Welke weerstand potmeter?

Pagina: 1
Acties:

• tru3n0
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-07-2025
Hallo mede tweakers!

De situatie is als volgt, ik ben in het bezit van een usb DAC (HRT-music streamer III), en luister daar met alle liefde naar met mijn koptelefoon (audio technica ath-m50x). Een koptelefoonversterker is hierbij niet nodig omdat de impedantie van de koptelefoon aan de lage kant is; 32 ohm. De koptelefoon gaat zo op maximaal volume een heel stuk harder dan me lief is. De volume regulatie gaat via mijn pc gaat via windows (Dúh), maar via m'n telefoon (usb-otg) kan ik de DAC enkel aan of uit zetten.

Graag zou ik een volumeknop hebben om tussen m'n dac en koptelefoon te hangen. Ik geloof dat een stereo potmeter voldoet, gezien het feit dat de koptelefoon in de huidige opstelling meer dan hard genoeg gaat. Nu heb mezelf reeds gepoogd hier genoeg in te verdiepen zodat ik hier zelf een antwoord op kon vinden, maar helaas mocht dat niet baten. Vandaar mijn vraag aan jullie, welke weerstand potmeter heb ik nodig? Of bestaat er hier een kant en klaar product voor (géén koptelefoonversterker)?

Alvast bedankt voor de reacties! :*)

[ Voor 3% gewijzigd door tru3n0 op 12-01-2015 16:52 ]

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-01 21:49
http://www.dx.com/p/feixi...l-black-317101#.VJ1lWwNAA is een leuke.
Maar je kan er zeker ook 1 maken van een stereo potmtr ,alleen is het lastig oom de juiste waarde bepalen.
Ik had even gezocht,maar kwam verschillende waardes tegen!

[ Voor 47% gewijzigd door tita_tovenaar op 12-01-2015 17:38 ]

Soms weet ik het ook niet meer.........