Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJR1300
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-07 19:18

FJR1300

145 enthousiaste paardjes...

Topicstarter
Onderstaande vraag is niet perse een Android vraag maar aangezien ik een voorkeur heb voor een Android toestel stel ik hier de vraag.

Momenteel heb ik nog een Nokia 6300 om mee te telefoneren. Maar de Nokia is bijna 8 jaar oud, de bel- en standby tijd loopt hard terug (ook met een verse accu) en er beginnen zich wat mechanische mankementen te vertonen.

Kortom, tijd voor wat anders.

Eerst dacht ik aan een Nokia 108 of Nokia 130. Deze zijn voor amper 2 a 3 tientjes te koop. Standby tijd van soms wel 30 dagen. Dat lijkt een goeie koop totdat je de specificaties bekijkt en het toestel eens in je hand houdt. Een plastic ding in een akelige kleur en bluetooth wat geen HFP of A2DP ondersteunt (voor de carkit in de auto).

Dus dat wordt het niet. Dan maar aan de smartphone (weinig anders te koop tegenwoordig...)

Keus genoeg zonder dat het duur wordt. Maar waar ik me 'zorgen' over maak is de accuduur. Collega's hangen de smartphones min of meer permanent aan de stekker. Mijn Nokia kon in zijn goeie tijd gemakkelijk 5 a 6 dagen standby zijn met 2 a 3 maal per dag 10 tot 15 minuten bellen.

Op de site van Samsung of Motorola (om maar wat te noemen) staan bij diverse toestellen getallen als 6 uur spreektijd of 250 uur standby.

Mijn gebruik zal zijn:
2 a 3 maal per dag een gesprek a 10 minuten per keer
2 tot 4 maal per dag weerbericht/fileinformatie/flitsinformatie/parkeerapp bekijken.
2 uur bluetooth aan per dag (voor in de auto)
GPS, Data en WiFi UIT als het niet gebruikt wordt.

En het toestel staat 24/7 aan!

De vraag:
1. Wat is een realistische verwachting van de accuduur? 3 a 4 dagen?
2. Welke merken/toestellen in de 100 - 200 euro klasse hebben een redelijke accuduur?

Wat voor suggesties hebben jullie voor een instapper in de smartphone wereld die (jahaa, ze bestaan nog) voornamelijk telefoneert met het toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Persoonlijk zou ik voor Windows Phone gaan, mits je geen heel exotische apps wilt gebruiken (wat gezien je eigenlijke wensen niet mijn verwachting is). Niet dat een WP qua batterij per definitie beter presteert dan een Android toestel, maar voor jouw budget koop je een WP die prettig werkt en snel aanvoelt, terwijl bij veel budget Android toestellen het toestel merkbaar traag is. Lees maar eens wat reviews, daarin vind je dit wel terug denk ik.

Qua batterijduur denk ik dat je, met jouw gebruik, prima 2 dagen moet halen en mogelijk de 3 dagen bereikt, maar dat is ook weer afhankelijk van schermgrootte, helderheid en kwaliteit van het signaal. Als je echter 2 uur per dag in de auto zit en een telefoonlader in de auto neemt dan zit je eigenlijk nooit zonder batterij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:57
vooral met dit "GPS, Data en WiFi UIT als het niet gebruikt wordt." zal het 2/3 dagen wel haalbaar zijn, maar let op, op het moment dat je een smartphone hebt, dan ga je al heel snel whatsapp (of iets dergelijks) gebruiken en ben je ineens wel full time online, trek er dan maar een dag van af (1/2 dagen).
Vervolgens ga je veel meer doen dan 2-4 maal per dag het weer bekijken en zit je met en "screen on time" van een paar uur per dag en dan is je toestel in de avond leeg.

een moto g is wel een mooi toestel in je prijsklasse (met een goede accu duur)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJR1300
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-07 19:18

FJR1300

145 enthousiaste paardjes...

Topicstarter
Prulleman schreef op maandag 12 januari 2015 @ 09:39:
..., maar let op, op het moment dat je een smartphone hebt, dan ga je al heel snel whatsapp (of iets dergelijks) gebruiken en ben je ineens wel full time online,.
mmmtja, misschien wel, misschien niet... ik heb thuis en op het werk een snelle internetverbinding met pc's die grote beeldschermen hebben.

Ik zie mezelf nog niet zo fanatiek met een smartphone 'spelen' maar wat niet is kan nog komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-07 09:48

Ursamajor

Astrofotograaf

Dat zegt iedereen die nog geen smartphone heeft, maar daarna zijn ze druk met appen, facebooken, twitter, mail enz, omdat dat zo makkelijk kijkt op een smartphone.
Een smartphone moet nou eenmaal sneller aan de laad, omdat die de hele dag meer doet en het scherm meer energie kost dan de toestellen die je nu gewend bent.

Als je trouwens in de auto zit, zou je de telefoon ook aan de laad kunnen hangen. Dan gaat je accu ook niet leeg als je 2 uur per dag je scherm aan hebt staan.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullpower
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-07 14:18
Op het werk kan je het toestel ook nog opladen aan bijv de PC. Dus dat moet best haalbaar zijn.
Tip: kijk vooral een beetje ri de middenklasse zoals bijv. Prulleman al zei met een Moto G. Zijn niet heel duur maar toch redelijke kwaliteit.
Pagina: 1