Beste Tweakers,
Mijn huidige PC is inmiddels is zo'n 10 jaar oud en valt bijna niet meer mee te werken. Nu ben ik er inmiddels achter dat je met zelfbouw veel meer waar voor je geld krijgt en daarom wil ik mijn pc zelf gaan samenstellen/bouwen. Mijn budget voor de pc heb ik gelegd op €800 maar mag wat hoger uitvallen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De pc wordt voornamelijk gebruikt voor surfen op internet, games als CS:GO, GTA V en radio streaming. Ook zou ik graag films en series kunnen kijken via popcorntime.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€800, max is €900.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Onlangs heb ik nog een nieuwe geluidskaart gekocht toen de on-board het niet meer deed:
ASUS Xonar DG - PCI.
Ook mijn muis, Razer Deathadder neem ik mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Eigenlijk alles van een voeding tot de Windowsinstallatie.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Maakt mij niet zoveel uit, zolang het maar snel is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Soms laat ik mijn pc wel eens een nacht draaien wanneer de radiostream aanblijft, aangezien de pc bijna naast mijn bed staat is mijn wens wel dat de pc stil is.
Ga je overklokken?
Nope
Mijn huidige PC is inmiddels is zo'n 10 jaar oud en valt bijna niet meer mee te werken. Nu ben ik er inmiddels achter dat je met zelfbouw veel meer waar voor je geld krijgt en daarom wil ik mijn pc zelf gaan samenstellen/bouwen. Mijn budget voor de pc heb ik gelegd op €800 maar mag wat hoger uitvallen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De pc wordt voornamelijk gebruikt voor surfen op internet, games als CS:GO, GTA V en radio streaming. Ook zou ik graag films en series kunnen kijken via popcorntime.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€800, max is €900.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Onlangs heb ik nog een nieuwe geluidskaart gekocht toen de on-board het niet meer deed:
ASUS Xonar DG - PCI.
Ook mijn muis, Razer Deathadder neem ik mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Eigenlijk alles van een voeding tot de Windowsinstallatie.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Maakt mij niet zoveel uit, zolang het maar snel is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Soms laat ik mijn pc wel eens een nacht draaien wanneer de radiostream aanblijft, aangezien de pc bijna naast mijn bed staat is mijn wens wel dat de pc stil is.
Ga je overklokken?
Nope
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD FX-6300 Black Edition | € 92,90 | € 92,90 |
| 1 | Asus M5A78L-M/USB3 | € 53,95 | € 53,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB (v1) | € 125,95 | € 125,95 |
| 1 | Fractal Design Define Mini | € 78,- | € 78,- |
| 1 | Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart | € 144,- | € 144,- |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 Pro - Studentenaanbod | € 59,99 | € 59,99 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 34,95 | € 34,95 |
| 1 | G.Skill Sniper F3-14900CL9D-8GBSR | € 72,30 | € 72,30 |
| 1 | be quiet! Pure Power L8 500W | € 54,95 | € 54,95 |