Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voor mijn studie/werk(architectuur) werk ik vaak met uitgebreide CAD modellen. Deze CAD modellen moeten vaak ook gerenderd worden. De programma's die ik gebruik voor het CAD modelleren: Archicad, Rev-it. De programma's die ik gebruik voor het renderen: Cinema 4d(vray), Maya, 3dsmax.
Naast mijn studie ben ik in mijn vrije tijd vaak bezig met gamen. Graag zou ik dus een systeem willen die dit ook zou aankunnen. Uiteindelijk heeft het renderen wel voorrang op het gamen!
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil ongeveer 2000 euro aan mijn systeem uitgeven. Dit is exclusief het assembleren, verzendkosten en klein materiaal. Ook is mijn budget vooral voor de niet uitbreidbare componenten; SSD, Ram geheugen en Hdd kunnen achteraf nog wel uitgebreid worden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alles word nieuw aangeschaft, dus ik neem niets mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb zelf een lijst gemaakt, wat volgens mij een redelijke systeem is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel en Nvidia hebben mijn voorkeur. G-Sync van Nvidia vind ik wel een interessante functie.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag zo stil mogelijk. Het systeem moet lang mee gaan
Ga je overklokken?
Niet meteen, maar het zou kunnen
Voor mijn studie/werk(architectuur) werk ik vaak met uitgebreide CAD modellen. Deze CAD modellen moeten vaak ook gerenderd worden. De programma's die ik gebruik voor het CAD modelleren: Archicad, Rev-it. De programma's die ik gebruik voor het renderen: Cinema 4d(vray), Maya, 3dsmax.
Naast mijn studie ben ik in mijn vrije tijd vaak bezig met gamen. Graag zou ik dus een systeem willen die dit ook zou aankunnen. Uiteindelijk heeft het renderen wel voorrang op het gamen!
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil ongeveer 2000 euro aan mijn systeem uitgeven. Dit is exclusief het assembleren, verzendkosten en klein materiaal. Ook is mijn budget vooral voor de niet uitbreidbare componenten; SSD, Ram geheugen en Hdd kunnen achteraf nog wel uitgebreid worden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alles word nieuw aangeschaft, dus ik neem niets mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb zelf een lijst gemaakt, wat volgens mij een redelijke systeem is.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-4790K Boxed | € 317,95 | € 317,95 |
| 1 | Asus Republic Of Gamers Z97 MAXIMUS VII HERO | € 180,95 | € 180,95 |
| 1 | Asus GTX980-4GD5 | € 563,50 | € 563,50 |
| 1 | WD Black SATA 6 Gb/s WD1003FZEX, 1TB | € 71,99 | € 71,99 |
| 1 | NZXT Phantom Series 530 Black | € 111,95 | € 111,95 |
| 1 | Corsair Hydro H100i | € 105,95 | € 105,95 |
| 1 | Corsair Vengeance Pro CMY16GX3M2A2400C11R | € 162,95 | € 162,95 |
| 1 | Seasonic X-1050 | € 179,89 | € 179,89 |
| 1 | Samsung 850 Pro 256GB | € 152,47 | € 152,47 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.847,60 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel en Nvidia hebben mijn voorkeur. G-Sync van Nvidia vind ik wel een interessante functie.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag zo stil mogelijk. Het systeem moet lang mee gaan
Ga je overklokken?
Niet meteen, maar het zou kunnen