Toon posts:

Blizzard games presteren onder de maat

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goeiedag.

Ik zit nu al een tijdje met een probleem zo medio december logde ik in op world of warcraft en ik merkte dat mijn beeldscherm last had van geflicker en telkens als ik bewoog dat er een een streep doorheen kwam (Ik speel windowed mode) Er is nergens last van als je gewoon full screen speelt maar toch.

Het 2de euvel was dat mijn fps meer dan gehalveerd was waar ik in mijn garrison een stabiele 60 fps had kreeg ik nu nog maar 30 fps met spikes naar 20. Nu heb ik andere spellen geprobeerd en daar heb ik dus totaal geen last. Daarbij had ik er eerder nooit last van ook met warlord of draenor launch vrijwel niks. Ik heb het ook als ik hearthstone speel het is dermate traag.

Mijn system specs zijn dan.

q6600
gtx 650
3 gb geheugen
750 gb harde schijf
windows vista 32 bit

Wat ik al heb geprobeerd is:

Mijn videokaart drivers updaten.
Alle blizzard games verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
Ik heb contact gehad met tech support maar die wisten het zo even niet.
Voor zover ik weet zijn er geen andere settings veranderd.

Als ik kijk op het forum van blizzard zie ik vooral zeg maar mensen die problemen hebben met high end systemen, en vrij weinig met systemen zoals wat ik heb.

Ik weet het even niet meer misschien hebben jullie nog een idee?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2015 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 14:45
Ik zou maar eens andere games uitproberen om te zien of je ook van die geflicker of artefacten te zien krijgt. Misschien is er een defect of ander probleem met de videokaart.

Anderzijds kan het ook gewoon liggen aan de laatste uitbreiding of updates van WoW die zorgen voor problemen wat zou betekenen dat je gewoon moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb meerdere games geprobeerd Call of Duty/Counter Strike en daar is er niks aan de hand heb ze niet in windowed mode gehad. Maar daar is men fps ook gewoon veel hoger terwijl je zou zeggen dat er veel meer om je heen gebeurd en er veel meer actie is.

Het rare is namelijk als ik zeg maar idle in mijn garrison is het 30 fps maar er gebeurd niks ben ik aant raiden heb ik ook gewoon 30 fps? sommige plekken gaat die wel omhoog naar gewoon 60.

Dat is dus het hele rare en ik snap er niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-10 08:21
Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2015 @ 21:45:
Ik heb meerdere games geprobeerd Call of Duty/Counter Strike en daar is er niks aan de hand heb ze niet in windowed mode gehad. Maar daar is men fps ook gewoon veel hoger terwijl je zou zeggen dat er veel meer om je heen gebeurd en er veel meer actie is.

Het rare is namelijk als ik zeg maar idle in mijn garrison is het 30 fps maar er gebeurd niks ben ik aant raiden heb ik ook gewoon 30 fps? sommige plekken gaat die wel omhoog naar gewoon 60.

Dat is dus het hele rare en ik snap er niks van.
Dit klinkt als vsync die aan staat. Schakel die eens uit en test het nog eens.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry een beetje een late reactie vrij weinig tijd gehad.

Ook dat heb ik geprobeerd mede ingame en in nvidia configuratiescherm. Beide heeft niet geholpen..

Ik heb ook verschillende drivers geprobeerd maar dat had ook geen baat. Blijf dus denk ik een probleem van blizzard zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-10 08:21
Tja misschien een kleine tip. Je hebt maar 3GB ram ivm 32 bit OS.
Ik zou toch adviseren om eens te kijken naar het upgraden van je OS naar Windows 7 64 bit en je geheugen uit te breiden naar 6GB of meer. Kosten van het geheugen is klein. Paar tientjes max.

Kosten voor het OS weet ik niet.

Daarnaast kan je als eerste ook nog proberen om ALLE drivers bij te werken. Dus ook die van je geluid, chipset, BIOS eventueel nog etc.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 15:42
Dat is ook wat bij mij opkomt. 3 GB RAM i.c.m. 32 bits OS. Beiden zijn wel toe aan een upgrade naar 8GB > 64 bit OS. Je problemen zouden dan zomaar voorbij kunnen zijn. Programma's worden nou eenmaal geheugenintensiever. Ik zou dan voorlopig ook niet meer windowed spelen, dat neemt gewoon meer geheugen in beslag om ook je desktop erin te houden.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja daar zit ik al een tijdje aan te denken. Maar moet ik even mee wachten zit zelf te denken aan een compleet nieuw systeem.

Eerst even mijn opleiding afmaken daarna maar eens zien. Want als ik geheugen nog update kan ik net zo goed ook processor doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jouw GPU is snel genoeg om WoW vloeiend te kunnen draaien. De WoW engine is erg oud en vooral CPU en geheugen gelimiteerd. En hoewel de multithreading erg is verbeterd en bij gelijke kloksnelheiud het verschil tussen dual en quad core goed te merken is, is de grootste winst toch nog steeds te behalen met een hogere kloksnelheid en een nieuwe generatie cpu met meer IPC.

Ik zou rustig sparen voor een nieuwe PC gezien je CPU en geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-09 08:58
Ik had ongeveer dezelfde specs als jij. Met alles op ultra behalve shadows en SSAO laag. Toen had ik ook tussen de 20 en 40 fps in mijn garrison.

Ik ben recentelijk naar een i5 4690 met een 970 GTX gegaan. Bij alles op ultra heb ik nog steeds maar 60-90 fps in mijn garrison.

Het maakt overigens wel verschil of je binnen of buiten staat. Binnen heb ik bijna dubbele FPS van wat ik net schetste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpv91
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-06-2024
Volgens mij gaat er iets niet helemaal goed met de engine van World of Warcraft.

Ik heb hetzelfde probleem dat ik te weinig frames haal in plekken zoals garrisons.
Heb daar ook al contact met Blizzard over gehad maar ben naar 4 week nog geen steek verder.

Ik heb een GTX 780TI en I7 4670K , 8GB windows 8.1 64 bit.
toch haal ik in de garrison op hoog of lage settings nauwelijks 40 frames.
FarCry 4 draait op 40 frames op Ultra... beetje vreemd dit, maar ben hier zelf ook al weken mee bezig zonder verder te komen :(
Pagina: 1