Vandaag had windows spontaan geen toegang meer tot mijn 3Tb WD Green schijf. Gelukkig stond er niet echt wat belangrijks op. Na opnieuw booten gaf windows 7 aan dat de schijf opnieuw geformatteerd diende te worden. Ben er even mee aan het prutsen geweest want eigenlijk is het gewoon een backup van de schijf die aan m`n mediaspeler hangt dus belangrijke data stond er niet op. Inmiddels is de partitie weg, maar herkend de schijf nog steeds maar 746Gb. Hij stond en staat wel op GTP.
Ik las dat Intel`s rapid storage technology partities groter dan 2 Tb wel eens om zeep wil helpen door zodra dat de eerste 2Tb is volgeschreven, er tabellen aan het begin worden overschreven waardoor de partitie onleesbaar wordt. (Ik ben IRST tijdens de windows install maanden terug, wel tegengekomen, maar volgens mij heb ik er niets van geïnstalleerd. Zie in software lijstje ook niks van staan)
Schijf wordt in windows nog steeds als 746 Gb gezien terwijl de bios aangeeft 2,7 Tb netto.
Win7 prof 64
I7 4770k
Asus Z87-plus
2* Evo840 in raid1
3Tb WD green
Ik las dat Intel`s rapid storage technology partities groter dan 2 Tb wel eens om zeep wil helpen door zodra dat de eerste 2Tb is volgeschreven, er tabellen aan het begin worden overschreven waardoor de partitie onleesbaar wordt. (Ik ben IRST tijdens de windows install maanden terug, wel tegengekomen, maar volgens mij heb ik er niets van geïnstalleerd. Zie in software lijstje ook niks van staan)
Schijf wordt in windows nog steeds als 746 Gb gezien terwijl de bios aangeeft 2,7 Tb netto.
Win7 prof 64
I7 4770k
Asus Z87-plus
2* Evo840 in raid1
3Tb WD green