2 VGA schermen aansturen Alienware M14 (2014)

Pagina: 1
Acties:

• tweakertjee
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 31-01 15:26
Goedemorgen,

bij mijn huidige werkgever werd perfectvieuw (database programma), nu dit niet langer ondersteund word willen ze overgaan op Filemaker 13 Pro. ze vroegen dit aan mij of ik dit kon doen. nu wil ik dan graag 2 VGA schermen naast elkaar zetten zodat ik direct de 2 programma's naast elkaar kan openen.

maar hoe doe ik dit ? via HDMI -> VGA ->VGA SPLITTER-> 2 schermen is geen optie las ik omdat ik dan beide schermen niet onafhankelijk kan aansturen. en ik heb niet de optie om 2 HDMI schermen te gebruiken aangezien ik al 2 schermen heb staan en het overdreven vind hiervoor 2 nieuwe schermen aan te schaffen.

heeft iemand enig idee hoe dit te doen zou zijn ?

mijn laptop:
NVIDEA GT750M
Intel Core i7 4700QM

( werd niet gevonden bij product toevoegen)

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:16

Umbrah

The Incredible MapMan

Heb je toevallig ook een displayport uitgang? Zoja: actieve (!!) converter daar op, en daar je tweede scherm aan. Ik weet niet hoe je interne scherm wordt aangestuurd (embedded displayport of lvds...), maar dikke kans dat het een van je twee RAMDAC's gebruikt, wat je limiteerd tot één enkel extern niet-displayport scherm. Gevolg: een tweede externe scherm dient óf displayport te zijn, óf dmv. een externe converter. Dit is overigens een consumenten laptop, dus je kunt een probleem hebben... je zou overigens misschien ook passief kunnen werken als je NIET het interne scherm gebruikt, maar dat wisselt nogal per laptop.

Zit je aan de één enkele externe poort, wat bij veel nVidia (niet nvidea) mini-laptops het geval is, dan zul je dus al vrij snel met dingen als pricewatch: Matrox DualHead2GO (Analog) aan de slag moeten gaan...

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-01 15:24
mini DP naar dvi en 1 via HDMI. Heb de zelfde Alienware voor me neus liggen ;) Neem aan dat je schermen toch wle DVI hebben?

Even opgezocht wat ik zelf gebruik.

http://nl.startech.com/AV...Adapter-Converter~MDP2DVI

Heb wel me laptop scherm uit staan (klep zit dicht).
Maar ik kan dan 2 schermen aansturen via HDMI en de mini DP naar vga.

[ Voor 52% gewijzigd door Joenino op 12-01-2015 11:25 ]

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 15:36
Wat je ook kunt overwegen is een displaylink adaptor.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

HDMI omzetten naar VGA is denk ik wel prijzig.. Een VGA splitter zorgt ervoor dat je 1 beeld op beide schermen hebt, en dat wil je niet.

Zelf heb ik 2 DisplayLink Adapters, deze, en dat werkt voor niet grafisch geweld perfect... Die adapters kostte mij 4 tientjes per stuk, dus voor 8 tientjes kan jij 2 vga schermen gebruiken..

Ey!! Macarena \o/

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:16

Umbrah

The Incredible MapMan

Displaylink heb ik niks dan slechte ervaringen mee, zeker zodra de resoluties hoger worden is het gevoel van traagheid al snel intolerabel -- zelfs over usb3. Zelfs met excel-achtigen... en dat is áls je combinatie USB drivers, Videokaart drivers, en displaylink drivers "gesnapt wordt" (en bid naar de goden van informatica dat je geen renesas controller hebt en optimus combo nVidia/Intel...)

[ Voor 4% gewijzigd door Umbrah op 12-01-2015 11:27 ]

• tweakertjee
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 31-01 15:26
Joenino schreef op maandag 12 januari 2015 @ 11:22:
mini DP naar dvi en 1 via HDMI. Heb de zelfde Alienware voor me neus liggen ;) Neem aan dat je schermen toch wel DVI hebben?

Even opgezocht wat ik zelf gebruik.

http://nl.startech.com/AV...Adapter-Converter~MDP2DVI

Heb wel me laptop scherm uit staan (klep zit dicht).
Maar ik kan dan 2 schermen aansturen via HDMI en de mini DP naar vga.
super bedankt ik denk dat dit de meest praktische oplossing is dan ga ik deze adapters bestellen bedankt !
Pagina: 1