Casema

Pagina: 1
Acties:

• NitroTNT
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-07 13:30
Hoe hard gaat eigenlijk zown duurder abbo van casema? ik heb nu zown basic gedoetje en ga met iets van 6-8kbps. Ik zag bij speedtest dat premium op gemiddeld 25kbps zit. Is dat zo? en daar betaal je dan 99,- voor? :r

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als je voor hetzelfde geld ook ADSL kunt nemen zou ik daar toch voor kiezen.

Verwijderd

Voor premium moet je inderdaad erg veel betalen voor erg weinig bandbreedte. Wel heb je iets meer kwaliteit als bij het DEMOS systeem. Minder time-outs, lagere ping, 5X zoveel bandbreedte(5X weinig is nog niet veel :)). Ik denk dat als je voor ADSL kan kiezen dat je dat beter kan aanschaven. Hoewel ik vind dat je daar voor een hoop geld nog niet veel krijgt maar in elk geval meer als bij Casema.

Verwijderd

Ik ben laatst pas terug ook overgestapt naar cable wanadoo premium en het verschil met plus is dat ze je op 25 k afknijpen ipv op 6 k. Die snelheid haal je wel écht altijd!
Ook heb ik regelmatig uitschieters van soms wel 60 k, iets wat je met het oude abo vrijwel nooit zag!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:09
Op donderdag 14 juni 2001 19:26 schreef taco_zip het volgende:
Die snelheid haal je wel écht altijd!
Hangt natuurlijk net vanaf in welke regio je zit. Ik heb wel eens anders gehoord van Casema users.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:45

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Op donderdag 14 juni 2001 11:41 schreef NitroTNT het volgende:
Hoe hard gaat eigenlijk zown duurder abbo van casema? ik heb nu zown basic gedoetje en ga met iets van 6-8kbps. Ik zag bij speedtest dat premium op gemiddeld 25kbps zit. Is dat zo? en daar betaal je dan 99,- voor? :r
6-8 k/s ?

Op dit moment mag ik blij zijn dat ik boven een Average van 1 k/s komt :(
Maar als je een sneller abbo neemt zal dat op ten duur ook tegenvallen. Of je vindt het gewoon weer traag gaan of het komt door nieuwe technieken en de vele banners die langere laadtijden geven.

Ik weet het nog goed dat we terug in 95 het met een 14k4 moden prima vonden, nu sta je te janken met zo'n modem.......

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Simpel: neem Casema niet! casema sux
gelukkig heb ik Maastricht@home(waar zou ik toch wonen ;))

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 12:15
Op Thursday 14 June 2001 20:50 schreef Superkoe het volgende:
kweenie...leg eens uit... *D

Verwijderd

Op donderdag 14 juni 2001 20:50 schreef Superkoe het volgende:
Simpel: neem Casema niet! casema sux
Jij heb makkelijk praten, maar als er nu geen andere optie is als casema.

Verwijderd

ik haal met geluk de 6ks en zelfs dat is dan een uitschieter.. kan je nagaan wat een ramp t is om iets te downloaden.

Verwijderd

Wij halen met ons Premiumabbonnement maximaal 10 kbps.

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:08
Is ADSL van Wanadoo wel een beetje ok ? :?

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:12

Tourniquet

Hiya, fellas!

Op zondag 17 juni 2001 20:08 schreef tonyy het volgende:
Wij halen met ons Premiumabbonnement maximaal 10 kbps.
huh? :? met Premium moet je tussen de 25 en 30 KB/s halen! Als jullie echt maar 10 K halen zou ik maar ff contact opnemen met Casema!

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• maartena
  • Laatst online: 08-09-2025
Op zondag 17 juni 2001 19:37 schreef Kn00p het volgende:

[..]

Jij heb makkelijk praten, maar als er nu geen andere optie is als casema.
Waarom heeft iedereen het over "ik heb geen keus"... er zijn toch zat andere providers, of heb ik het nu mis.

Okee, wel met telefoonkosten, maar ik begin me nu zo langzamerhand af te vragen HOE SLECHT Casema moet worden voordat telefoonkosten weer als een alternatief wordt gezien... 0,1 kbyte/s mischien? Of zit ik dan nog te hoog })

Ik krijg het idee dat Casema kan doen en laten wat zij willen, want wij zuunige Nederlanders accepteren zelfs de slechtste kwaliteit als het maar zonder telefoonkosten is... :(

Edit: spellvautjes ;)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Mn pa heeft adsl via wanadoo geloof ik. dat gaat weer wel redelijk

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 13:15 schreef maartena het volgende:

.....

Okee, wel met telefoonkosten, maar ik begin me nu zo langzamerhand af te vragen HOE SLECHT Casema moet worden voordat telefoonkosten weer als een alternatief wordt gezien... 0,1 kbyte/s mischien? Of zit ik dan nog te hoog })

Ik krijg het idee dat Casema kan doen en laten wat zij willen, want wij zuunige Nederlanders accepteren zelfs de slechtste kwaliteit als het maar zonder telefoonkosten is... :(

Edit: spellvautjes ;)
Nou, de afgelopen 2 dagen ben ik met casema wel 5uurtjes online geweest.
Ik heb zo geklaagd dat ze morgen een monteur sturen. (niet dat dat gaat helpen...)

• maartena
  • Laatst online: 08-09-2025
Op maandag 18 juni 2001 16:38 schreef a_casema_user_at_work het volgende:

[..]

Nou, de afgelopen 2 dagen ben ik met casema wel 5uurtjes online geweest.
Ik heb zo geklaagd dat ze morgen een monteur sturen. (niet dat dat gaat helpen...)
Maar daar begrijp ik uit dat 5 uur in 2 dagen nog steeds acceptabel genoeg is.... je stapt immers niet over naar telefoonkosten, correct?

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op zondag 17 juni 2001 20:12 schreef Sir_Killalot het volgende:
Is ADSL van Wanadoo wel een beetje ok ? :?
ik denk het wel, want dit werkt weer op een andere manier, dus zit je niet met dat brakke casema netwerkje

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Ik zou toch voor een andere ADSL provider kiezen dan wanadoo. Kies gewoon voor XS4all, planet of demon ofso. Das veel meer kwaliteit

• Sir_Killalot
Op dinsdag 19 juni 2001 17:51 schreef Kn00p het volgende:
Ik zou toch voor een andere ADSL provider kiezen dan wanadoo. Kies gewoon voor XS4all, planet of demon ofso. Das veel meer kwaliteit
Als je in een Wanadoo gebied zit kan je dus voor niets anders kiezen.. :(

Monopolie heet dat :r

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Op dinsdag 19 juni 2001 18:11 schreef Sir_Killalot het volgende:

[..]

Als je Mxstream neemt kan je WEL voor een andere provider kiezen hoor! Mxstream gaat namelijk via de telefoonlijn en niet via de kabel.

• Sir_Killalot
Op woensdag 20 juni 2001 03:16 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Als je Mxstream neemt kan je WEL voor een andere provider kiezen hoor! Mxstream gaat namelijk via de telefoonlijn en niet via de kabel.
Dat zou erg mooi zijn !!

Geen Casema meer !!! *D

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 18:11 schreef Sir_Killalot het volgende:

[..]

ADSL gaat inderdaad via de telefoon lijn dus dan kan je ook kiezen voor MXtream van KPN en dan kan je dus ook andere providers kiezen als Wanadoo

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Demos1 zuigt dat is bekent. Hoe dat komt heb ik me laten vertellen. Heb je lager dan 5kb per sec met demos1?
Oorzaak simpel er is 1 wijkkast met 2mbit (dus zo'n 200kB per sec) Die gaat met glasvezel naar de ISP. De modem kan 10kB per sec aan dus dan kan je er 20 gebruikers op kwijt. En heb je 10kB per sec. Tja en zitten er 160 op aangesloten mischien dat je Bottleneck krijgt >:) 1,25kB. Of iedereen moet massaal zijn abbo opheffen od simpel wijk splitsen en iedereen is blij. Helaas die wijksplitser worden sinds 1juni niet meer gemaakt. Waarom hebben ze dan niet massaal ingekocht? > Er was al een schaarste aan die wijk verdelers.
Dat is mij ooit verteld.
Nu gaat elke demos1 ISP Kabelfoon en casema uitwijken naar Docsis. :9

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Om even op de vraag van de topicstarter terug te komen: Premium kost inderdaad 99,50 per maand en daar krijg je 25 tot 30 kB/s voor (behoorlijk stabiel). Soms zitten er zelfs pieken van 60 kB/s bij, het gerucht gaat dan ook dat de snelheid van de plus en premium paketten verdubbeld gaat worden... :9~ De ping is trouwens erg lekker, meestal ergens tussen de 15 en 40 ms.

Pagina: 1