Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deocrone
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-03-2021
Voorheen gebruik makend van een standaard dolby surround setje van philips kon ik deze echter niet gebruiken voor mijn mediaspeler en apple tv. Nu heb ik deze vervangen voor een receiver van ONKYO waarop ik alles middels HDMK aan kan sluiten. Ook de philips boxjes zijn prima te gebruiken.

Echter is de subwoofer (passief) van philips nutteloos geworden. Nu heeft mijn vriendin de philips HTS6100 set met een giga woofer erbij. Volgens de specificaties is deze actief, maar ik krijg m niet aangestuurd via zijn digitale ingang.

Kan ik dit op een manier omzeilen, en de woofer standalone gebruiken ?

Alvast bedankt voor de reacties..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:52
Gewoon een mono kabel van aux op de sub naar sub in op de versterker lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deocrone
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-03-2021
Beide opties geprobeerd, maar de woofer geeft geen kick. Vanuit de pre out subwoofer naar alle aansluitingen op de woofer niks... heb het idee dat de 'to main unit' kabel impliceert dat het niet zonder de soundbar kan..

Afbeeldingslocatie: http://www.onkyousa.com/imagesNew/receiver/tx-sr333/back_large.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.trustedreviews.com/94/3881a3/d9eb/8907-hts6100subrear.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:56

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Geeft de versterker wel signaal naar de sub?

En ik ben het met je eens, waarschijnlijk word de sub aangeschakeld door de hoofd unit.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:22

DjVe

Hatsaflats!

Dus je sluit een pre out van de sub aan op een digitale ingang....natuurlijk gaat dat niet werken.

Die sub huist ook de versterking en in/uitgangen van de gehele set. Wat je zegt klopt, je kan deze sub alleen gebruiken icm de soundbar. Wat jij zoekt is een losse actieve subwoofer.

Zoek eens rond op marktplaats en je hebt voor een paar 10tjes een exemplaar die wel werkt.

[ Voor 59% gewijzigd door DjVe op 12-01-2015 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:56
Deze sub werkt alleen als de rest van de set is aangesloten (via een dikke systeem kabel)

Zelfs dan heb je niets aan de digitale ingang. Je zult een analoge ingang moeten gebruiken en die ingang kiezen op de bijbehorende Philips receiver.

Al met al wordt dit een zooitje val allerlei apparatuur door elkaar.
Of je moet heel handig zijn en de sub kunnen aanpassen.
Koop een echte aktieve sub, ben je in 1x klaar.
Pagina: 1