Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-09 14:40
Zijn Xiaomi Mi en Umi van hetzelfde bedrijf? Zie onderstaande foto's voor beide logo's

Xiaoumi Mi:
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/epC6N/1d06ca797c.jpg

Umi Zero:
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/epC3P/aeacb2cf4d.jpg

Ik ben momenteel een bezitter van de Umi Zero, en mijn collega (ik heb een bijbaantje als bezorger voor de Chinees) zei dat het bedrijf "Mi" in China bekender is dan Apple oid. Is er hier iemand die er meer van weet :)? Ben hier benieuwd naar.

[ Voor 5% gewijzigd door Domih op 12-01-2015 12:32 ]

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

Verwijderd

Nee, dat zijn voor zo ver ik weet gewoon twee verschillende bedrijven.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:20
Umi is een beetje een B-merk en neemt gewoon deels het logo van Mi/Xiaomi over ;)

Mi/Xiaomi staat wereldwijd 3e qua smartphoneverkopen, terwijl ze alleen in China en nog wat aziatische landen officieel te koop zijn. Zegt genoeg lijkt me ;)
Ze worden natuurlijk ook veel geimporteerd, maar bij lange na niet wereldwijd leveren en toch alleen Apple en Samsung voor je laten qua verkopen is toch knap, dan moeten er daar aardig wat telefoons verkocht worden...

• Domih
Ja ik vind dat Mi dat inderdaad goed doet! Ik dacht echter dat ze wel iets met elkaar te maken hadden.
Ik heb nu wat duidelijkere foto's in de OP gezet en zie inderdaad dat het anders is. Het lijkt er erg op, maar is niet hetzelfde. Wel een slimme zet van Umi, moet zeggen dat ik het ook een erg fijn toestel vind :)

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-11 22:11
Domih schreef op maandag 12 januari 2015 @ 12:34:
Ja ik vind dat Mi dat inderdaad goed doet! Ik dacht echter dat ze wel iets met elkaar te maken hadden.
Ik heb nu wat duidelijkere foto's in de OP gezet en zie inderdaad dat het anders is. Het lijkt er erg op, maar is niet hetzelfde. Wel een slimme zet van Umi, moet zeggen dat ik het ook een erg fijn toestel vind :)
heb veel slechte dingen gelezen over de umi zero

• Domih
Vlizzjeffrey schreef op maandag 12 januari 2015 @ 13:21:
[...]

heb veel slechte dingen gelezen over de umi zero
Hij viel inderdaad soms random uit, dit is blijkbaar opgelost met een update (heb die gisteren ginstalleerd, en hij is tot nu toe niet meer uitgevallen) En het bereik is redelijk slecht op sommige plekken. Voor de rest niet echt nadelen :P

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-10 20:44

Kiswum

Gadget reviewer

Het zijn 2 verschillende bedrijven die toevallig een gelijkende logo hebben sinds de oprichting.

Hier een quote uit mijn UMi C1 review:
Het logo van UMi doet me sterk denken aan die van Xiaomi (Mi). Het lettertype komt sterk overeen, maar het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat UMi letterlijk haar inspiratie bij Xiaomi vandaan heeft. Toen UMi werd opgestart, was Xiaomi nog niet zo'n groot merk als nu. Beide bedrijven hebben overigens nog steeds hetzelfde logo als bij de oprichting.
Toen UMi werd opgericht was Xiaomi nog lang niet succesvol en was de Mi1 volgens mij nog niet eens uitgebracht.
Kortom wat mij betreft OS het toeval en geen namaak.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Pagina: 1