Apple TV werkt wel via WiFi met iPad, maar niet met ethernet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhelX
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-09 21:51
Wanneer ik mijn Apple TV via WIFI met de router heb verbonden lukt het streamen met iPad wel, maar zodra ik mijn Apple TV via Ethernet kabel met mijn router verbind herkent mijn iPad de Apple TV niet.
Wat doe ik fout?
Is het uberhaupt wel mogelijk om met ethernet kabel in mijn Apple TV een verbinding te realiseren met mijn iPad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:47

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Welke router heb je? Moet je voor dat streamen poorten forwarden in je router? Zo ja, dan heb je denk ik het probleem dat de Apple TV via Ethernet een ander IP krijgt dan via WLAN. Kun je het IP van dat ding vast zetten?
Vermoed tevens dat die iPad het IP van de Apple TV onthoudt, en dat klopt natuurlijk niet meer als ie van interface wisselt. Maar tegelijk op wifi en ethernet aansluiten kan natuurlijk ook niet, want dan heb je alsnog twee IP's nodig. Het wordt dus kiezen denk ik :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhelX
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-09 21:51
KPN Experia Box V9. Ik hoef niet te portforwarden. Ik heb ook op internet gezocht maar er kwam niks.

[ Voor 5% gewijzigd door PhelX op 12-01-2015 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfde probleem hier, experiabox v8. Apple TV krijgt zowel via ethernet als wifi een ip-adres, enige verschil lijkt te zijn dat bij verbinden via ethernet de apple TV in de router geen hostnaam heeft. Via wifi werkt alles prima, via ethernet werkt airplay niet, de rest wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Wifi en ethernet zijn elk direct met internet verbonden.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar hoe lossen we dat nou op?
(Andere apparaten onthouden niet het IP van de Apple TV trouwens, hij krijgt namelijk nogal eens een andere, en dat maakt niet uit.)

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2015 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:47

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Experiabox...das TV over IP toch? Dan moet je met VLAN's werken. Heb je dat gedaan? Hoe ziet de rest van je netwerk er uit? Maak eens een tekeningetje ofzo :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb alleen nog maar drama's beleefd met de experiaboxen. Het is beter om een beetje geld uit te geven en een 2e hands router te kopen met redelijke features en performance. (4e gen airport extreme ofzo).
Pagina: 1