Krachtige, lichte laptop als vervanging van Asus N53SV

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-05 13:21
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Buiten surfen en tekstverwerking gebruik ik de laptop ook vaak voor fotobewerking in Lightroom en Photoshop De laptop moet ook 4k kunnen uitsturen via hdmi om een 4k tv of scherm aan te kunnen sturen.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ik zou liefst rond de 900-1200 blijven. Als dat onmogelijk is, kan het budget opgedreven worden.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Ja, de laptop wordt ook gebruikt om te noteren in de les (student). Een laag gewicht en een goede acuduur is dus belangrijk (zo'n 8 uur liefst)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Merk maakt niet uit, zolang het een Windows PC is.

Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Ik heb nu een Asus N53SV met een i7 2630QM quadcore. De laptop is nu bijna 4 jaar oud. Ik heb die geupgrade naar 14GB ram en een SSD. Wat mij stoort aan de laptop is de slechte accuduur, hoog gewicht, schermkwaliteit en max videooutput van fullhd.

De snelheid is nog altijd dik in orde en daar wil ik ook niet op inboeten. Dat zou een beetje vreemd zijn, een nieuwe pc maar trager als de vorige... De huidige dualcores lijken nog altijd minder sterk als mijn 'verouderde' quadcore? Of vergis ik mij hierin? Daarnaast is een kwalitatief IPS scherm (of vergelijkbare technologie) een vereiste.

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:33
Dezelfde cpu kracht in een lichtere behuizing gaat lastig worden.
Je zou naar een Lenovo t440p kunnen kijken: http://shop.lenovo.com/nl.../thinkpad/t-series/t440p/
Die weegt iets meer dan 2 kg.
Deze heeft een DP uitgang, maar ik weet niet welke versie. 4k 60fps wordt pas ondersteunt vanaf DP 1,2 of hdmi 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Je zou ook kunnen upgraden naar een goede lenovo yoga 2 PRo, die kan 4k ondersteunen, heeft zelf een 3k scherm. Je zou hem normaal gezien met een i7 en een 256g ssd kunnen uutrusten, heeft een touchscreen en je kan er een tablet van maken. Heeft ook een goede batterij duur en is heel licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:33
Ik zie net dat beide Lenovo's 4k alleen op 30fps ondersteunen: http://www.thinkscopes.co...lcd-thinkvision-pro2840m/

De Yoga 2 pro is een mooie lichte laptop maar heeft wel een ulv cpu. Dat is een dual core en is wel wat langzamer dan wat hij nu heeft.
Een laptop van 1.5kg met een quad core zul je ook niet vinden.