Toon posts:

is dit een goede (game)pc?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.

Onlangs ben ik tot de conclusie gekomen dat ik en (game)pc wil.
ik ben van plan hem zelf in elkaar te zetten (heb dit nog nooit gedaan) en de onderdelen dus ook los te kopen. de pc is bedoel om op te game (recente game's). ik heb een aantal site's geraadpleegd om te weten te komen wat ik allemaal nodig heb en waar ik op moet letten bij het uitzoeken van de onderdelen. ik heb een aantal producten uitgezocht die mij wel geschrikt lijken.

Cooler Master CM 690 III Black
Corsair RM Series 750W
G.Skill RipjawsX 8GB DDR3-1866 CL10
Gigabyte Z97X-UD5H
Intel Core i7 4790K
Kingston SSDNow V300 240GB (Toshiba)
MSI GeForce GTX 970 Gaming 4GB
Samsung 840 Series Pro 128GB
Samsung SH-224BB/BEBE

ik weet echter niet precies of alles nu wel in de behuizing(Cooler Master CM 690 III Black) past. ook vroeg ik me af of het verstandig was nog andere koeling's componenten te kopen, en of Corsair RM Series 750W genoeg stroom levert voor de pc.
ook vroeg ik mij af of dit een geschikte pc is om op te gamen. en over er onderdelen zijn die ik beter zou kunnen vervangen.

mijn budget is ongeveer 1500,-
alvast bedankt en sorry voor de hoeveelheid vragen

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-02 21:17
Probeer even alles via de priewatch in een tabel te zetten, dat leest wat makkelijker: Handleiding Pricewatch

Verder zal deze pc heel goed zijn om te gamen, maar het is mijns inziens echt te doen met heel wat minder geld. Zie de best buy guide januari 2015. Neem een i5, want een i7 is voor gaming eigenlijk overbodig. Kijk daarnaast of je wilt overklokken. Zo nee, ga dan voor een non-K i5 en een B85 moederbord o.i.d. Waarom 2 ssd's van verschillende merken? Voeding is goed, maar kan stukken goedkoper. 750W is ook overkill voor dit systeem, de GTX 970 is een zuinige kaart.

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:36
Je zoekt dus een standaard gaming pc van 1000-1500 euro. Zoek even tussen de 10000 topics op het forum, en kom met een mooi lijsten en dan kunnen we het even snel checken voor je. Nu heb je gewoon wat gepost zonder argumentatie. In elke post had je namelijk kunnen vinden:

- die Kingston is k*5t, neem een Crucial mx100.
- een i7 voor gamen helpt niks, neem een 4460z
- je voeding is saus, 400W is genoeg, maar neem 500 voor de zekerheid.
- je ram is duur, neem de Balistix

Etc. :)