Toon posts:

oud barrel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo mijn naam is max ik ben hier op het forum gekomen om dat ik mijn geluids drivers niet kan vinden.
ik heb een oud computertje staan die ik voor mijn zoontje in elkaar zet zo dat hij wat spelletjes er op kan spelen.
het gaat om een fujitsu siemens dt2-d1531.
ik ben al een hele tijd op zoek op google voor de audio drivers maar kan ze nergens vinden.
ik dacht dat mischien 1 van jullie mij kan helpen met een goede download link of zo iets.
mvg max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:58

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan je het serienummer eens door deze pagina halen?
http://support.ts.fujitsu.com/productselect.asp#

Dan zou je de drivers erbij kunnen zoeken. Daarnaast zou je de kast kunnen opentrekken om te zien wat voor moederbord erin zit (en anders zijn er zat tools te downloaden zoals aida etc.) en dan kan je daar op zoeken.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
op de fujitsu web site zij geendrivers te downloaden maar het eerst wat ik zo ga doen is kijken wel moeder baurd ik heb om het via die manier te zoeken mvg max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:21
Probeer deze eens

Gegoogeld op "siemens dt2-d1531 sound driver"

oh en klik niet op de grote oranje "Free download" knop. Da`s bende. Gewoon de linkjes daaronder.

[ Voor 45% gewijzigd door __R__ op 11-01-2015 14:09 . Reden: Laat maar. Hele website een bende. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Je kan ook even Apparaatbeheer in Windows openen en dan de eigenschappen van het onbekende apparaat (wat er geheid moet staan als er geen driver is geinstalleerd) openen.
Daar moet je een VID en PID (Vendor ID en Product ID) kunnen vinden.

Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/_Kv2gffQlVw8/TJgPoJqi2iI/AAAAAAAAAKE/WXpwN3gPSt4/s1600/ADB+Properties.png
Like this :)

De 4 tekens er achter (VID_xxxx of PID_xxxx) kan je dan opzoeken bij de PCI ID Repository, zodat je de originele fabrikant kan achterhalen. In geval van een onboard geluidschip zal je b.v. vaak Realtek tegen gaan komen.

https://pci-ids.ucw.cz/read/PC/
Daar zoek je eerst op Vendor ID en dan krijg je een lijst van ProductID's.

Dan stuiter je naar de website van de fabrikant en zoekt dan de naam van dat product op.

Edit: Dit trucje werkt ook vrij goed als je b.v. een besturingssysteem op een computer wil zetten waarvoor de originele fabrikant van de computer geen drivers meer online plaatst.
Denk aan een oude Dell machine. Dan zoek je gewoon de componenten op die niet herkend worden en dan pak je de driver van de fabrikant waar Dell z'n chips koopt.

[ Voor 19% gewijzigd door McKaamos op 11-01-2015 14:23 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reactie's.
ik ben er nu agter dat ik de sound max v5 12.01 driver's nodig heb maar deze zijn ook nergens te vinden.
help!!!
mvg max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Dat is van ADI. Dus even bij Analog Devices Inc kijken.
Http://www.analog.com :)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:38
Denk dat je hier wel iets mee kan:
http://www.techspot.com/d...r/file/information/17264/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
naar het vinden van de goeie versie en het insalleeren deed ie het nog niet na de laatste link gebruikt te hebben segt de installer dat hij het besturings systeem niet onder steund. op de pc staat xp pro sp3.
ik denk dat mijn laatste opsie een sound card is en dan die met z'n eigen drivers installeeren.
tog super bedankt voor alle hulp.
mvg max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:18

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Max, zou je in het vervolg je posts even kunnen controleren op spel- en taalfouten? Iedereen maakt wel eens taalfouten, en dat is geen enkel probleem.

Maar 10 fouten maken in 4 zinnen is toch iets teveel van het goede. Je laatste post is ook bijna niet leesbaar hierdoor...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1