GW2 is een redelijk zware game en de cpu in een zenbook zal het maar amper draaien, je gaat toch op zijn minst een quadcore nodig hebben zeker als je PvP wil spelen, daarnaast is een midrange gpu ook aan te raden
pricewatch: Acer Aspire V15 Nitro VN7-591G-74TX
Deze laptop kost je nog net geen 1000 euro, heeft een goede bouwkwaliteit en een gtx 860m wat een upper mid-range GPU is, zou normaal gezien guild wars zonder al te veel moeite kunnen draaien en een gewicht van 2.2 kg is zeer goed te doen
een review
http://www.notebookcheck....book-Review.128435.0.html
daarnaast zijn er nog andere varianten van deze acer die binnen je budget vallen
pricewatch: Acer Aspire V15 Nitro VN7-591G-75WS
is net op je limiet, maar combineert dezelfde specs met een combo van een 128GB SSD en een 1TB harde schijf
pricewatch: Acer Aspire V15 Nitro VN7-571G-53XF
ook net onder de 1000 euro, combo van een 128GB SSD met 500GB harde schijf, maar wel met een zwakkere GPU ( gtx 850m ipv gtx 860m)
Deze laptops vallen inderdaad niet onder je eisen ultrabook en 13.3" en ik wil je ook een paar goede ultrabooks voorstellen, maar als je Guild Wars 2 wil spelen zou ik toch eerder voor zo iets gaan.
Redelijk licht ( zeker licht genoeg om dagelijks mee te nemen) en super krachtig
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wil je toch absoluut een 13.3" ultrabook zou ik nog even afwachten, Dell heeft net de nieuwe XPS 13 aangekondigd, deze heeft een broadwell CPU, wat weer net iets sneller zal zijn als de huidige haswells zowel op CPU als GPU (wel belange niet zo snel als de quadcores in de hierboven vermelde Acer's en zeker niet even snel als de gtx 860m)
als het echt een zenbook moet zijn (wat ik een beetje een rare eis vind, wat is er mis met andere ultrabooks?) dan is dit de beste voor jouw eisen binnen budget, de 128GB SSD kan wel een beperking vormen
pricewatch: Asus UX31LA-C4078H
maar minder als een i7 zou ik toch niet gaan bij guild wars2
[
Voor 20% gewijzigd door
maevian op 12-01-2015 09:29
]