tulp naar female moeten kopen.
Oke, mijn ps3 heeft alleen HDMI aansluiting. Geen hoofdtelefoon of andere geluid ingang. Die groene ingang op mijn scherm is de enige audio ingang :(

Als ik die tulp koop waar ik naar link in de topic, werkt dat dus op deze manier?:

PS3 via HDMI > Scherm > Scherm audio ingang (groen) > speaker set via tulp

• StreetDenizer
VasZaitsev schreef op maandag 12 januari 2015 @ 18:06:
zo'n kabeltje, 3,5mm jack naar 2x RCA/tulp/whatever haal je bij de action voor een grijpstuiver, prima oplossing, op die manier [maar dan andersom] is mijn versterker aan mijn PC geknoopt.
Haha :p Alleen is zijn die Action spullen even betrouwbaar als zo'n kabeltje bij een officiële kabel webshop? En komt er hetzelfde kwaliteit geluid uit? :P

• StreetDenizer
W.Zijlstra. schreef op maandag 12 januari 2015 @ 18:04:
Wat is er spoed aan dit topic? Waarom heb je het topic niet een passende naam gegeven?
I.v.m. besteltijd voor de juiste tulp:

http://www.kabeldirect.nl...-5mm-audiokabel-1-8m.html

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Kijk eens in de handleiding van je scherm of die dit wel kan.

Meestal is het scherm alleen een input en geen output.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

StreetDenizer schreef op maandag 12 januari 2015 @ 18:12:
[...]

Haha :p Alleen is zijn die Action spullen even betrouwbaar als zo'n kabeltje bij een officiële kabel webshop? En komt er hetzelfde kwaliteit geluid uit? :P
Je hebt een edit knop als je een reactie toe wilt voegen terwijl je de laatste bent die gereageerd heeft.

Die website haalt die kabeltjes ook gewoon voor een prikkie uit China. Je kan deze op de verschillende Chinese sites en eBay voor $0.99 incl verzenden bestellen. Die winkel van jou koopt daar in grote aantallen kabels voor een paar cent per stuk en verkoopt ze dan aan jou door voor €4.95. Daar worden de kabeltjes echt niet beter van, alleen die winkel ;)
StreetDenizer schreef op maandag 12 januari 2015 @ 18:11:
[...]

Oke, mijn ps3 heeft alleen HDMI aansluiting. Geen hoofdtelefoon of andere geluid ingang. Die groene ingang op mijn scherm is de enige audio ingang :(
Waarom ben je op zoek naar een ingang? Je hebt juist een uitgang nodig als je het geluid uit de PS ergens anders naartoe wilt krijgen. Je PS heeft een "av multi out", die moet je gebruiken.
Afbeeldingslocatie: http://www.myaccount.charter.com/cms_images/sup_1-28-10_connectPS3toTV_clip_image001_0000.ccom

[ Voor 28% gewijzigd door fsfikke op 12-01-2015 18:18 ]

• StreetDenizer
fsfikke schreef op maandag 12 januari 2015 @ 18:15:
[...]

Je hebt een edit knop als je een reactie toe wilt voegen terwijl je de laatste bent die gereageerd heeft.

Die website haalt die kabeltjes ook gewoon voor een prikkie uit China. Je kan deze op de verschillende Chinese sites en eBay voor $0.99 incl verzenden bestellen. Die winkel van jou koopt daar in grote aantallen kabels voor een paar cent per stuk en verkoopt ze dan aan jou door voor €4.95. Daar worden de kabeltjes echt niet beter van, alleen die winkel ;)
Aha, bedankt :)

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-01 20:12
Maar bij spoed kun je dat beter niet doen, bestellen in china, ivm met een levertijd van enkele weken.

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:46
Wat een onzin dat je dit een spoed topic hebt genoemd. Er is niks spoeds aan. Zou je dat volgende keer willen laten?

Verder sluit ik me aan bij de rest, je hebt ze verkeerd verbonden en fsfikke heeft correct uitgelegd hoe het wel moet. Duur kabeltje is nergens voor nodig.

• StreetDenizer
Hooglander1 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 18:13:
Kijk eens in de handleiding van je scherm of die dit wel kan.

Meestal is het scherm alleen een input en geen output.
Het is toch normaal dat een scherm zijn geluid ook kan doorsturen naar externe speakers in plaats van zijn eigen ingebouwde speakers?

• Byte_Me
Met deze AV kabel sluit je je PS3 op die auxiliary input van je speakers aan:
Afbeeldingslocatie: https://support.us.playstation.com/euf/assets/KCimages/kbid_2273/PS3diagram.png

• Byte_Me
StreetDenizer schreef op maandag 12 januari 2015 @ 18:19:
[...]

Het is toch normaal dat een scherm zijn geluid ook kan doorsturen naar externe speakers in plaats van zijn eigen ingebouwde speakers?
TV's wel, monitors niet

En het is helemaal niet normaal om er van uit te gaan dat een input als output kan worden gebruikt ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Byte_Me op 12-01-2015 18:21 ]

• StreetDenizer
[...]

Waarom ben je op zoek naar een ingang? Je hebt juist een uitgang nodig als je het geluid uit de PS ergens anders naartoe wilt krijgen. Je PS heeft een "av multi out", die moet je gebruiken.
[afbeelding]
[/quote]

Ik wil het geluid niet vanuit mijn PS3 krijgen. Maar vanuit mijn scherm. Dit omdat ik de AUDIO wil doorsturen naar mijn speakers vanuit het scherm. Misschien klinkt dit als een grote omweg maar HDMI geeft beter beeld.

Dus nog even op een rijtje:

PS3 Systeem Audio & beeld via HDMI aangesloten op beeldscherm
Vanuit het beeldscherm wil ik de audio apart naar de speakers leiden.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-01 16:35

sjaool

Every life should have 9 cats

De IIyama heeft géén audio-ingang dus dat gaat niet werken.
Je moet de AV Multi Out uitgang van je PS3 moeten gebruiken en in de instellingen gelijktijdige audio-uitvoer aan moeten zetten. Ga hiervoor naar Instellingen > [Geluidsinstellingen] > [Meervoudige audio-uitvoer] en stel de optie in op [Aan].

Je zult dus de PS3 op je luidsprekers aan moeten sluiten.

[ Voor 10% gewijzigd door sjaool op 12-01-2015 18:27 ]

"When you grow up your heart dies"

• StreetDenizer
Byte_Me schreef op maandag 12 januari 2015 @ 18:20:
Met deze AV kabel sluit je je PS3 op die auxiliary input van je speakers aan:
[afbeelding]
Oke, en als ik alléén die audio aux kabels verbind met de speakers, kan ik dan evengoed het beeld via HDMI laten lopen?

HDMI wil ik namelijk niet laten vallen i.v.m. de goede beeldkwaliteiten

• Byte_Me
Ik wil het geluid niet vanuit mijn PS3 krijgen. Maar vanuit mijn scherm. Dit omdat ik de AUDIO wil doorsturen naar mijn speakers vanuit het scherm. Misschien klinkt dit als een grote omweg maar HDMI geeft beter beeld.

Dus nog even op een rijtje:

PS3 Systeem Audio & beeld via HDMI aangesloten op beeldscherm
Vanuit het beeldscherm wil ik de audio apart naar de speakers leiden.
Je kunt zo veel willen, maar dat wil niet zeggen dat het kan.
Je kunt gewoon je scherm via HDMI aansluiten, en je speakers via die AV kabel.

• StreetDenizer
sjaool schreef op maandag 12 januari 2015 @ 18:26:
De IIyama heeft géén audio-ingang dus dat gaat niet werken.
Je moet de AV Multi Out uitgang van je PS3 moeten gebruiken en in de instellingen gelijktijdige audio-uitvoer aan moeten zetten. Ga hiervoor naar Instellingen > [Geluidsinstellingen] > [Meervoudige audio-uitvoer] en stel de optie in op [Aan].

Je zult dus de PS3 op je luidsprekers aan moeten sluiten.
Shit, dat betekend dus dat ik zo'n multi AV connector moet kopen? Weet iemand of die ook toevallig voor een habbekrats te koop zijn bij Action? 8)7

• Byte_Me
marktplaats

• StreetDenizer
Byte_Me schreef op maandag 12 januari 2015 @ 18:28:
[...]

Je kunt zo veel willen, maar dat wil niet zeggen dat het kan.
Je kunt gewoon je scherm via HDMI aansluiten, en je speakers via die AV kabel.
Die situatie leek in mijn ogen zo gek nog niet maar oke,

Btw, krijg je dan niet dat zowel het scherm en de logitech speakers tegelijk audio gaan uitzenden? Omdat je dan audio laat lopen via HDMI en AV. Ben bang dat het geluidsgevoel minder wordt

• Byte_Me
StreetDenizer schreef op maandag 12 januari 2015 @ 18:31:
[...]

Die situatie leek in mijn ogen zo gek nog niet maar oke,

Btw, krijg je dan niet dat zowel het scherm en de logitech speakers tegelijk audio gaan uitzenden? Omdat je dan audio laat lopen via HDMI en AV. Ben bang dat het geluidsgevoel minder wordt
Meen je dit nou serieus? Zit er geen volume knop op je scherm? 8)7

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

De vraag is wel of het geluid synchroon gaat lopen. Daar heb ik geen ervaringen mee.

• Byte_Me
fsfikke schreef op maandag 12 januari 2015 @ 18:33:
De vraag is wel of het geluid synchroon gaat lopen. Daar heb ik geen ervaringen mee.
Nee hij vraagt of monitor en speakers beide geluid gaan maken.

• StreetDenizer
Byte_Me schreef op maandag 12 januari 2015 @ 18:32:
[...]

Meen je dit nou serieus? Zit er geen volume knop op je scherm? 8)7
Jep :9

Maar, even of-topic:

Die Audio ingang 3.5 mini jack waar is dan voor bedoeld?

• Byte_Me
Om audio naar je monitor te krijgen als je die niet via hdmi aangesloten hebt.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Voor spelletjes, zowiezo koptelefoon gebruiken. dan hoor je zoveel beter iemand achterop sluipen, beter richtings gevoel. etc

Iperf

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 18:05

FeaR

In GoT we trust

Spoedtopics binnen AUD lijken me sowieso al typisch of de vlammen moeten letterlijk uit je speakers slaan. Je hebt nu genoeg hints gekregen waar naar te zoeken. Het hoe en wat aansluiten van een Playstation op een set speakers is met Google oom wel te vinden. De antwoorden op de meeste overige vragen die je stelt zijn te vinden in de handleiding van de apparaten zelf. Niet dat je hier geen topic mag openen, maar dan moet het topic wel voldoen aan de eisen die we hier stellen en dat doet dit topic niet. Denk aan eigen inzet en het niet meerdere malen kicken van je eigen topic.

[ Voor 92% gewijzigd door FeaR op 12-01-2015 18:38 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.