Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigsexy3
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 02-04-2024
Hoi allen,

Ik heb een Sitecom router van de Caiway in mijn huis staan en ik ben er niet echt tevreden over. Hier wil ik wat aan doen, maar ik heb er zelf de kennis niet voor. Ik game veel (op mijn laptop) via een CAT5E kabel, niet draadloos dus. Ik in heel mijn huis CAT5E aansluitingen zodat ik bekabeld kan internetten/gamen waar ik wil.

Ik speel voornamelijk World of Tanks en ik ondervind tijdens het spelen steeds vaker dat mijn game freezd tijdens het spelen. De ping loopt dan voor een paar seconden (meestal 3 of 4) op naar 999 en daarna dropt hij weer naar normaal niveau. Ik draai tijdens het gamen ook TeamSpeak en die valt ook volledig weg gedurende die paar seconden. Door logisch na te denken denk ik dus dat het aan mijn router ligt en niet aan mijn laptop, want anders valt TeamSpeak niet uit.

Wat kan ik hier aan doen? Ik heb zelf werkelijk geen idee, maar het is knap vervelend om tijdens het game elke keer 4 cruciale secondes te missen. Help.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat gebeurt er als je je laptop direct aan het modem hangt? Blijven de problemen dan is het niet de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:53
Ik zou eerst een aantal dingen uitsluiten, probeer eens een kabel direct op de router een nieuwe kabel en probeer dit ook direct op de modem en sluit uit of het niet daaraan ligt.

Werkt het met een nieuwe kabel direct op de router dan ligt het aan de kabel, en zo met stapjes uitsluiten of het niet aan de hardware ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigsexy3
Ga vanavond gelijk mijn laptop aan de modem aansluiten. Heb nog wel ergens een kabel van 25 meter liggen volgens mij, dus dat moet wel goed komen.

Mocht het werkelijk aan mijn router liggen, zou ik dan nog wat kunnen met de Ciaway bijvoorbeeld? Ik heb hem net een half jaar en eigenlijk altijd al een beetje last van gehad O-) , maar het lijkt of dat het de afgelopen tijd alleen maar erger wordt. :o

Valt mijn router nog te updaten op de 1 of andere manier ofzo. Heb er werkelijk geen verstand van, maar misschien dat dat helpt. Heb namelijk alleen die router aangesloten en voor de rest nooit meer wat mee gedaan.

En stel ik moet een nieuwe router, wat zouden jullie dan aanraden. Ik hoef niet perse een netgear nighthawk (dat toevallig de enige die ik ken, want die heeft een bekende van mij in huis staan) want die vind ik te duur. Maar ik wil wel graag een goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:53
Ik zou eerst uitsluiten wat het kan zijn of wat het is voordat je werkt denkt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigsexy3
Oke, bedankt voor zover. Zal vanavond of morgen even een update geven hoe het uitsluiten is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:49

lier

MikroTik nerd

Zijn ook nog wel wat zaken die je kan tweaken in de router:

UPnP uit
Cloud security uit (voor zover aanwezig/ingeschakeld).

Wordt er in huis gebruik gemaakt van torrents? Dit is namelijk redelijk killing voor (budget) routers.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigsexy3
Wat versta je onder torrents :?
Downloaden van torrents? Dat doe ik altijd als ik niet aan het gamen ben. Als ik aan het gamen ben dan staat alles uit voor zover dat kan.

Heb ook al een paar keer GameBooster gebruikt maar merk niet echt verschil door dat programma dus die heb ik weer verwijderd, omdat die ook de software van mijn muis blokkeert en dat vind ik mateloos irritant omdat mijn push-to-talk knop op mijn muis is ingesteld voor TS3. En ik zou niet weten hoe ik zoeits moet aanpassen in Gamebooster :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het gaat meer om het uploaden van torrents dan downloaden. Seeden is het probleem, niet leechen ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zijn die netwerkverbindingen aangelegd?
Het kan ook zijn dat de stekkers niet goed zijn aangesloten of niet goed zijn dichtgeknepen.
En als je meerdere aansluitpunten hebt, probeer dan eens een andere.
Loop ook al je settings eens door van je router en je settings van je netwerkkaart in je laptop.
Staat upnp aan in je router? Dat zorgt ervoor dat de juiste poorten open staan als je ze nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Bigsexy3 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 11:38:
Ik speel voornamelijk World of Tanks en ik ondervind tijdens het spelen steeds vaker dat mijn game freezd tijdens het spelen. De ping loopt dan voor een paar seconden (meestal 3 of 4) op naar 999 en daarna dropt hij weer naar normaal niveau.
Definieer freeze. Vastlopers of dat je internetverbinding wegvalt (en je dus nog wel gewoon bij de menu's e.d. kan)?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Het probleem is duidelijk: je hebt een sitecom :p dat zijn een van de ranzigste routers qua performance ever.

Wat freezes betreft is dat waarschijnlijk niet perse netwerkgerelateerd, behalve als je bijvoorbeeld ook in netwerkgebruik spikes ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Gewoon gamen zonder dat er verder gekke dingen worden gedaan kan ook prima op Sitecom netwerkapparatuur. Overdrijven is ook een vak... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:09
johnkeates schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 03:00:
Het probleem is duidelijk: je hebt een sitecom :p dat zijn een van de ranzigste routers qua performance ever.

Wat freezes betreft is dat waarschijnlijk niet perse netwerkgerelateerd, behalve als je bijvoorbeeld ook in netwerkgebruik spikes ziet.
Heb jij een glazen bol of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigsexy3
Zo, ik heb wat dingen getest gisteren (wat een werk :9)

Ik heb de router ontkoppeld en direct een kabel naar mijn laptop gelegd. Daar heb ik een tijdje mee zitten gamen en dat resulteerde in 0 freezes. Met freeze bedoel ik dat mijn internetverbinding echt letterlijk een paar seconden weg valt D4NG3R. Dan kan ik in-game een paar seconden niks en ik kan ook niks horen over TeamSpeak en hun kunnen mij niet horen.

@axel23 wat bedoel je met hoe de netwerkverbindingen zijn aangelegd? Door een elektricien, en die heeft alle verbindingen ook getest met z'n apparaatje (weet ik de naam niet van). Van termen als upnp heb ik geen kaas gegeten, maar vanavond ga ik eens kijken of ik in de router zelf kan komen. Had ik gisteren geen tijd meer voor.

Vanavond ga ik eens van poort wisselen, en de kabel tussen de poort en mijn laptop verwisselen. Ik heb ook nog een extra kabel van mij modem naar mijn router leggen en die zal ik vanavond ook even verwisselen.

Als ik in de router setup ben, want moet ik dan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:26
Bigsexy3 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 08:34:
Zo, ik heb wat dingen getest gisteren (wat een werk :9)

Ik heb de router ontkoppeld en direct een kabel naar mijn laptop gelegd. Daar heb ik een tijdje mee zitten gamen en dat resulteerde in 0 freezes. Met freeze bedoel ik dat mijn internetverbinding echt letterlijk een paar seconden weg valt D4NG3R. Dan kan ik in-game een paar seconden niks en ik kan ook niks horen over TeamSpeak en hun kunnen mij niet horen.

@axel23 wat bedoel je met hoe de netwerkverbindingen zijn aangelegd? Door een elektricien, en die heeft alle verbindingen ook getest met z'n apparaatje (weet ik de naam niet van). Van termen als upnp heb ik geen kaas gegeten, maar vanavond ga ik eens kijken of ik in de router zelf kan komen. Had ik gisteren geen tijd meer voor.

Vanavond ga ik eens van poort wisselen, en de kabel tussen de poort en mijn laptop verwisselen. Ik heb ook nog een extra kabel van mij modem naar mijn router leggen en die zal ik vanavond ook even verwisselen.

Als ik in de router setup ben, want moet ik dan doen?
Nu heb je 3 dingen veranderd, de router die ertussen zat, een andere kabelverbinding en het afsluiten van verkeer van je andere devices.

Ik neem aan dat de sitecom naast het modem hangt?
Zet nu nog eens de sitecom ertussen, gebruik dezelfde lange kabel maar stop hem nu in een lan poort van de router. Test nu of je nog spikes hebt.
Zo ja? Haal alle andere utp kabels uit de sitecom en schakel het WiFi uit zodat je zeker weet dat alleen jij via de sitecom verbond bent met het internet. Nog steeds spikes? Ga in de instellingen neuzen (cloud security uitzetten is altijd een goede bij sitecoms...)

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigsexy3
De sitecom hangt niet naast de modem, dit omdat de vorige bewoner van mij woning de glasvezel aansluiting in de woonkamer heeft laten aansluiten en ik mij router in de meterkast wilde, zodat ik daar in de toekomst een switch kan zetten zodat ik in heel het huis bekabeld kan internetten.

Bedoel je met de kabel in een andere poort de kabel die naar mij laptop gaat, of de kabel die tussen de modem en de router zit? En hoe schakel ik de wifi uit op de router :?. Moet ik dat in de setup van de sitecom doen?

Sorry voor de misschien wat domme vragen maar ik heb er echt de ballen verstand van O-)

[ Voor 8% gewijzigd door Bigsexy3 op 13-01-2015 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De test van laurens0619 betreft het controleren van de kabel door eerst met lange kabel rechtstreeks op het modem te testen. Is dit stabiel dan dezelfde kabel in de LAN (gele poort) van de router plaatsen en de router aansluiten op het modem. Zijn er dan spikes dan zou u de kabel tussen modem en router nog kunnen controleren / ruilen om een probleem daar uit te sluiten. De tip om alle andere verbindingen hierbij uit te schakelen is een goede (andere kabels uit de gele poorten en draadloos uit). Het draadloze netwerk uitzetten kan als volgt:

1. Zorg ervoor dat de router met een kabel op de pc is aangesloten.
2. Open in een browser (bv. Internet Explorer, Safari, Chrome, Firefox) de webinterface van de router via http://192.168.0.1
3. Log in met gebruikersnaam/wachtwoord die op de sticker staan op uw router. (admin en het WPA2 wachtwoord van het 2.4Ghz netwerk).
4. Klik op '2.4Ghz WiFi' en selecteer het tabblad 'Enable'
5. Bij 'Enable or disable Wireless module function' kiest u 'Disable'
6. Kies 'Apply'

Het hierna opnieuw inschakelen kan door dezelfde stappen te volgen, maar te kiezen voor 'Enable'.

Is het via de bekabelde verbinding ook instabiel dan kan het, zoals hierboven al aangegeven helpen om eens te testen met de dienst Sitecom Cloud Security uit. Deze dienst vindt u onder de optie Toolbox in de webinterface van de router. Een andere dienst die mogelijk het probleem kan veroorzaken is Hardware Accelerator. Test u, indien bovenstaande niet werkt, ook eens met deze optie uit. Deze is te vinden onder Advanced Settings > NAT.

Verder kan het ook helpen om poorten te forwarden voor World of Tanks, zie bv. de instructies op portforward.com

Mocht het niet lukken, stuur ons dan gerust een e-mailtje of neem contact op met via onze chat. Dit kan via deze pagina.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2015 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigsexy3
Bedankt voor de uitleg. Hier ga ik straks als ik thuis kom gelijk mee aan de slag.

Zo te lezen heb ik nog wat te doen. Ik zal mijn bevindingen hier zo snel mogelijk posten in de hoop op opnieuw vele reacties, top community jongens/dames! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigsexy3
Nou alles wat ik moest testen heb ik getest, maar het mag niet baten. Het enig wanneer ik geen lag/freeze heb is wanneer de router er niet tussen zit.

Ik ben van lan poort verwisselt, ik heb die lange kabel gebruikt, ik heb de Wifi disabled, alle andere poorten de kabels uit gehaald. Het mocht allemaal niet baten.

Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
andy88 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 07:48:
[...]

Heb jij een glazen bol of zo?
Nee, in de OP stond dat hij een Sitecom had. En ik weet hoe sitecom z'n hardware bouwt, en hoe de software aangepast wordt voor de hardware. En mijn ervaring met sitecom is dat dat niet resulteert in kwalitatief goede apparatuur. Meestal crasht de NAT engine na een X aantal verbindingen of seconden, herstart, en gaat dan weer verder. Dat is een kernel-mode thread (iptables en/of netfilter zijn daar verantwoordelijk voor) die dan dood gaat wat een of meerdere secondes downtime veroorzaakt ook al blijft je ethernet up (wat door een compleet andere chip gedaan wordt, een interne switchchip, meestal een goedkope realtek).

TS: koop een fatsoenlijke router, dan ben je van het probleem af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Heerlijk onderbouwd ook weer. :)

Sitecom maakt geen bijzonder spul, maar onder deze hoeveelheid netwerkverkeer zou die zeer zeker niet dicht mogen klappen.

[ Voor 66% gewijzigd door D4NG3R op 14-01-2015 02:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-10 04:15

lordsnow

I know nothing

@Bigsexy3:
Kan je bevestigen of je router een Sitecom WLR-4100 OEM v1 001 is?

Welke firmware draait op je router?
- open http://192.168.0.1
- inloggen met admin/wpa code
- check de runtime / bootcode versie

De Hardware Accelerator had je al uitgechakeld?
- open http://192.168.0.1
- inloggen met admin/wpa code
- Advanced Settings

[ Voor 83% gewijzigd door lordsnow op 14-01-2015 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Referentie dat dit model problemen heeft met alles wat een redelijk constante verbinding wil:

http://nl.hardware.info/f...rbinding-valt-weg.271217/

Referentie dat dit model losjes op een latere revisie van de ESR9850 gebaseerd is maar dan met crappy software:

http://www.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic.php?p=682157 (De wlr-4000 en wlr-4100 hebben slechts 1 revisie en chipset update verschil)

En de crappy software waar ik het over had staat op http://www.sitecomlearningcentre.com maar die is voor het gemak offline op het moment dus ik kan de link hier niet posten om dat ik hem niet uit mijn hoofd weet.

In theorie zou de WLR-4XXX serie prima moeten werken, maar in de praktijk zit er een belachelijk verschil tussen de firmware versies, en de algemene firmware van Sitecom, en de normale firmware van Senao die de OEM is die de hardware ontwerpt en white-label doorverkoopt.

Verder zijn eigenlijk alle firmwares van door provider geleverde routers en AP's bijna altijd weer door de provider aangepast, is de bootloader aangepast zodat geen standaard firmwares geïnstalleerd kunnen worden, en is het met het contract van de provider niet mogelijk om zelf andere firmware of firmware updates te installeren want dat mag niet van ze. Waarschijnlijk is het apparaat zelfs officieel in bruikleen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigsexy3
lordsnow schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 03:35:
@Bigsexy3:

Kan je bevestigen of je router een Sitecom WLR-4100 OEM v1 001 is? (Dit is een van de modellen die standard geleverd wordt door Caiway)

Welke firmware / runtime / bootcode draait op je router? Op een WLR-4100 OEM v1 001 is dit v2.1 of v2.2. De laatste versie is voor deze router is v3.0 (een beta, welke toegemailt zou kunnen worden).

De Hardware Accelerator had je al uitgechakeld?
Het betreft de Sitecom WLR-4100 OEM v1 001 | X4 N3000. Dit staat tenminste op de onderkant van de router O-). Hoe kan ik zien of ik v2.1 of v2.2 heb? In de router zelf? Dan zal ik vanavond even moeten kijken als ik weer thuis ben.

Aan de Hardware Accelerator heb ik nog niet gezeten, maar volgens mij staat die al uit. Ik had wel gekeken naar die Cloud Security, die stond ook al uit.

Gisterenavond na mijn laatste post heb ik ook nog de poorten ge-forward voor World of Tanks zoals aangegeven door de Sitecom Webcare. Ik heb dit nog niet kunnen testen, maar ik heb het gevoel dat dat niet veel gaat helpen. Zodra ik gisteren weer terug ging naar de oude setup van mijn netwerk (al dan niet met andere kabels) kwam het probleem gelijk weer aan bot :(. Ik ga dat vanavond in ieder geval nog even testen.

Wat kan ik daarna nog doen?

@johnkeates De router is door mijn zelf aangeschaft via de Caiway. Hij is dus niet in bruikleen

[ Voor 3% gewijzigd door Bigsexy3 op 14-01-2015 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigsexy3
Zo daar ben ik weer!

Na van alles en nog wat geprobeerd te hebben is helaas mijn router overleden. Ik weet niet wat die heeft maar alleen het lampje van WAN knippert nog als een wilde en voor de rest niks.

Ik kan niet meer in de router komen, heb hem op alle mogelijke manieren geprobeerd te resetten maar het mocht niet baten. Baal er wel ernstig van en ik denk dat ik maar een ander ga aanschaffen.

Iemand nog tips? Zoals ik al zei heeft een bekende van mij een Netgear Nighthawk en is daar echt heel enthousiast over. Zit er hard aan te denken om er ook maar 1 te kopen. Tenzij iemand mij kan overhalen om dat juist niet te doen en een ander aan raad.

Misschien makkelijke om wat meer informatie te geven voor als iemand mij wil helpen.
Wat ik verlang van een router:
Goed en snel wifi voor onze mobieltjes/tablets/laptop.
Snelle en stabiele LAN-verbinding voor het gamen op mijn andere laptop.
Optie tot het maken van een gast netwerk (er komen namelijk heel veel mensen bij mij over de vloer, voornamelijk klanten van mijn vriendin en ik wil ze wat extra's kunnen bieden maar wel afgeschermd van mijn eigen netwerk)
Voor zover ik gelezen heb is een 5GHz wenselijk, dit omdat wat ik uit alle reviews begreep dat je via 5Ghz beter bereik en een hogere snelheid qua verbinding heb over je wifinetwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn legio topics hierover. Gebruik even de zoekfunctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-10 04:15

lordsnow

I know nothing

Bigsexy3 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 10:46:
Voor zover ik gelezen heb is een 5GHz wenselijk, dit omdat wat ik uit alle reviews begreep dat je via 5Ghz beter bereik en een hogere snelheid qua verbinding heb over je wifinetwerk.
Let wel, om gebruik te kunnen maken van de 5Ghz verbinding dienen de clients (laptops, tablets, smartphones) dit ook te ondersteunen. Oftewel, alle legacy apparatuur werkt alleen maar op 2.4Ghz.

Over het algemeen heeft 5Ghz een kleiner bereik dan de 2.4Ghz vanwege het feit dat een hogere frequentie moeilijker penetreert door muren e.d. (Alhoewel dit ook weer afhankelijk is van de omgeving. Bij mij thuis b.v. is het 5ghz signaal vanuit de meterkast sterker, stabieler, en sneller dan het 2.4Ghz signaal.)

[ Voor 20% gewijzigd door lordsnow op 17-01-2015 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigsexy3
Ik ben van het weekend overgegaan tot aanschaf van een nieuwe router. Het is de Netgear Nighthawk R7000 geworden. Tot nu toe erg tevreden over de router. Het instellen wilde eerst niet lukken, maar na wat kabels omgedraaid te hebben (op mysterieuze wijze deed hij het niet via mijn eigen bekabeling) ging het als een trein. Van de week nog even met het boekje erbij zitten en nog wat dingentjes instellen via de webbrowser en gas erop.

Iedereen bedankt voor alle hulp. Dit topic kan dicht
Pagina: 1