Lenovo edge 73 i7 4gb

Pagina: 1
Acties:

• BatMutsje
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-03 16:21
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral beetje internetten, films kijken, soms een keer gamen. Maar vooral een multimedia pc

Al een bepaalde voorkeur voor een systeem?
Mijn oog is gevallen op de Lenovo edge 73, met i7 processor en 4gb werkgeheugen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen speciale eisen, maar gewoon wel dat er een aantal dingen naast elkaar kunnen draaien. Dus bijvoorbeeld een film met daarnaast nog een andere applicatie zonder moeite.

Iemand ervaringen met deze pc? Of iemand advies voor een beter systeem voor dezelfde prijsklasse? De lenovo kost ongeveer €610,-.

Graag hoor ik jullie tips/advies voor ik een nieuwe destkop aanschaf.

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Waarom zou je in godsnaam gaan voor een PC met een i7? Eventueel een link van de desbetreffende PC? Laat me raden: zonder SSD?

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• BatMutsje
MK1998NL schreef op maandag 12 januari 2015 @ 17:49:
Waarom zou je in godsnaam gaan voor een PC met een i7? Eventueel een link van de desbetreffende PC? Laat me raden: zonder SSD?
Deze werd me aangeraden door iemand van het werk, maar weet niet of hij verstand van computers heeft natuurlijk. Denk dat jullie hier er meer verstand van hebben, daarom vraag ik jullie advies ;)

pricewatch: Lenovo ThinkCentre Edge E73 SFF (10AU003BMH)

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
BatMutsje schreef op maandag 12 januari 2015 @ 18:44:
[...]

Deze werd me aangeraden door iemand van het werk, maar weet niet of hij verstand van computers heeft natuurlijk. Denk dat jullie hier er meer verstand van hebben, daarom vraag ik jullie advies ;)

pricewatch: Lenovo ThinkCentre Edge E73 SFF (10AU003BMH)
Waarom in godsnaam een i7?? Voor gaming is een i5 4460 genoeg, en dus ook voor multimedia...
Bouw lekker zelf! Je beleeft er plezier van en je hebt meestal kwaliteits onderdelen en is klaar voor uitbreidig.
enneh, een pc zonder videokaart voor gaming 8)7
Als je zelf een pc wil bouwen voor 600 euro moet je ff een lijstje maken met wat jij zou pakken, dan kunnen wij je nog adviseren ;)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• MK_
  • Niet online

MK_

i7 heb je niks aan, 4 cores ga je niet gebruiken, net zoals hypertreading. Zelfs met de genoemde taken doet een Pentium dit met 2 vingers in zijn neus. Gooi je een SSD erin, zal je systeem vele malen sneller aanvoelen als de Lenovo.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G3420 Boxed€ 54,-€ 54,-
1MSI H81M-P33€ 34,99€ 34,99
1Cooler Master Silencio 352€ 45,95€ 45,95
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit€ 83,95€ 83,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
1Crucial CT51264BA160BJ€ 31,95€ 31,95
1be quiet! System Power 7 300W€ 30,95€ 30,95
1Crucial MX100 256GB€ 93,95€ 93,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 398,69

Dit systeem is vanwege de Silencio kast en Gelid Tranquillo koeler vele malen stiller, en vanwege de SSD vele malen stiller. Eventueel kan je nog een reepje RAM toevoegen als je veel doet multitasken (meerdere programma's). Gamen hangt af welke spellen je wil spelen, Minecraft o.i.d kan alles wel aan. GTA V o.i.d zal op beide PC's met Intel Graphics HD crap lopen.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• BatMutsje
pwillemske schreef op maandag 12 januari 2015 @ 19:01:
[...]

Waarom in godsnaam een i7?? Voor gaming is een i5 4460 genoeg, en dus ook voor multimedia...
Bouw lekker zelf! Je beleeft er plezier van en je hebt meestal kwaliteits onderdelen en is klaar voor uitbreidig.
enneh, een pc zonder videokaart voor gaming 8)7
Als je zelf een pc wil bouwen voor 600 euro moet je ff een lijstje maken met wat jij zou pakken, dan kunnen wij je nog adviseren ;)
Er zit toch wel een videokaart of in of zie ik dat verkeerd? Intel HD Graphics 4600
http://www.centralpoint.n...t-10au003bmh-num-2773094/

Sorry, heb niet zoveel verstand ervan blijkt maar weer 8)7
Maar wil gewoon af en toe kunnen gamen (Football manager en dergelijke, geen hele zware games) en voor de rest is het feit dat ik kan multitasken ook wel belangrijk ivm schoolopdrachten. Dat die programmas voor school dan goed draaien.

Ben ook niet zo handig met het in elkaar zetten van pc's dus daarom heb ik het liefst een pc die klaar is. Maar jullie zouden me niet aanraden om deze te kopen? Ook niet als ik hem van iemand over kan kopen?

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Intel HD Graphics 4600 is een GPU in de CPU zelf(zoek even afkorting op internet/wikipedia na als je ze niet weet), deze is eigenlijk niet heel goed, en is zeker geen videokaart opzich.

Bouwen van een pc is leuk werk wat iedereen op een zaterdag middag voor elkaar krijgt, genoeg over te vinden en anders vast wel een tweaker in de buurt die je er mee wilt helpen.

Kijk eens de best buy guides op tweakers na van de laatste paar maanden voor wat extra uitleg over onderdelen en argumentatie daarvan.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente

• BatMutsje
Alvast bedankt voor jullie reacties allemaal.
Dus jullie raden mij aan zelf een pc te bouwen voor rond de €600,- en niet voor deze Lenovo te gaan? En is het in elkaar zetten ook te doen voor iemand die niet heel veel verstand heeft van pc's dan?

Is deze Lenovo niet geschikt voor de dingen die ik ermee wil doen?
Multitasken, gamen en software voor mijn opleiding...

• BatMutsje
Alvast bedankt voor jullie reacties allemaal.
Dus jullie raden mij aan zelf een pc te bouwen voor rond de €600,- en niet voor deze Lenovo te gaan? En is het in elkaar zetten ook te doen voor iemand die niet heel veel verstand heeft van pc's dan?

Is deze Lenovo niet geschikt voor de dingen die ik ermee wil doen?
Multitasken, gamen en software voor mijn opleiding...

• pwillemske
  • Niet online
Qua het bouwen, ik weet niet of je een beetje Engels kan, maar neem eventjes de tijd om deze video te bekijken: (deze had mij ook overgehaald om zelf te bouwen)
https://www.youtube.com/watch?v=MDxT8bSR3co

Tja, de Lenovo, leuk een kant-en-klaar systeem, maar voor multitasken in 4gb ram meestal te weinig of nét genoeg, gamen sowieso niet dankzij de HD graphics, en welke software je gebruikt weet ik niet.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• BatMutsje
pwillemske schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 14:53:
Qua het bouwen, ik weet niet of je een beetje Engels kan, maar neem eventjes de tijd om deze video te bekijken: (deze had mij ook overgehaald om zelf te bouwen)
https://www.youtube.com/watch?v=MDxT8bSR3co

Tja, de Lenovo, leuk een kant-en-klaar systeem, maar voor multitasken in 4gb ram meestal te weinig of nét genoeg, gamen sowieso niet dankzij de HD graphics, en welke software je gebruikt weet ik niet.
En hoe zit het qua installatie van het besturingssysteem (windows 8 ) enzovoorts. Is dit ook goed te doen en waar haal je dit vandaan?

• pwillemske
  • Niet online
BatMutsje schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 14:57:
[...]

En hoe zit het qua installatie van het besturingssysteem (windows 8 ) enzovoorts. Is dit ook goed te doen en waar haal je dit vandaan?
Windows 8 is heel simpel! Je doet de dvd in de dvd-drive en je volgt alle stappen die op je scherm staan! (mits je een dvd drive gaat gebruiken, hoe je een bootable usb gebruikt/maakt weet ik niet).

Echter, windows 8 is al ruim 90 euro op je totaal bedrag, dus daar zou ik nog eventjes naar gaan kijken of je 600 euro incl windows wilt hebben.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• lllustrious
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Wat voor games speel je?

• MK_
  • Niet online

MK_

Ik zag staan Football Manager en dergelijke. Niet echt hoogstaande games.

• PDZ
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-03 21:36

PDZ

Kun je ook gewoon meebestellen met je onderdelen.

De tiid hâldt gjin skoft.

Pagina: 1