Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanaf computer 1 een aantal bestanden gekopieerd naar een Seagate externe schijf.

Wanneer ik de Externe HD aansluit op mijn andere PC en een bestand vanaf de Externe HD wil "opslaan als", dan krijg ik niet mijn PC harde schijven te zien waarnaar ik op zou willen slaan.

Weet iemand hier de oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:15
En wat zie je dan wel?

Je geeft bijna geen info en dan mogen wij raden? Ik kan ook niet zien waar jij het wel kan opslaan, geef dus wat meer informatie d.m.v. een plaatje etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie,
Ik zit momenteel niet achter de betreffende PC dus doe het even uit mijn hoofd.
Bij "opslaan als" krijg ik wel de keuze om op te slaan naar de DVD drive of naar de Externe HD zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Hoe doe je dat dan? Ik krijg nergens een optie "opslaan als" te zien in de verkenner. Kopieren doe je gewoon in verkenner door de bestanden te selecteren, en gewoon te slepen naar waar jij ze wil hebben. Zelf open ik dan de verkenner 2x, zodat je niet de hele boomstructuur door hoeft te gaan.

Al werkt ctrl-c en ctrl-v ook.

Enige wat je moet weten met drag & drop is dat als je wil kopieren op de zelfde schijf, verkenner wil gaan verplaatsen. Dan zal je de ctrl-knop ingedrukt moeten houden op het moment dat je de muisknop loslaat.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RaZ,

Ik ga er vanavond nog even goed voor zitten en kijken of kopiëren/slepen via verkenner wel gaat.
Ik ging namelijk op het te kopiëren staan, rechter muis toets en krijg dan opslaan als.
Zoals misschien duidelijk is ben ik op mijn 82 ste niet meer zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Volgens mij gaat het over dit menutje.
Afbeeldingslocatie: http://cdn3.howtogeek.com/wp-content/uploads/2007/02/WindowsLiveWriter/CustomizetheWindowsVistaSendToMenu_B095/image%7B0%7D%5B6%5D1.png
In het nederlands heet dat volgens mij inderdaad "Opslaan als".
En dat is inderdaad alleen voor externe locaties, en alles wat hier staat:
code:
1
%APPDATA%\Microsoft\Windows\SendTo

Deze map kan je openen door bovenstaand pad in Explorer in te vullen in de adresbalk (ctrl-c, ctrl-v). Je kunt daar zelf ook Snelkoppelingen neerzetten. Maar de vraag is of je dat wilt. Ik gebruk dat menu *nooit*.
bron

[ Voor 40% gewijzigd door jeroen3 op 12-01-2015 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jeroen3,

Bedankt voor je reactie.

Het is inderdaad hetzelfde menu.
Hoe krijg ik mijn bestanden dan wel naar mijn PC harde schijf gekopieerd, via de verkenner zoals RaZ ook voorstelde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2015 @ 14:32:
Jeroen3,

Bedankt voor je reactie.

Het is inderdaad hetzelfde menu.
Hoe krijg ik mijn bestanden dan wel naar mijn PC harde schijf gekopieerd, via de verkenner zoals RaZ ook voorstelde?
Je kan toch ook gewoon twee verkenner schermen openen en vanaf de linker (externe HD) deze slepen naar de rechter (PC), of gewoon mapjes selecteren en CTRL-C en CTRL-V drukken?!

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:00
In het "Kopiëren naar" menu staan nooit standaard de lokale hardeschrijven. Het beste is gewoon wat Brad Pitt aangeeft jezelf te verdiepen in de standaard kopieer en plak functies die de windows verkenner biedt.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
Of, installeer een filemanager zoals Q-Dir, dan heb je in één scherm de mogelijkheid om vanaf locatie X naar locatie Y te slepen, da's wellicht nog het makkelijkste / snelste / veiligste :)

[ Voor 4% gewijzigd door Brad Pitt op 12-01-2015 14:47 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mag ik iedereen bedanken voor jullie inbreng.
Het gaat nu vast wel lukken.
Pagina: 1