Synology Download Station download enorm traag

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quentin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-05 13:33
Ik heb met de kerst mezelf op een DS214+ getrakteerd en ik ben dan ook nog volop bezig het apparaat te leren kennen.

Ik loop op dit moment tegen het probleem dat torrents (of magnet links) via download station super traag downloaden.
Als ik via download station iets download gaat dit met snelheden van 20-200kb/s over het algemeen en met 5 peers ofzo. Pak ik dezelfde torrent via mijn pc dan kan die zomaar met 20 peers op 3mb/s binnenkomen.
Ook start de download via download station veel later..

Op dit moment staat via de PC met qtorrent een serie met 3mb/s van 15 peers te downloaden terwijl dezelfde torrent al 10 min niks staat te down in Download Station (met 1 peer). Oh ik zie net dat ie na 10 min eindelijk 2 peers heeft en nu met 60kb/s net begonnen is. De PC download is al bijna klaar (bij wijze van spreken)

Beide apparaten zitten met een gigabit kabel op dezelfde gigabit router (ziggo modem/router) aangesloten.
En op de router heb ik TCP 16881 en UDP 6881 voor de NAS open gezet (en online gecheckt dat ze inderdaad open staan).

Iemand een idee wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je moet range 6881 - 6889 open zetten. En op TCP, niet op UDP :)
Zie ook http://compnetworking.abo...nt/qt/bittorrentports.htm

Staat me trouwens bij dat Downloadstation ook zijn eigen settings kan heben. Weet niet of je daar al in gekeken hebt?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quentin
De settings in download station zijn dus die TCP 16881 en UDP 6881 vandaar dat ik die 2 open gezet heb.

BT Netwerkinstellingen:
TCP poort: 16881
Het DHT netwerk inschakelen: DHT-UDP Poort: 6881

(dit is de standaard Download station instelling)

Ik heb net dit in Download station aangepast zodat nu TCP 6881 en UDP 16881 is en in de router TCP 6881-6889 en UDP 16881 open gezet.

Maar het helpt helaas niks

[ Voor 24% gewijzigd door Quentin op 11-01-2015 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:49

DukeBox

loves wheat smoothies

The Eagle schreef op zondag 11 januari 2015 @ 14:45:
Je moet range 6881 - 6889 open zetten. En op TCP, niet op UDP :)
Niet helemaal, je hebt niet een range nodig, maar een enkele tcp poort. En welke poort dat moet zijn is afhankelijk van de instelling onder bt settings.

Ik haal met die enkele instelling met gemak 20MB/s op mijn UPC lijntje.

[ Voor 10% gewijzigd door DukeBox op 11-01-2015 15:41 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quentin
Transmission geinstalleerd.... even kijken of dat beter werkt

[ Voor 83% gewijzigd door Quentin op 11-01-2015 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:49

DukeBox

loves wheat smoothies

Quentin schreef op zondag 11 januari 2015 @ 18:49:
Transmission geinstalleerd.... even kijken of dat beter werkt
Download station is gebaseerd op transmission.

[ Voor 65% gewijzigd door DukeBox op 11-01-2015 19:47 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb net even gecheckt hoe het bij mij zit voor downloadstation en portforwarding:
In router TCP 16881 - 16889 voor bittorrent en 6881 voor DHT
In downloadstation zelf BT network port op 16881, DHT port op 6881. En uiteraard DHT network enabled.
Max upload rate staat bij mij op 4094, max download rate op 0 (unlimited).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quentin
Download station is gebaseerd op transmission.
Dat weet ik maar het is ook niet dat ik iets zoek wat DL station niet heeft, ik probeer uit te zoeken waarom DL station het hiet niet fatsoenlijk doet.

Zit nu weer iets via de pc te downloaden in qtorrent (7peers) terwijl dezelfde magnet link in DL station idle staat te zijn (0 peers) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casparvl
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
@Quentin: ik loop tegen hetzelfde probleem aan. Heb een torrent waarvan de beschikbaarheid nogal laag is en heb het sterke vermoeden dat ze op mijn PC stukken sneller lopen / meer peers vinden. Mijn DHT staat uiteraard enabled en de TCP & UDP poorten geforward.

Ik vroeg me af of je inmiddels een oorzaak / oplossing hebt gevonden? Zelf ben ik gaan googlen om te kijken hoe ik kan checken of de UDP poort inderdaad netjes naar mijn NAS wordt doorgestuurd (in Vuze kun je daar een mooie test voor doen noder het help-menu, maar zo iets heb ik niet in downloadstation kunnen vinden). Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quentin
Sorry, had deze reactie gemist.

Ik heb Transmission op de NAS geinstalleerd.
Alleen vond ik dei interface niet fijn maar het gekke is dat sinds ik Transmision geinstalleerd heb ik via Download station wel goede snelheden haal.

Ik blijf minder peers hebben en hij start ook een stuk minder snel dan wanneer ik via een torrent programma op de pc iets download maar zodra hij begint gaat het goed en snel.

Ik durf Transmission er niet meer af te gooien ondanks dat ik het niet gebruik ;)
Pagina: 1