Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Microsoft: Google had ongepatcht Windows-lek niet naar buite

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het artikel zegt:
Microsoft schrijft dat het Google heeft gevraagd om twee dagen te wachten met het naar buiten brengen van informatie over het beveiligingsprobleem, tot de patch tuesday-ronde.
Het blog zegt echter:
we asked Google to work with us to protect customers by withholding details until Tuesday, January 13, when we will be releasing a fix.
Dat zal dus wel over twee weken ipv twee dagen gaan.

Het zou beter zijn als de tekst in het artikel aangepast zou worden tot:

Microsoft schrijft dat het Google heeft gevraagd om tot dinsdag 13 januari te te wachten met het naar buiten brengen van informatie over het beveiligingsprobleem, tot de patch tuesday-ronde.

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 15:40
Kan goed zijn dat ze weken bedoelen, maar er staat dagen. Ik wil het toch even aanstippen, om te voorkomen dat mensen het in de reacties aanvoeren en het stuk incompleet lijkt.

Edit: heb er toch even bij gezet dat het waarschijnlijk gaat om weken ipv dagen.

[ Voor 19% gewijzigd door Joost op 12-01-2015 10:25 ]

Ik ben helemaal geen stagiair

Verwijderd

Topicstarter
Joost schreef op maandag 12 januari 2015 @ 10:25:
Kan goed zijn dat ze weken bedoelen, maar er staat dagen.
Er staat wel ergens '2 dagen' in het blogartikel maar niet op de manier die jullie ervan maken:
Microsoft schrijft dat het Google heeft gevraagd om 'twee dagen' te wachten
terwijl er toch echt concreet in de bron staat
Specifically, we asked Google to work with us to protect customers by withholding details until Tuesday, January 13
Je maakt nu uit de context een interpretatie die niet meer feitelijk overeenkomt met het bronartikel.

• MIster X
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 21:57
Ervan uitgaan dat Microsoft zo'n fout heeft gemaakt in zo'n controversiele blogpost en 'weken' bedoeld i.p.v. 'dagen'... Zonder het verder uit te zoeken (?).

Mijn reactie op het nieuwsartikel:
Volgens mij lopen hier zaken door elkaar heen, waardoor ook verwarring is ontstaan over die 2 dagen: het gaat om 2 verschillende bugs.

In de eerdere disclosure betrof het Issue 118: Windows: Elevation of Privilege in ahcache.sys/NtApphelpCacheControl (eind september gerapporteerd, datum publicatie 29 december). Maar volgens mij verwijst Chris Betz naar Issue 123: Windows Elevation of Privilege in User Profile Service (gerapporteerd op 13 oktober, datum publicatie op 11 januari).

Uit de correspondentie bij die laatste issue:

Correspondance Date: 11 Nov 2014

> Microsoft confirmed that they are on target to provide fixes for these issues in February 2015. They asked if this would cause a problem with the 90 day deadline.

< Microsoft were informed that the 90 day deadline is fixed for all vendors and bug classes and so cannot be extended. Further they were informed that the 90 day deadline for this issue expires on the 11th Jan 2015.

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 15:40
Hmm, scherp. Heb toegevoegd dat het mogelijk om een ander probleem gaat dan ik heb gemeld.

Ik ben helemaal geen stagiair