advies gevraagd provider, of telefoon geen bereik?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:30
Ik zit met een probleem.
Mijn Samsung Galaxy SII plus in combi met T-Mobile heeft regelmatig geen bereik.
Laan 1914 Amersfoort, groot deel van de Veluwe, en Dokkum zijn no go areas.
Nu wil ik bereikbaar zijn, en denk er sterk over over te stappen.
Maar ligt het aan het netwerk? of zou wellicht het "oudere" mobieltje de boosdoener kunnen zijn.
En als ik overstap, is de keus KPN of Vodafone (netwerk, provider zoek ik later wel de gunstigste uit)
Ik heb geen zin straks weer een miskoop te doen..... Zeker nu ik als ZZP er geen tweede mobieltje als back up meer heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dat laatste heb je natuurlijk als ZZP'er juist helemaal zelf in de hand. Dat je geen zakelijk toestel van je baas krijgt, wil niet zeggen dat je (als je er zo afhankelijk van bent) er geen goed aan doet om dan zelf voor een extra toestel te zorgen.

Heb je geen familie/vrienden in de buurt die kunnen bevestigen dat T-Mobile daar inderdaad brak is (ongeacht toestel)? Of wiens KPN/Vodafone simkaart je even kan lenen om te checken of jouw telefoon daarmee een beter bereik heeft?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroy98ecker
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:58
Daar moet gewoon goed bereik zijn volgens de dekkingskaart.
Ik denk dat je een 'te oude' simkaart hebt. Kijk maar eens naar je simkaart.
De eerste 10 cijfers en daar de laatste 4 van, eindigen die op 2111?
Dan heb je een oude simkaart die voor problemen zou kunnen zorgen.

Wat je ook zou kunnen doen is je simkaart verwisselen in een andere telefoon om te kijken of je daar wel beter bereik mee krijgt.

Ik ken het, woon zelf op de Veluwe. Gelukkig is T-Mobile hier nu bezig met het uitrollen van 4G over de hele(!) Veluwe. Dat betekent straks dat je op 3G 900 nog diep in de bossen goed kunt internetten! :)

Verder zou je een dekkingsklacht in kunnen dienen via de T-Mobile dekkingskaart.
Je krijgt binnen 10 werkdagen een terugkoppeling met eventueel de volgende opties.
- X maanden 20 % korting.
- Abonnement opzeggen

Per geval wordt dit bekeken, het wil dus niet zeggen dat je je abonnement kunt opzeggen. Als T-Mobile vindt dat je slecht bereik op je locatie hebt en dat het niet verbeterd wordt, dan krijg je optie tot ontbinding.

link naar dekkingskaart: www.t-mobile.nl/service-en-contact/bereik/dekkingskaart

[ Voor 10% gewijzigd door leroy98ecker op 12-01-2015 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik begrijp je latse zin niet. waarom heb je als zzper geen tweede telefoon meer als backup? Wat heeft het aantal telefoons dat je bezit met zzper zij te maken?
De beste opties om te testen die je hebt zijn:
- je t-mobile simkaart een dagje in een andere telefoon stoppen
-(dit kan tegelijk met test 1) een simkart(prepaid) van een providder op eht kpn netwerk en 1 op he tvodafone netwerk in je huidige telefoon proberen om he tbereik te testen. een gratis simkaart om te testen voor het kpn netwerk zou je onder andere kunnen krijgen bij vectone mobile. Ik ken moenteel geen providers op eh tvodafone netwerk die gratis simkaarten uitdelen.
met deze tests kom je een eid verder en kan je bepalen of het aan je telefoon ligt en zo nee welk netwerk je dan het beste kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
ik had een tweede mobiel van mijn baas,nummer eindigt met 2112....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroy98ecker
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:58
Dan wordt het een dekkingsklacht indienen.
Alleen daarmee kun je op gegronde wijze ontbinden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
Als ik de kaart van T-Mobile bekijk zou ik goede dekking moeten hebben, zal eens testen met een ander toestel (van mijn dochter een dagje "lenen") Ik denk sowieso dat ik deze zomer ga overstappen, gebruik als ZZP er meer minuten en wellicht ook meer data, gast Wi-Fi bij veel klanten laat geen mail toe....
Pagina: 1