Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DtrhBezoeker
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-07 09:27
Hallo allemaal,

Ik zoek een nieuwe headset, Ik ben nu in het bezit van een steelseries siberia v2 maar wil graag een goede upgrade voor een mooi prijsje

Wat is je budget?
ik ben bereid best wat uit te geven als de headset er een tijdje mee door kan. Ik zat te denken aan ongeveer 150 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
merk maakt me niet heel veel uit, verder moet het 7.1 surround sound zijn,.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik ga er mee gamen, denk hierbij aan spellen als BF4,BF3 en LoL. Ook wil ik er graag goed muziek mee kunnen luisteren.dit gebeurt allemaal op mn eigenkamer, het hoeft het geluid van buitenaf niet perse te blocken

zelf zat ik te denken aan een van deze twee:

#ProductPrijsSubtotaal
1Turtle Beach ear force Z90 DTS€ 61,-€ 61,-
1Tritton 720+€ 119,92€ 119,92
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 180,92

Ik twijfel erg tussen deze twee want bij de TB zou het geluid slecht uitgebalanceerd zijn. Ik wil graag goed geluid en dat ik niet over 6 maandjes al op uitgekeken(of geluisterd) ben.

ook zouden de drivers beter zijn van de tritton alleen heb ik hier zelf niet zoveel verstand van.

ik hoop dat jullie me kunnen helpen, momenteel neig ik toch meer naar de Tritton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Dat surroundsound is bijzonder vaak een wassen neus, 8 speakers in 2 oorschelpen bouwen is bijzonder lastig. Je oren/hersenen zijn zo gebouwd dat ze ook al erg ruimtelijk geluid kunnen bouwen uit stereo speakers. En echte gameheadsets zijn vaak behoorlijk slecht voor muziek, omdat ze een wat vette bass hebben, en mid/high behoorlijk benadrukken zodat schoten en voetstappen goed te horen zijn.

Wat ik zelf zou doen: een echt goede koptelefoon kopen, samen met de pricewatch: Zalman ZM-MIC 1 of vergelijkbaars. Zelf ben ik, ook voor gaming, erg te spreken over de pricewatch: Beyerdynamic Custom One Pro (Zwart) maar rond dit budget zitten nog een paar andere interessante keuzes.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DtrhBezoeker
VasZaitsev schreef op zondag 11 januari 2015 @ 19:32:
Dat surroundsound is bijzonder vaak een wassen neus, 8 speakers in 2 oorschelpen bouwen is bijzonder lastig. Je oren/hersenen zijn zo gebouwd dat ze ook al erg ruimtelijk geluid kunnen bouwen uit stereo speakers. En echte gameheadsets zijn vaak behoorlijk slecht voor muziek, omdat ze een wat vette bass hebben, en mid/high behoorlijk benadrukken zodat schoten en voetstappen goed te horen zijn.

Wat ik zelf zou doen: een echt goede koptelefoon kopen, samen met de pricewatch: Zalman ZM-MIC 1 of vergelijkbaars. Zelf ben ik, ook voor gaming, erg te spreken over de pricewatch: Beyerdynamic Custom One Pro (Zwart) maar rond dit budget zitten nog een paar andere interessante keuzes.
hmmh okay, dus 7.1 en surround etc etc zijn eigenlijk alleen maar mooie verkoop praatjes?

en stel je voor ik zou puur voor shooters een headset kopen zou dan de tritton het nog winnen van de pricewatch: Beyerdynamic Custom One Pro (Zwart) of is deze sowieso beter ook als je hem alleen voor gaming gebruikt

bedankt voor de snelle reactie trouwens _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Een open koptelefoon/headset is vaak wel wat beter in het ruimtelijk weergeven van geluiden, maar ongeveer alle 7.1 koptelefoons zijn virtuele 7.1 koptelefoons. Het bekt gewoon lekker, daarom gebruiken ze het, net als surround. De game zelf bepaalt grotendeels hoe surround het is, door geluiden aan te passen en moderne spellen zijn daar echt goed in geworden.

De COP, die ik zelf dus heb, vind ik heerlijk klinken voor games, vergelijkbaar met wat er normaal gesproken uit mijn zuilen komt, en dat vind ik een erg goede prestatie.

Maar, welke beter is voor games? Ik heb zelf werkelijk geen flauw idee, ik ken wel wat goedkopere [euro of 60-70] headsets, en die kunnen echt niet tippen aan de COP, ik heb zelfs eentje opgehad, eentje van Steelseries uit mijn hoofd, welke slechter klonk dan de pricewatch: Philips SHP2000 (Zwart)

Mijn verstand zegt: neem een echte koptelefoon, want die dingen zijn gemaakt om geluid goed/mooi weer te geven [zoals de maker het bedoelde zegmaar], en mijn mening/ervaring is dat gameheadsets gemaakt zijn om "vet" te klinken,

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DtrhBezoeker
Mhmhmhm okay.
ik haat keuzes maken.
Bedankt voor het advies, zal Overal eens goed over na denken.