Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

LG of Samsung TV?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een beetje een soortgelijk topic als hieronder, alleen dan net wat anders ;)

Ik zoek een tv die binnen het budget 500/650 ligt. Met oog op de BTW vrije dagen van Mediamarkt die hopelijk snel komt is het budget waar ik nu in kijk ongeveer tot de 750 euro. Mijn oog valt in het begin op LG of Samsung.

Mijn wensen:
- Rond de 47/48"
- Wil er leuk op kunnen gamen
- 3D leuk om te hebben

Nu heb ik voornamelijk een beetje in de LG en Samsung versies gekeken. De LG lijkt me interessant vanwege de WebOS. Samsung is meer interessant vanwege de vormgeving van de televisie.

Op dit moment heb ik de volgende tv's:Nog iemand betere suggestief of opmerkingen? Of scheelt het allemaal niet zo heel veel?

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:49
WebOS op de modellen werken niet zo snel. Dus dat kan vervelend worden als je steeds een paar seconden moet wachten. Ik zou ook de Sony modellen uit 2014 bekijken.
pricewatch: Sony Bravia KDL-50W805B Zwart MediaMarkt Prijs 799

[ Voor 31% gewijzigd door BlacKstaR- op 11-01-2015 18:10 ]

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-11 00:20
Mee eens wat hierboven wordt gezegd... WebOS op LG ziet er leuk uit, maar het werkt gewoon nog niet vlot genoeg en daarom zou LG bij mij persoonlijk op dit moment geen optie zijn. Ben het ook eens met het advies om naar Sony te kijken die over het algemeen nooit teleurstellende televisies uitbrengen en meestal tot de betere behoren voor gaming.

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Zelf heb ik ook hele goede ervaring met samsung, dus daarom zou ik zeker een samsung aanraden hoor! We hebben net een nieuwe 4k bend tv. Deze werkt uitstekend en heeft heel veel goede apps zoals plex, netflix etc etc...

Verwijderd

Sony is net zo traag en sony nog steeds geen uitzending gemist wat lg en samsung wel hebben

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, mijn voorkeur was de LG, maar als het een niet al te snel systeem is, is natuurlijk ook erg vervelend.

Heb net het volgende artikel doorgelezen: reviews: Vijf tv's rond de 50" voor 800 euro
En kan daaruit weer opmaken dat er over alles wel wat te zeggen valt, maar dat de Sony en de Samsung het beste uit de boot komen.

Zo is de inputlag van de Sony erg laag (handig mbt mijn PS4). Maar ik vraag me af hoe de 'Smart' van die tv is. Volgens mij is de winnaar qua functies op de smart dan Samsung.

(De Samsung tv is echter niet te koop in de Mediamarkt winkels)

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Inputlag ga je bijna niet opmerken alleen echt gamers die vooral pc gamen alleen door hebben wat het verschil is tussen 10 en 2 ms inputlag, dat is dus eigenlijk te verwaarlozen hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Het is voor mij ook belangrijk dat je lang mee kan gaan met een tv. Nu zal dit sowieso wel goed komen. Maar ik wil bv over een paar jaar ook nog wat hebben aan het Smart gedeelte.

Voor zover ik weet blijft Samsung dit updaten, hoe anderen dit hebben ben ik nog niet op de hoogte van. Ook even inlezen.

Maar om even een conclusie te bouwen:
- Samsung: Prima tv om te kopen (moet je hier ook nog echt rekening houden met al die verschillende versies?)
- Sony: Prima tv om te kopen
- LG: Traag systeem; niet eerste keuze dus?

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-11 14:22
Bij Samsung is het ook nog maar de vraag hoe het up to date blijven zal verlopen, gezien ze komend jaar overgaan op Tizen voor hun smart-platform.

|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:51
Over firmware updates: de updates bij LG stoppen zodra de nieuwe toestellen verschijnen (2015 modellen; ong. april-mei). Bij Samsung gaat dit in ieder geval twee jaar door. Persoonlijk kan ik mij niet herinnerendat bepaalde functies door een firmware update ineens significant beter functioneerden (en mocht dit toch het geval zijn dan verschijnen deze zeer snel na de introductie).
Laat ik het anders zeggen: overschat firmware updates niet. Als een model dat bijna een jaar op de markt is nog problemen kent, ga er dan maar vanuit dat een toekomstige firmware update hierin geen verbetering zal brengen.

Moet je rekening houden met verschillende versies? Ja. Je moet je even goed gaan inlezen in de kleine verschilllen tussen bepaalde modellen. Sommige verschillen zijn hardwarematig (wel/geen dubble tuner), maar veel verschillen hebben betrekking op uiterlijke kenmerken: een ander model voet, andere kleur bezel, etc. Ben je bereid hiervoor een eventuele meerprijs te betalen?

De LG 47LB671V is zwart. Moet het per se zwart zijn of is zilver ook geen probleem? Qua prijs is de LG 47LB670V (zilver) volgens de Pricewatch ongeveer €45 goedkoper.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Verwijderd

Topicstarter
Allen bedankt voor de reacties.

Moet zeggen dat de reacties + dit artikel me heel erg op weg hebben geholpen: reviews: Vijf tv's rond de 50" voor 800 euro

Uiteindelijk is het denk ik ook een kwestie van smaak en voorkeuren. De Sony Brava ziet er mooi uit, en de functies zijn geloof ik ook prima geschikt om tv / film / ps4 mee te kijken.

Nadeel is dat er een bug zit in de 3D, en met bovenstaande post: dat dit dus mogelijk niet wordt opgelost. Uiteindelijk ga ik niet per se voor 3D, maar is het natuurlijk leuk dat het erbij zit.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:09
Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2015 @ 21:01:

Moet zeggen dat de reacties + dit artikel me heel erg op weg hebben geholpen: reviews: Vijf tv's rond de 50" voor 800 euro

Uiteindelijk is het denk ik ook een kwestie van smaak en voorkeuren. De Sony Brava ziet er mooi uit, en de functies zijn geloof ik ook prima geschikt om tv / film / ps4 mee te kijken.

Nadeel is dat er een bug zit in de 3D, en met bovenstaande post: dat dit dus mogelijk niet wordt opgelost. Uiteindelijk ga ik niet per se voor 3D, maar is het natuurlijk leuk dat het erbij zit.
Ik ken echt niemand die ooit van de 3D functie op z'n tv gebruik heeft gemaakt. Ohja, één persoon, om het uit te proberen. Daarna ook nooit meer.

Ik zou mijn keus daar niet vanaf laten hangen.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Apollo89
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-05 14:56
Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2015 @ 21:01:

De Sony BRAVIA KDL-50W828B/829B en de KDL-55W828B/829B zijn naar mijn mening nog steeds de beste tv's die je in die prijsklasse kan vinden. Een adembenemende beeldkwaliteit, de laagste inputlag (voor gaming) en een prachtig design. Die zogenaamde "3D-bug" is nogal overroepen. Met speciale testen zou inderdaad een licht verlies in resolutie worden vastgesteld, maar in de praktijk merk je daar weinig tot niets van. Niet vergeten dat het bij de 50" en 55" versies actief 3D is, wat nog altijd beter is dan passief 3D.

Zie ook deze reviews:
avforums: highly recommended (9/10)
HDTVtest: highly recommended
Expert Reviews (5/5)

De KDL-50W828B vind je momenteel vanaf € 795 en de KDL-55W828B vanaf € 899.

Verwijderd

Topicstarter
Ja de 3D is gewoon een leuk extraatje, maar verwacht het inderdaad niet veel te gebruiken.

Denk dat de Sony uitermate geschikt is, en dat ik daar gewoon voor moet gaan!

• Apollo89
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-05 14:56
Ik was het nog vergeten vermelden, maar er is nu blijkbaar een aanbieding voor de KDL-50W805B aan € 679,20. Het enige verschil met de KDL-50W828B, is dat de W805B "maar" over Motionflow™ XR 400 Hz technologie beschikt, terwijl de W828B Motionflow™ XR 800 Hz heeft. Beide modellen hebben echter een 100 Hz LCD paneel, het verschil zit in de backlight scanning. Ook beweert iemand dat de KDL-50W815B (met Motionflow™ XR 600 Hz en een zilvere i.p.v. zwarte rand) volgende week voor € 699 bij Media Markt zou worden verkocht.

Pricewatch links:
pricewatch: Sony Bravia KDL-50W805B met Motionflow™ XR 400 Hz (zwart) --> hier voor € 679,20 !
pricewatch: Sony Bravia KDL-50W815B met Motionflow™ XR 600 Hz (zilver) --> Media Markt € 699 ?
pricewatch: Sony Bravia KDL-50W828B met Motionflow™ XR 800 Hz (zwart)
pricewatch: Sony Bravia KDL-50W829B met Motionflow™ XR 800 Hz (zwart)
(KDL-50W828B en KDL-50W829B zijn identiek hetzelfde)

[ Voor 38% gewijzigd door Apollo89 op 12-01-2015 00:35 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Een schopje naar CEA aangezien dit aankoopadvies betreft. En ik sluit me aan bij enkele posters hierboven, mijn stem zou ook naar de Sony W8 gaan.
Pagina: 1