Toon posts:

Nieuwe gaming headset,ik zie door de bomen het bos niet meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben nu al een paar weken aan zoeken naar een goeie gaming headset, waarom een gaming headset en niet gewoon een goeie koptelefoon en losse microfoon omdat ik een microfoon in de koptelefoon ingebouwd het fijnst vindt. Door het lange zoeken ben ik zoveel verschillende Headset tegen gekomen dat ik door de bomen het bos niet meer zie. elke Headset heeft wel iets negatiefs of problemen.

Mijn oog veel eerst op de Logitech G930, in Nederland zijn ze sterk aan de prijs, dus ik dacht er aan om ze misschien uit Duitsland te halen maar ik weet niet hoe het dan met de garantie zit. Stel het gaat fout kost dat voor mij een hoop geld en heb ik dat niet snel terug verdient (ik ben maar vakkenvuller van 16 jaar).

Verder zag ik dat Hyperx cloud ook een populaire headset was eveneens met de G35 van Logitech.

Ook zie ik dat de Razer kraken serie word afgeraden (behalve de forged edition maar die heeft geen microfoon), maar zijn de Razer headset echt zo slecht?

Daarom vraag ik aan jullie suggesties voor een goeie gaming headset, het liefst draadloos maar als bedraade headsets nou eenmaal beter zijn maakt dat me niet heel erg uit.

De headset wordt uiteraard gebruikt voor gamen met vrienden (dus een goeie microfoon) en een beetje muziek, maar de algemeen geluidskwaliteit moet gewoon goed zijn. Ik speel veel fps dus surround sound is denk ik wel geschikt bij mij.

Mijn budget is begrenst op 130 het liefst lager.

Ik hoop dat het duidelijk is en jullie mij kunnen hebben, alvast bedankt ik begin nu wel echt een beetje moedeloos te worden van al dat zoeken. :-(

mvg. Recruit

UPDATE: ik heb de Hyperx Cloud 2 besteld nu wachten tot de headset binnenkomt
Bedankt voor alle tips :) _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2015 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-04 10:06
ik zit in hetzelfde schuitje.

heb een logitech g930 en zit toch sterk te denken om weer hetzelfde model terug te kopen.

ik twijfelde over de Astro a50 maar lees toch berichten dat de mic daar wat slechter is en een ruis geeft als die activated wordt.

ikzelf heb echt nooit een slecht woord over de g930 gehad en het geld meer dan waard gevonden.

denk dan ook dat ik geen risico ga lopen met een ander model en gewoon mijn vertrouwde g930 weer opnieuw aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Flghter1982 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 11:37:
ik zit in hetzelfde schuitje.

heb een logitech g930 en zit toch sterk te denken om weer hetzelfde model terug te kopen.

ik twijfelde over de Astro a50 maar lees toch berichten dat de mic daar wat slechter is en een ruis geeft als die activated wordt.

ikzelf heb echt nooit een slecht woord over de g930 gehad en het geld meer dan waard gevonden.

denk dan ook dat ik geen risico ga lopen met een ander model en gewoon mijn vertrouwde g930 weer opnieuw aanschaf.
Is het verstandig om die headset via amazon.de te halen, dan is die iets van 120 euro en in Nederland is die 150 euro. Maar hoe zit het dan met de garantie moet ik hem dan eerst naar Duitsland sturen of gelijk naar Logitech als er iets mee is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:37
En als je géén headset neemt maar een losse microfoon en een normale koptelefoon ?
Ik heb al een tijdje een samson meteor microfoon en een beyerdynamic dt990 pro koptelefoon.
Beidde klinken geweldig ! En als het een stuk gaat...

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:26
Zelf geen ervaring met draadloze headsets, wel bedraad. Gebruik zelf al lange tijd de Logitech G35 en daar zeer tevreden over! Nooit klachten gehad over de microfoon en het geluid is top, zeker voor het geld.

Ik zou deze zonder twijfel opnieuw kopen als ie kapot mocht gaan.

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-04 10:06
totdat je wireless gaat dan wil je niets anders meer. en dan wordt je helaas wel beperkt in de keuze maar ik wil NOOIT meer bedraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qballbeg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-09 23:37
Ik gebruik voor de PC één van Plantronics pricewatch: Plantronics GameCom 780 7.1

Bevalt me zeer goed. en goede prijs.

Skull Joooooke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De HyperX is een erg goed ding, omdat daar gewoon erg goede drivers in zitten, van Beyerdynamic.

Duurder zou ik voor een gaming-headset zelf niet gaan, omdat de geluidskwaliteit naar mijn mening nog nauwelijks stijgt.

Natuurlijk zal een "echte" koptelefoon + losse mic een betere combi zijn, maar, ik begrijp zelf ook wel dat dat lichtelijk onhandig kan zijn.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
VasZaitsev schreef op maandag 12 januari 2015 @ 16:53:
De HyperX is een erg goed ding, omdat daar gewoon erg goede drivers in zitten, van Beyerdynamic.

Duurder zou ik voor een gaming-headset zelf niet gaan, omdat de geluidskwaliteit naar mijn mening nog nauwelijks stijgt.

Natuurlijk zal een "echte" koptelefoon + losse mic een betere combi zijn, maar, ik begrijp zelf ook wel dat dat lichtelijk onhandig kan zijn.
Bedankt voor de tip, na weer een tijd rond kijken op het internet zie ik inderdaad de HyperX erg veel langs komen. Ik overweeg hem om hem nu te kopen maar in februari komt de HyperX Cloud II uit en twijfel of ik voor de Cloud 1 of 2 moet gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Mijn ervaring met veel van dit soort game dingen:

Ze maken eerst een V1 [of hoe ze het maar noemen]: deze is erg goed, bouwt een goede naam op, kost niet al te duur, maar is vrij duur om te produceren. Echt winst wordt er dus niet op gemaakt.

Na minder dan een jaar, de HyperX Storm komt uit mei 2014, brengen ze de V2 uit, die nog beter zal zijn, immers, het is de V2! Alleen wordt daar vaak stevig op bezuinigd, ik zie ze er voor aan dat ze goedkopere [kleinere, of van een minder goed merk] drivers gaan gebruiken en wat bezuinigen op de behuizing.

Immers, waarom zou je na minder dan een jaar al een nieuw product op de markt willen zetten? Die dingen zijn knap prijzig om te ontwerpen, en als er kleine foutjes zijn, kun je die wel in een nieuwere revision zetten, zonder een nieuwe naam dus, wat vaak veel goedkoper is dan een compleet nieuw product moeten maken.

kijk maar eens hoe lang goede koptelefoons meegaan, die dingen blijven jaren zo goed als onveranderd.

Corsair heeft hetzelfde geflikt met hun voedingen. De CX serie was een prima serie, niet heel veel later kwam de modulaire versie uit als zijnde een verbetering, en dat ding zat vol goedkopere onderdelen, waardoor het van een goede koop naar een slechte koop ging.

Ik zou lekker de V1 nemen, dat ding wordt overal goed gereviewed, dus zelfs al zou de V2 beter zijn, heel veel beter zal hij wss niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
VasZaitsev schreef op maandag 12 januari 2015 @ 17:08:
Mijn ervaring met veel van dit soort game dingen:

Ze maken eerst een V1 [of hoe ze het maar noemen]: deze is erg goed, bouwt een goede naam op, kost niet al te duur, maar is vrij duur om te produceren. Echt winst wordt er dus niet op gemaakt.

Na minder dan een jaar, de HyperX Storm komt uit mei 2014, brengen ze de V2 uit, die nog beter zal zijn, immers, het is de V2! Alleen wordt daar vaak stevig op bezuinigd, ik zie ze er voor aan dat ze goedkopere [kleinere, of van een minder goed merk] drivers gaan gebruiken en wat bezuinigen op de behuizing.

Immers, waarom zou je na minder dan een jaar al een nieuw product op de markt willen zetten? Die dingen zijn knap prijzig om te ontwerpen, en als er kleine foutjes zijn, kun je die wel in een nieuwere revision zetten, zonder een nieuwe naam dus, wat vaak veel goedkoper is dan een compleet nieuw product moeten maken.

kijk maar eens hoe lang goede koptelefoons meegaan, die dingen blijven jaren zo goed als onveranderd.

Corsair heeft hetzelfde geflikt met hun voedingen. De CX serie was een prima serie, niet heel veel later kwam de modulaire versie uit als zijnde een verbetering, en dat ding zat vol goedkopere onderdelen, waardoor het van een goede koop naar een slechte koop ging.

Ik zou lekker de V1 nemen, dat ding wordt overal goed gereviewed, dus zelfs al zou de V2 beter zijn, heel veel beter zal hij wss niet worden.
Top dat je me een heldere uitleg hebt gegeven. Ik ga nu wel overwegen om een HyperX Cloud te kopen, Weet u misschien heel toevallig of HyperX een goeie garantie service heeft omdat headset nogal snel kapot gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Garantie gaat via de webshop, niet via de maker zelf. En via de shop heb je iig 2 jaar garantie.

En als het echt een systematisch probleem is waaraan je koptelefoon overlijdt, wilt/moet de fabrikant ook garantie verlenen.

Toen mijn pa zijn Steelseries koptelefoon stuk ging na 3 jaar [dus buiten garantie] kon hij hem inruilen voor een vernieuwde versie van zijn ding, omdat het een bekend probleem was, iets met kabelbreuk in de koptelefoon zelf ofzo.

Overigens gaat een goede koptelefoon/headset makkelijk 10+ jaar mee. Ik heb hier nog ergens een oude, afgetrapte Sennheiser HD530-II [ofzoiets] liggen, welke iets van 15 jaar oud moet zijn, als het niet meer is, en op de kapotte, vervangbare kabel + earpads + talloze beschadigingen na is hij opzich nog prima. Heb 'm nu in de kast liggen als aandenken, en door het feit dat ik geen andere kabel kon vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal helder super bedankt VasZaitsev en alle andere voor jullie reactie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Las gisteravond toevallig dat de opvolger van de Hyperx is aangekondigd. Deze is 30 gram lichter en komt met een USB adapter om virtuele 7.1 mee te kunnen luisteren. Dacht dat de prijs richting de 99 dollar ging, in ieder geval genoeg informatie voor mij om nog even te wachten op de eerste reviews (ben wel geïnteresseerd). Meen dat hij in februari de verkoop in gaat, maar daarover lees ik wisselende berichten. Doe maar even een Google search, nieuwe headset stond op de CES in Vegas.
Pagina: 1