Apple Family aankoop vraag ook bij gratis apps

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daandp
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-09-2015
Ik ben onderdeel van een Apple Family, zodat we aankopen met het gezin kunnen delen. Mijn moeder heeft haar creditcardgegevens ingevuld en heeft ingesteld dat er eerst toestemming gegeven moet worden voor dat ik een app download. Ik snap dat zij niet wil dat ik op haar creditcard apps ga kopen. Maar ook voordat ik een gratis app kan downloaden moet ik toestemming krijgen. Dit vind ik zeer vervelend. Weet iemand of het mogelijk is, om alleen goedkeuring bij een betaalde app te moeten geven voordat deze gedownload wordt. Dat ik dus geen toestemming voor gratis apps meer hoef te vragen als ik deze wil downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Neen dat gaat niet, dat is hetzelfde als bij het gratis downloaden van een app, bij android moet je dan je ww niet ingeven maar bij ios wel. Of dus die veiligheid uitschakelen of gewoon altijd op toelating wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daandp
thibautb schreef op zondag 11 januari 2015 @ 19:52:
Neen dat gaat niet, dat is hetzelfde als bij het gratis downloaden van een app, bij android moet je dan je ww niet ingeven maar bij ios wel. Of dus die veiligheid uitschakelen of gewoon altijd op toelating wachten.
Is het ook niet mogelijk dat mijn moeder haar creditcardgegevens op geen zet, zodat ze deze eerst weer moet veranderen voordat ik een app wil kopen? Het hoofd van de familie was vreemd genoeg verplicht zijn creditcard gegevens in te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
daandp schreef op zondag 11 januari 2015 @ 22:17:
[...]

Is het ook niet mogelijk dat mijn moeder haar creditcardgegevens op geen zet, zodat ze deze eerst weer moet veranderen voordat ik een app wil kopen? Het hoofd van de familie was vreemd genoeg verplicht zijn creditcard gegevens in te vullen.
Als dat zou gaan dan kan je dat wel doen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:05
Vreemd, misschien ligt het aan mijn account maar ik en mijn moeder hebben nog een iTunes account die ik destijds zonder creditcard had aangemaakt en waar alleen tegoed via iTunes kaarten op kwam.

Ik niet maar mijn moeder heeft wel Family Sharing en beide zij en haar man kunnen gratis apps zonder creditcard downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daandp
Mizgala28 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 22:31:
Vreemd, misschien ligt het aan mijn account maar ik en mijn moeder hebben nog een iTunes account die ik destijds zonder creditcard had aangemaakt en waar alleen tegoed via iTunes kaarten op kwam.

Ik niet maar mijn moeder heeft wel Family Sharing en beide zij en haar man kunnen gratis apps zonder creditcard downloaden.
Het is inderdaad mogelijk een Apple ID zonder creditcard te hebben, maar als Family sharing aan wordt gezet moet er echter een gezamelijke creditcard ingegeven worden. Alle aankopen van de familie gaan over deze creditcard. Echter kan ik dus perongelijk aankopen (en in-app aankopen) doen via de creditcard van mijn moeder. Om dit te verkomen heef zij ingestelt dat ze eerst aankopen moet goedkeuren alvorens ik ze kan doen. Mijn probleem is dus dat ook de gratis apps goedkeuring vereisen alvorens ik ze kan downloaden. Zeer vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnark
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:56
Wellicht kan je proberen om geld op je Apple ID te zetten door middel van een prepaid kaart. In eerste instantie zul je apps dan betalen vanuit je tegoed, wellicht dat Apple dan ook bij gratis aankopen niet om een autorisatie vraagt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
daandp schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 21:36:
[...]

Het is inderdaad mogelijk een Apple ID zonder creditcard te hebben, maar als Family sharing aan wordt gezet moet er echter een gezamelijke creditcard ingegeven worden. Alle aankopen van de familie gaan over deze creditcard. Echter kan ik dus perongelijk aankopen (en in-app aankopen) doen via de creditcard van mijn moeder. Om dit te verkomen heef zij ingestelt dat ze eerst aankopen moet goedkeuren alvorens ik ze kan doen. Mijn probleem is dus dat ook de gratis apps goedkeuring vereisen alvorens ik ze kan downloaden. Zeer vervelend.
Duidelijk, misschien daarom lukt het bij mijn ma wel.

Dat terzijde, tegenwoordig lijkt het alsof je geen account meer aan kunt maken bij App Store zonder creditcard (tenzij je dat op een iPhone doet).

Irritant, wou even van te voren voor iemand een account aanmaken en apps downloaden omdat diegene op vakantie gaat, dan maar na de vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
@Mizgala28:
't Omweggetje, om eerst (dus zonder account) een gratis app te selecteren en vervolgens, zoals gevraagd, een ID aan te maken, werkt niet meer ?
Heb 'n maand of twee geleden op deze manier nog een Apple ID aangemaakt voor 'n ouder familielid zonder credit card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Marly schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 01:20:
@Mizgala28:
't Omweggetje, om eerst (dus zonder account) een gratis app te selecteren en vervolgens, zoals gevraagd, een ID aan te maken, werkt niet meer ?
Heb 'n maand of twee geleden op deze manier nog een Apple ID aangemaakt voor 'n ouder familielid zonder credit card.
Denk het niet, deed het vroeger heel erg vaak en nu lukte het laatst niet.
Pagina: 1