Toon posts:

Zwart/ Wit beeld Gamecube / Wii op Samsung Led TV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen!

Ik wil graag mijn gamecube op mijn Samsung Led Tv aansluiten (Samsung UA37D5000)
Deze sluit is als volgt aan: geel op groen/geel en rood en wit uiteraard op rood en wit.
Afbeeldingslocatie: http://shop.screenlink.co.uk/image/cache/data/100460%20-%20Samsung%20TV%20Adaptor%20Cable-500x500.jpg

Echter blijft het beeld dan zwart/wit en ik kan hem alleen instellen op component, AV blijft grijs in het tv menu. Weet iemand hoe ik dit oplos. Ik wil graag weer mijn gamecube games in kleur bekijken. :)

• ErikIrie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:59
Bij component is kleur opgedeeld in 3 kleuren, je kunt dus niet er maar 1 gebruiken alsof het een "gele" tulpstekker is. Als je TV een component aansluiting heeft (uit je verhaal begrijp ik van wel) dien je dus alle kabels uit je afbeelding daarop aan te sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn gamecube heeft een gele/ rode en witte stekker. Achterop staat dat als je die wil gebruiken, je de groene als gele gebruikt en de witte en rode op dezelfde kleur gebruikt. Echter werkt dat niet bij mij. Geluid doet het gewoon goed, het beeld blijft zwart/wit.

• ErikIrie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:59
Ah, dan is het dus net andersom, ik dacht dat je zo'n aansluiting als op de foto had. Dan kun je die gele niet zomaar op groen van component aansluiten volgens mij... Je moet of een losse video-in AV input (geel) hebben op de TV, en anders of een adapterplug van geel, rood wit tulp naar scart of een kabelset zoals je foto zien te bemachtigen.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:03

Umbrah

The Incredible MapMan

Als je je TV op component houd, dan zal dat inderdaad blijven gebeuren. Overigens is het voor de Wii & Gamecube de moeite waard om te investeren in een component kabel, omdat de kleurdoorvoer gewoon een stuk beter is daarmee. Dan gebruik je ook de rode & blauwe videolink. Je zult écht AV als ingang moeten selecteren wil je composiet kunnen gebruiken (geel voor video + 2 autokanalen). Het stekkertje in de OP zegt me niks, lijkt me een samsung-specifiek iets/break out kabel voor "aan de muur"-TV's. Wat voor aansluitingen heeft je TV nog meer?

• FastPinguin
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-12 23:43
Ik had bij mijn Gamecube een verloopje zitten van 3 tulp naar scart. Kan je die niet meer vinden? Misschien nog in de doos?

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:46
Je TV ondersteunt vast en zeker SCART. Haal een RGB-kabel voor je Gamecube, dan heb je ook nog eens veel beter beeld dan via composiet.

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
De handleiding zegt het volgende bij probleemoplossen: Als u gebruikmaakt van een AV composite-invoer, sluit u de videokabel (geel) aan op de groene aansluiting van component ingang 1 op de tv.

Uit je verhaal lijkt het erop dat dit dus goed is aangesloten. Controleer even of de rode tulp in de juiste rood zit.

Verwijderd

Topicstarter
ErikIrie schreef op maandag 12 januari 2015 @ 12:57:
Ah, dan is het dus net andersom, ik dacht dat je zo'n aansluiting als op de foto had. Dan kun je die gele niet zomaar op groen van component aansluiten volgens mij... Je moet of een losse video-in AV input (geel) hebben op de TV, en anders of een adapterplug van geel, rood wit tulp naar scart of een kabelset zoals je foto zien te bemachtigen.
Umbrah schreef op maandag 12 januari 2015 @ 13:01:
Als je je TV op component houd, dan zal dat inderdaad blijven gebeuren. Overigens is het voor de Wii & Gamecube de moeite waard om te investeren in een component kabel, omdat de kleurdoorvoer gewoon een stuk beter is daarmee. Dan gebruik je ook de rode & blauwe videolink. Je zult écht AV als ingang moeten selecteren wil je composiet kunnen gebruiken (geel voor video + 2 autokanalen). Het stekkertje in de OP zegt me niks, lijkt me een samsung-specifiek iets/break out kabel voor "aan de muur"-TV's. Wat voor aansluitingen heeft je TV nog meer?
Dat stekkertje is inderdaad de kabel die ik in de Samsung TV plug, daar aan kan ik of een component of een AV kabel pluggen.
FastPinguin schreef op maandag 12 januari 2015 @ 13:37:
Ik had bij mijn Gamecube een verloopje zitten van 3 tulp naar scart. Kan je die niet meer vinden? Misschien nog in de doos?
hcQd schreef op maandag 12 januari 2015 @ 13:42:
Je TV ondersteunt vast en zeker SCART. Haal een RGB-kabel voor je Gamecube, dan heb je ook nog eens veel beter beeld dan via composiet.
Scart heeft deze tv niet.
Dimens schreef op maandag 12 januari 2015 @ 14:56:
De handleiding zegt het volgende bij probleemoplossen: Als u gebruikmaakt van een AV composite-invoer, sluit u de videokabel (geel) aan op de groene aansluiting van component ingang 1 op de tv.

Uit je verhaal lijkt het erop dat dit dus goed is aangesloten. Controleer even of de rode tulp in de juiste rood zit.
Hij zit inderdaad helemaal goed aangesloten (lijkt het) alleen normaal gesproken zou in het TV menu ik naast HDMI en PC ook component en AV kunnen inschakelen. Ik kan helaas alleen component inschakelen, terwijl ik alleen de AV ingang gebruik.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.dannytsang.co.uk/wp-content/uploads/2011/08/Composite-Adapter1.jpg

Op deze manier heb ik het aangesloten.
Pagina: 1