Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Portable 13 inch studie laptop

Pagina: 1
Acties:

• Vinni-B
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-11 13:50
Beste Tweakers,

Graag jullie hulp bij het vinden van een geschikte laptop.

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zal hoofdzakelijk gebruikt worden voor tekst verwerking, mail, surfen en film kijken. Het OS is niet heel erg van belang, Windows of OS X kan beide.

Wat is je budget?
Ik zou het bedrag graag rond de 700 euro houden, maar ben bereid meer uit te geven voor een betere laptop.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, de laptop moet veel meegenomen worden naar college en dergelijke. Het is daarom ook gewenst dat er zeker 5 uur op een accu gewerkt kan worden. Qua afmetingen is 13 inch waar ik naar op zoek ben, het liefst ook een lichte laptop.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb geen voorkeur voor een bepaald merk.

Hiervoor heb ik een Sony Vaio pro gehad die helaas nooit terug is gekomen van een reparatie. Deze laptop voldeed erg goed aan mijn eisen maar een goed alternatief is moeilijk te vinden. Ik zou vooral graag een SSD en een full HD scherm willen hebben. Ik heb zelf al flink wat gezocht naar een geschikte laptop en heb daarbij de volgende laptops gevonden.

#ProductPrijsSubtotaal
1Acer Aspire V3-371-31HV€ 599,-€ 599,-
1Lenovo IdeaPad U330 Touch€ 0,-€ 0,-
1Asus VivoBook S301LA-C1141H€ 571,05€ 571,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.170,05

Van deze laptops spreekt de Acer mij het meest aan, omdat deze een SSD en een full HD beeldscherm heeft. Deze laptops zitten onder het budget omdat er (naar mijn mening) een redelijk groot gat zit tussen de goedkopere en duurdere ultrabooks. De duurdere zitten al snel over de 1000 euro, vooral bij 13 inch modellen. Ik overweeg ook het goedkoopste 13 inch model van de Macbook Air, welke ook zeer portable is.

Al met al zit ik nog erg te twijfelen wat een goede keuze is. Graag zou ik jullie meningen en eventuele alternatieven horen!

Alvast bedankt!

• Timoth
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-10 21:11
Aan het einde van de maand is er bij de mediamarkt waarschijnlijk de BTW-actie. Dit zou voor de eerste laptop betekenen dat deze laptop dan voor 495 Euro te krijgen is. Dat lijkt mij een niet te evenaren prijs/kwaliteit combinatie. Het is dat ik vorig jaar al een nieuwe laptop heb gekocht, maar anders zou ik nu zeker voor deze zijn gegaan (Intel I3, Full-HD 13,3" mat scherm, SSD 1,5 kg) voor onder de 500 Euro kom je niet vaak tegen.

Je kunt dan 2 Acer's kopen voor de prijs van de Macbook Air. Ik zou dus de Acer kopen en met de rest van de Euro's wat anders leuks kopen :)

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-11 22:55
Sinds een paar maanden heb ik zelf het duurdere broertje van de Acer, Aspire V3-371-580Z (Core i5 en 6GB RAM, verder identiek). Besef dat het display wel HD maar niet van de allerbeste kwaliteit is (beperkte kijkhoek) ik ken de Sony Vaio pro niet maar die hebben meestal veel betere displays maar zijn ook veel duurder. Voor mij is het display goed genoeg. De Accuduur is prima, die 5 uur kun je zeker halen.
De touchpad is niet helemaal geweldig maar ik gebruik meestal een muis. Door de SSD is deze Acer lekker vlot :) Een laptop zonder SSD vind ik eigenlijk niet meer van deze tijd.
En inderdaad, in deze prijscategorie is de Acer niet te verslaan.

[ Voor 5% gewijzigd door peterpv op 16-01-2015 11:07 ]

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Ik zou 1000 procent zeker doen wat Timoth zegt. Zo'n laptop, voor dat geld, da's ongekend.

• Vinni-B
Bedankt voor de input! Ik ga even afwachten wat de mediamarkt doet, maar ik denk dat het dan toch de Acer gaat worden. Zeker met zo'n prijs is dat erg aantrekkelijk.

• rwjjong
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 10:11
Hoi Vinni-B,

ff iets anders?
Heb jij je "Somfy Tahoma" al binnen, van de "Sinterklaas actie"?

• Vinni-B
rwjjong schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 22:31:
Hoi Vinni-B,

ff iets anders?
Heb jij je "Somfy Tahoma" al binnen, van de "Sinterklaas actie"?
Ik heb tot op heden niets ontvangen, jij wel?

• rwjjong
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 10:11
Oke, ik heb ook nog niets ontvangen, al een paar keer gemailt, ze gingen het uitzoeken maar nog niets gehoord.
Pagina: 1